İşte uzmanlara göre 2015’in en iyi pazarlama stratejileri
2015, pazarlama stratejileri açısından bir önceki yıla göre tabiri caizse “kesat” bir yıl oldu. Gerek tekrar edilen genel seçimler, gerek Türkiye’nin de yakından takip ettiği ve komşu coğrafyalarda yaşanan siyasi olaylar, gerekse ekonomik belirsizlik markaların iletişim stratejilerine yön verdi.
Peki, yaşanan tüm bu zorluklara rağmen bu yıl kendinden söz ettiren başarılı pazarlama stratejileri hangileriydi? Sektörün önde gelen isimlerinin görüşleri doğrultusunda 2015’in en başarılı pazarlama stratejilerini sizler için derledik…
Haber: Merve Şahin
Yılın en başarılı stratejilerini uygulayan kampanyaları belirleyen isimler şöyle:
Asude Alkaylı / Kültür Danışmanlık,
Serhan Ok / Goodjob Marka Mühendisi
Hakan Senbir / Marka Stratejisti
Bora Alçı / Argus Marka Danışmanlık Kurucusu ve Marka Danışmanı
Güven Borça / Markam Marka Danışmanlık
Yunus Baran / Yubai Kurucusu ve Marka Danışmanı
Nukhet Vardar / El Izi iletisim Danismanlik Ltd. Kurucusu
Muhterem İlgüner / Brandassist Kurucusu ve Marka Danışmanı
Turgay Adıyaman / Sa ron Brand Consultants Türkiye ve Orta Asya Direktörü
Akbank – İkizler
Ak ile kara ikiz kardeşler, yaşamımızda paranın ötesinde var olan değerleri hatırlatmasıyla dikkat çekiyor.
Coca-Cola
Tüketiciler tarafından büyük bir tepkiyle karşılaşsa da bazı reklam uzmanları Sıla ve Özcan Deniz’in oynadığı “Aç bir Coca-Cola” reklamlarını başarılı buluyor.
De Facto – Buse Terim
“Buse Terim De Facto’da görüldü” reklamı yakaladığı başarıyla en yakın rakiplerini geride bıraktı.
Fakatiyiyedik.com
Yemeksepeti.com’un devamı niteliğindeki fakatiyiyedik.com içerik pazarlamasına iyi bir örnek oluşturarak karşımıza çıkıyor.
Finansçı
Finansbank, finansçı reklamıyla, bankacılığı insan odaklılığa taşıyan stratejisiyle rakiplerinden ayrışmayı başarıyor.
HDP
Haziran seçimleri öncesinde HDP’nin yürüttüğü “Seni başkan yaptırmayacağız” kampanyası ve bu gerekçeyle “Meclise girme” vizyonu herkesin aklına kazındı.
ING Bank
Pazarlama uzmanları ING Bank’ın eski köye yeni adet reklamlarıyla markanın farkını akılda kalıcı bir şekilde ortaya koyduğu görüşünde birleşiyor.
Lassa
Yaptığı reklam filmiyle yere sağlam basan insanların tercihi olduğunu dile getiren Lassa, oto lastiğinden beklentileri çarpıcı bir şekilde dile getirdi.
LAV
Lav, yaptığı reklam kampanyalarıyla tüketici içgörülerini ortaya koyduğu ve güçlü rakiplerini geride bıraktığı için yılın en iyi çıkış yapan markaları arasında kendine yer buluyor.
Oreo
Oreo’nun “Ben dünya markasıyım…” demek yerine, şehir bazında yerel iletişim kurmayı seçmesi ve rakiplerine meydan okuması, markanın yılın en iyileri arasında yer bulmasını sağlıyor.
Oy ve Ötesi
Oy ve ötesi, kısıtlı bütçesiyle hem gönüllü sayısını arttırdı hem de genelde apolitik duruşları nedeniyle bugüne kadar tenkid edilen Y Kuşağının yaşadığı topluma, politikaya duyarsız olmadığını kanıtladı.
Pegasus
Seyahati özendiren bir stratejiyle kampanya yürüterek uçak yolculuğunun sadece bir noktadan diğer bir noktaya uçmak olmadığını vurgululayan Pegasus, seyahatin başka-başka deneyimlerin aracısı olduğu mesajını veriyor.
Profilo
Buzdolabının dışında kalan bir karpuzun hikâyesi üzerinden kendini anlatan Profilo, bu yılın en başarılı stratejilerinden birine imza attı.
Redbull Anadolu Break
Yerel ve evrenseli harmanlayan Redbull, Anadolu Break çalışmasıyla yakaladığı farklılık nedeniyle pazarlama uzmanlarının olduğu kadar tüketicilerin de ilgisini çekmeyi başarıyor.
Samsung Duyan Eller
Her zamankinin aksine bu defa Türkiye’de çekilen bir reklam filmi pek çok ülkede gösterime girdi. Ajansına pek çok ödül de kazandıran reklam, kuşkusuz yılın en başarılı kampanyaları arasında yerini alıyor.
THY
THY’nin geçmiş yıllarda gerçekleştirdiği ve “widen your world” anlayışıyla 2015’te de devam ettirdiği çalışması yılın başarılı stratejileri arasında yer alıyor.
Uber
“1 Kasım’da oy kullanmak isteyenlere Uber kullanmak ücretsiz” kampanyasıyla Uber, yılın son aylarında reklam yapmadan, ünlü kullanmadan adından sık sık söz ettirdi.
Vodafone Red Light
Kadına şiddetin bu kadar gündemde olduğu bir yılda, Vodafone “Kırmızı Işık” uygulamasıyla hem ödülleri topladı hem de düşük bütçeyle ulaşmak istediği kitleye dogrudan ulaşmayı başardı.
Volkswagen
“Kalpten kalbe gidebilen tek otomobil” kampanyası, yaşanan skandala rağmen markanın müşteri için ne ifade ettiğinin altını net şekilde çizerek dikkat çekiyor.
Fiat Egea – Ezber Bozan Sedan
Otomotivde Fiat Egea’nın yeni bir yaklaşımla daha “bizden bir otomobil” piyasaya sunması ve iletişiminin de oldukça etkileyici olmasıyla Sedan severlerin
ve uzmanların dikkatini çeken kampanyalar arasında yer almasını sağladı.
Ayrıntılar Marketing Türkiye Almanak Özel sayısında…