Rekabet Kurulu’ndan Google hamlesi | Son 24 saatin gündemi
Rekabet Kurulu, Google’ın genel arama hizmetleri pazarındaki hakim durumu kötüye kullandığı iddiasıyla soruşturma başlattı.
Rekabet Kurulu tarafından yapılan açıklamada, “Alphabet Inc., Google LLC, Google International LLC, Google Ireland Limited ve Google Reklamcılık ve Pazarlama Ltd. Şti.’den oluşan ekonomik bütünlüğün genel arama hizmetleri pazarındaki hakim durumunu kötüye kullanmak suretiyle 4054 sayılı Kanun’un 6. maddesini ihlal edip etmediğinin tespiti amacıyla yürütülen önaraştırma karara bağlandı” ifadeleri kullanıldı.
Önaraştırmada yapılan tespitler 12 Ocak’ta yapılan toplantıda değerlendirildi. Rekabet Kurulu bulguları ciddi ve yeterli bularak; Alphabet Inc., Google LLC, Google International LLC, Google Ireland Limited ve Google Reklamcılık ve Pazarlama Ltd. Şti.’den oluşan ekonomik bütünlük hakkında soruşturma açılmasına, karar verdiğini açıkladı.
Shell’den 115 yıllık kâr rekoru…
Dünyada enerji fiyatları Covid-19’dan sonra yükselmeye başlamış, geçen yıl Mart ayında, Rusya’nın Ukrayna’yı işgaliyle bu yükseliş ivme kazanmıştı.
Petrol ve doğal gaz devi Shell, bu dönemi tarihi bir rekorla geride bıraktı. BBC’de yer alan habere göre şirket, 2022’de kâr oranının, 115 yıllık tarihinin rekorunu kırarak 39,9 milyar dolara ulaştığını açıkladı.
Duruma ilişkin açıklamalarda bulunan Shell CEO’su Wael Sawan, “Şirketimiz değişime ayak uydurabilen portföyünün gücünü ve değişken bir dünyada müşterilerine enerji sağlama kapasitesini kanıtladı” diyor…
Apple ve Alphabet son çeyrek sonuçlarını açıkladı
Apple, bir önceki çeyreğe göre kazancını artırdı ancak geçen yılın aynı dönemine göre şirketin kazancı yaklaşık yüzde 8 geriledi. Google ise hem bundan önceki çeyreğe hem de geçen yıla göre kazancını artırdı.
Apple, 2022’nin üçüncü çeyreğinde 90 milyar dolar gelir etmişti. Dün gece detayları paylaşılan bilgilere göre şirket, yılın son üç ayında 117 milyar dolar kazanç sağladı. En çok kazanç tahmin edilebildiği üzere iPhone’lardan elde edildi. Ayrıca Apple servisleri küresel olarak 935 milyon aboneyi geride bırakırken şirket küresel olarak 2 milyar aktif cihaza ulaştı.
Alphabet ise son çeyrekte 76 milyar dolar gelir elde etti. Şirket geçtiğimiz yılın aynı döneminde 75,3 milyar dolar kazancı olduğunu açıklamış, bir önceki çeyrekte 69 milyar dolar elde ettiğini duyurmuştu. Ayrıca Alphabet, son çeyrekte YouTube üzerinden yaklaşık 8 milyar dolar reklam geliri elde ederken bulut hizmetlerinden gelen kazanç 7 milyar doları aştı.
B2B Marketing & Management Summit’in programı belli oldu…
B2B sektörünün Türkiye’deki en büyük zirvesi “B2B Marketing & Management Summit” için geri sayım başladı… Marketing Türkiye liderliğinde Deloitte Digital ve Kuantum Araştırma uzmanlığıyla tasarlanan zirve, bu yıl “Değer Zincirinde Yeni Açılımlar” ana temasıyla VakıfBank iş birliğiyle gerçekleştirilecek. 9 Şubat Perşembe günü Divan Kuruçeşme’de B2B dünyasının en iyilerini bir araya getirecek olan B2B Marketing & Management Summit’te sekiz ana başlıkta B2B sektöründeki son trendler ayrıntılarıyla paylaşılacak. Zirvenin hemen ardından gerçekleştirilecek olan “B2B Excellence Awards”ta ise “Yılın En İtibarlı İş Ortakları” ödüllerine kavuşacak. Programla ilgili detaylara göz atmak için TIKLAYIN.
Zuckerberg, “verimlilik” sözü verdikten sonra Meta hisseleri arttı
Meta, 2022 yılının tamamını kapsayan kazanç raporunu yayımladı. Bir önceki yıl boyunca çeşitli zorluklarla karşılaşmasına ve geçtiğimiz Kasım ayında 11.000 çalışanını işten çıkarmasına rağmen, şirket tahminlerin çoğunu aşmayı başardı.
2023’te Meta’nın yönetim odağında daha güçlü ve daha çevik bir organizasyona dönüşmek olduğunu vurgulayan Zuckerberg’in açıklamasına göre şirket hisseleri yüzde 17 arttı. Analistlerin 31,53 milyar dolarlık toplam hisse geliri beklentisine karşılık Meta, 32,17 milyar dolar gelir ve hisse başına 1,76 dolar kâr bildirdi. Şirket ayrıca beklenen 1,99 milyar yerine 2 milyar günlük aktif kullanıcıya ulaştı ve dolarlık 10,63 dolar olması tahmin edilen kullanıcı başına ortalama gelir 10,83 oldu.