Tüketici Sevgililer Günü’nde markalardan neler bekliyor?
Sevdiğimiz kişileri mutlu etmek, onlara verdiğimiz değeri göstermek ve kalplerine dokunmak için yılın belki de en romantik ve sevgi dolu zamanı olan Sevgililer Günü ufukta göründü. Pek çok çiftin heyecanla beklediği bu özel gün için hediye arayışı da başladı. Bu arayış devasa bir ekonomi yaratırken markalar da bu dönemde hedef kitleleri olan çiftleri yakalamak adına en doğru mecra ve mesaj ikilisini oluşturmaya çalışıyor.
Pazarlamacılar için yılın en önemli günlerinden biri olan Sevgililer Günü’nde kullanıcı odaklı kampanya yaratmaya dikkat etmeleri büyük bir önem taşırken, yalnızca ABD’de bu sene Sevgililer Günü için 23,9 milyar dolar harcanması bekleniyor. Digital Turbine’ın her yıl geleneksel olarak gerçekleştirdiği, tüketicilerin Sevgililer Günü’ne yönelik tercihlerini, yaklaşımlarını, alışkanlıklarını ve mobil reklamların alışveriş tercihleri üzerindeki etkilerini daha iyi anlamak adına Türkiye’de, 18-65+ yaş aralığındaki katılımcılarla yaptığı araştırma, tüketicilerin bu özel güne yönelik yaklaşımlarını ve beklentilerini gözler önüne seriyor.
Favori hediye kıyafet
Araştırmaya göre Türkiye’deki kullanıcıların yüzde 69’u Sevgililer Günü için alışveriş yapmayı planlıyor. Özellikle son birkaç yıldır tüm kullanıcıların vazgeçilmezi haline gelen online alışveriş de Sevgililer Günü’nde hediye almak için geçtiğimiz sene gibi ilk öncelik olarak karşımıza çıkıyor. Ankete katılanların yüzde 58’i bu yıl Sevgililer Günü’nde online alışveriş yapmayı planladıklarını belirtirken, yüzde 37’si eve teslimat seçeneğiyle online sipariş vermeyi tercih edeceğini belirtiyor. Katılımcıların yüzde 65’inin Sevgililer Günü alışverişi için akıllı telefonlarını, yüzde 42’sinin ise telefon uygulamalarını kullanacaklarını söylemesi, her anımızı kolaylaştıran ve yanımızdan ayırmadığımız akıllı telefonların gücünü bir kez daha bizlere kanıtlıyor. Bu yıl yüzde 62 ile kıyafet, yüzde 65 ile kozmetik ürünleri, yüzde 41 ile çikolata ve yüzde 39 ile takı/aksesuar en popüler hediyelik ürünler olarak karşımıza çıkıyor.
Mobil reklamlar öne çıkıyor
Markalar ve reklam verenlerin dikkat etmesi gereken en önemli nokta ise hedef kitlelerine doğru kanaldan ulaşmaları. Tüketicilerin yüzde 47’si bu yıl Sevgililer Günü için alışveriş yaparken mobil reklamları dikkate alacağını belirtiyor. Katılımcıların yüzde 41’inin kendileri ile ilgili olan reklamları değerlendirdiğini belirtmesi, yüzde 63’ünün ise karşısına çıkan reklamın hediye alacağı kişiyle ilgili olursa, kendi mobil cihazı üzerinden doğrudan ürünü satın alacağını belirtmesi mobil reklamların gücünü bir kez daha kanıtlıyor.
Burada pazarlamacıların dikkat etmesi gereken bir diğer önemli konu ise hedef kitlelerinin beklentilerini karşılayabilmeleri. Tüketicilerin yüzde 61’i bu özel dönemde karşılarına çıkan mobil reklamlardan indirim veya kupon sunmasını bekliyor. Yüzde 57’si uygun fırsatlardan bahsetmesini, yüzde 49’u ise indirimler/fırsatlar hakkında bilgilendiren mobil reklamları görmeyi bekliyor.