Türkiye ve Suriye’ye yardım eli uzatan global markalar
Türkiye büyük depremin ardından yaralarını sarmaya çalışıyor. Ancak oluşan hasarlar çok katmanlı ve bu sebeple global markaların uzmanlık alanlarında verdikleri desteklerin yanı sıra yaptıkları bağışlar da önem taşıyor.
Yaşanan afetle ilgili BM Genel Sekreteri António Guterres yardım sağlamak için ikinci yardım aracının Türkiye’ye geldiğini, ancak etkilenen tüm bölgelerde “çok daha fazla” ve “çok daha hızlı” yardıma ihtiyaç duyulduğunu açıkladı. İşte bu çağrıyla birlikte seferberliğe katılan global markalar;
Heinz 500 bin dolar bağışladı
The Craft Heinz Company Global Chief Communications Officer’ı Kathy Krenger, Kraft Heinz Foundation’ın Cenevre, İsviçre merkezli bir insani yardım kuruluşu olan Red Cross’a 500 bin dolar bağışladığını açıkladı. Kranger ayrıca “Lütfen bu bölgenin insanına yardım etmek için elinizden geleni yapın” çağrısında bulundu.
Starbucks ve Alshaya 1 milyon dolar bağışlıyor
Bir blog gönderisinde Starbucks, The Starbucks Foundation, Starbucks Corporation ve Alshaya Group’un çeşitli kurumlara toplam 1 milyon dolar bağışta bulunacağını taahhüt etti. Bu kuruluşlar arasında Red Cross’un küresel ekipleri World Central Kitchen, International Rescue Committee ve Planet Water Foundation bulunuyor.
Starbucks ayrıca Türkiye’de 600’ü aşkın mağazası bulunduğunu, dolayısıyla “iş ortaklarına ve ailelerine” yardımcı olmak için yerel liderlerle yakın temasta olduğunu açıkladı.
Boeing, 500 bin dolar ve 156 bin çalışanıyla destek veriyor
Boeing, Red Cross aracılığıyla 500 bin dolar bağışladı. Marka, ayrıca 156 bin çalışanının bağış için organize olduğunu açıkladı. Boeing’in başındaki isim Dr. Brendan Nelson, “İhtiyacı olanlara hızlı bir şekilde destek ulaştırmak için yardım kuruluşlarıyla iş birliği yapmaktan gurur duyuyoruz” dedi.
Uber yardımları ve kan bağışçılarını taşımanın yanı sıra 100 milyon dolar bağışladı
Ahbap’a 100 milyon dolarlık bağış yapan Uber depremzedelere yönelik yardımları taşıma sorumluluğunu da aldı. İstanbul’da halkın göndermek istediği yardım paketlerini elden teslim alarak İBB’nin yönlendirdiği noktalara ulaştıran Uber, Ankara, İzmir, Adana ve Antalya’daki kan bağışı merkezlerine seyahat eden vatandaşların da ulaşımına destek oluyor.
Pfizer hem ayni hem de nakit desteği sağladığını açıkladı
Pfizer Foundation’ın Red Cross, Red Crescent ve International Medical Corps” (Kızılay ve Uluslararası Tabipler Birliği / IMC)’ye 1 milyon dolarlık fon sağladıklarını açıklayan Pfizer CEO’su Albert Bourla, çalışanlarının bugüne kadar Pfizer Foundation’a yaptığı yardımların 175 bin doları aştığını belirtti.
Ayrıca Bourla, Sağlık Bakanlığı ile koordineli bir şekilde Türkiye’deki hastanelere 30 bin kutu ilaç ve tıbbi malzeme ulaştırdıklarını açıkladı. Bourla, gelişmeleri yakından takip ettiklerini ve yardım için her türlü özel talebe yanıt vermeye hazır olduklarını da ifade etti.
Merc, 1 milyon dolar bağışladığını açıkladı
Merc’in CEO’su Rob Davis, yardım kuruluşlarına 1 milyon dolarlık bir bağış yapmanın yanı sıra depremzedelere gerekli malzeme, yiyecek, barınak ve kıyafet gibi ihtiyaçları ulaştırmak için International Medical Corps ile iş birliği yaptıklarını açıkladı. Davis, desteklerinin devam edeceğini ise şu sözlerle dile getirdi; “Amacı hayat kurtarmak ve iyileştirmek olan global bir ekip olarak, iyileşme çabalarını desteklemek için elimizden geleni yapacağız.”
Kaynak: Campaign Asia