Afet Bakanlığı ve Deprem Bilim Kurulu geliyor | Son 24 saatin gündemi
Bir deprem ülkesi olan Türkiye olabilecek yeni depremler için tedbirler almaya başladı. Bu kapsamda Afet Bakanlığı ve Deprem Bilim Kurulu’nun hayata geçirilmesi planlanıyor. Kahramanmaraş merkezli deprem hayatın tüm dinamiklerine olduğu gibi siyasete de tesir etti.
Partiler artık seçim dönemine yönelik iletişim stratejilerinin temeline depremleri hasarsız atlatmaya yönelik planlarını koymaya başladı. Ak Parti’nin bu kapsamda aldığı tedbirlerin başında ise Afet Bakanlığı ve Deprem Bilim Kurulu geliyor.
Türkiye Gazetesi’nin haberine göre parti yöneticileri yaptığı açıklamalarda, “Türkiye’de 6 Şubat’tan sonra çok şey değişti. Artık uzun bir süre depremi ve sonraki süreci konuşacağız. Seçimler de tamamen deprem gündemli olacaktır. Buna göre yeni bir kampanya içeriği hazırlanması gerekecek” ifadelerinde bulundu.
Merkez Bankası doları sabitlemek için döviz rezervlerini kullanıyor
Reuters’a konuşan kaynaklara göre, Türkiye Cumhuriyeti Merkez Bankası (TCMB), Kahramanmaraş merkezli depremlerin ardından TL’yi istikrara kavuşturmak adına döviz rezervlerinden 7 milyar dolar harcadı. Merkez Bankası’nın verilerine göre döviz rezervleri, geçtiğimiz hafta 4 milyar dolar azalarak 125,6 dolar seviyesine geriledi.
Reuters, TCMB yetkililerinin konu hakkında görüş vermeyi reddettiğini belirtirken değerlendirmede bulunan bankacılardan biri Merkez Bankası’nın uzun zamandır özellikle ihracattan elde edilen döviz gelirlerini piyasaya aktararak dengelediğini dile getirdi ve “Rezerv kullanımı uzun vadede sürdürülebilir değil çünkü rezerv yeterliliği düşük. Dövize olan talebi azaltmak için atılan adımların devam etmesini bekliyoruz” dedi.
Instagram’ın kurucuları yeni sosyal medya platformunu yayınladı
Instagram kurucu ortakları Kevin Systrom ve Mike Krieger, bir süredir merakla beklenen yeni uygulamaları “Artifact”i kullanıma sundu.
Artifact, The New York Times gibi dünyaca ünlü haber kaynaklarının içeriklerini bünyesinde barındırıyor. Kullanıcılar, ilgi alanlarını belirledikten sonra haber akışlarını görmeye başlıyor. Artifact’in algoritması kısa sürede kullanıcının hangi tür haberleri sevdiğini öğrendikten sonra ilgi alanına göre gündemdeki haberleri bildirim olarak yönlendiriyor.
Hem iOS hem de Android cihazlarda kullanılabilecek olan uygulamanın önümüzdeki dönemde arkadaş ekleme ve doğrudan mesaj özellikleriyle güncelleneceği öngörülüyor.
Depremzedelere açılan evler bedelsiz sigortalanacak
Depremden etkilenen vatandaşların barınma sorununun çözümüne katkı sağlamak adına başlatılan “Evim Yuvan Olsun” kampanyasına Türkiye Sigorta’dan destek geldi. Kampanya kapsamında evini afetzedelere açan ev sahiplerine bina ve eşya sigortası tanımlanacak.
Depremlerden etkilenen vatandaşların barınma sorununu çözmek için başlatılan “Evim Yuvan Olsun” kampanyasıyla vatandaşlar evlerini, odalarını depremzedelere açabiliyor ya da indirimli olarak kiraya verebiliyor.
Hem bu yardımın takdiri hem de teşviki için Türkiye Sigorta kampanya kapsamında afetzedelere açılan evleri bedelsiz olarak sigortalayacak. “Tek Yürek Bina ve Eşya Sigortası” kapsamında evde bulunan eşyalar, bina ve binaya dahil risklere karşı sigorta primleri Türkiye Sigorta tarafından karşılanacak.
2022’nin en yaratıcı kampanyaları açıklandı
Türkiye temsilciliğini Marketing Türkiye’nin üstlendiği yaratıcılık festivali Epica Awards’un çatı şirketi AdForum, 2022 boyunca farklı kreatif yarışmalardan en çok ödülle ayrılarak yılın en yaratıcı kampanyaları olarak anılmaya hak kazanan reklam filmlerini sektörlere göre listelediği raporunu yayınladı.
Pazarlamacılara, sektör profesyonellerine ve ticari basına reklam sektörü hakkında bilgi sağlamak amacıyla 1999 yılında kurulmuş olan Adforum’un yayınladığı raporda geçtiğimiz yıllardan farklı olarak bu yıl “Eğlence” kategorisi eklendi ve tüm yaratıcı işlerin bölgesel yansımalarına odaklanıldı. Kantar Media ile birlikte hazırlanan 2022 raporunda sektörler Otomotiv, Eğlence, Finans, Gıda&İçecek, Sağlık&Güzellik, Lüks, Perakende, Teknoloji ve Ulaşım&Turizm olmak üzere dokuz kategoriye ayrıldı. Listede yer alan seçki, aralarında Cannes Lions, Epica Awards, D&AD, the Clios, the LIA, Eurobest, Adfest, Dubai Lynx, New York Festivals, the FAB Awards, the World Luxury Award ve Andy Awards da bulunan, dünyanın önde gelen 40 yaratıcılık festivalinin sonuçlarından titizlikle derlendi. Kampanyalara göz atmak için TIKLAYIN.