İklim tehdidine çözüm: Ülke metaverse’e taşınıyor | Son 24 saatin gündemi
Güney Pasifik ülkesi olan Tuvalu’nun iklim tehdidi nedeniyle bu yüzyılın sonuna kadar sular altında kalması bekleniyor. Mısır’daki iklim değişikliği zirvesinde konuşma yapan Tuvalu Dışişleri Bakanı Simon Kofe ülkenin yok olma tehdidine karşın çözümü metaverse’te bulduklarını açıkladı.
İşte Tuvalu’nun dünyasını metaverse’e taşıma kararının ardında yatan nedenler ve atılacak adımlar;
- Tuvalu’nun dijital bir versiyonu inşa edilerek adalar ve simge yapılar kopyalanacak ki yükselen deniz seviyesi küçük ulusu sular altında bıraksa bile ülkenin tarihi ve kültürü korunabilsin.
- Tuvalu, Avustralya ve Hawaii arasında yer alan dokuz adayı kapsayan bir ülke. Sular yükseldiğinde başkent bölgesinin yüzde 40’a varan bir kısmı sular altında kalıyor ve yüzyılın sonuna kadar ülkenin tamamının sular altında kalacağı tahmin ediliyor.
- Bu eylemle Tuvalu, geçen yıl idari ve konsolosluk hizmetleri sağlamak için meta evrene gireceklerini söyleyen Seul şehrini ve ada ülkesi Barbados’u takip ediyor. Ancak bütün bir ülkeyi dijital olarak yeniden yaratma planı ilk kez ortaya atılıyor.
Tofaş’tan tarihi hamle…
Koç Holding, FCA ve PSA şirketlerinin birleşimiyle kurulan Stellantis ile önemli bir anlaşma yapıldığını duyurdu. Buna göre Tofaş, Stellantis Türkiye dağıtım şirketi Stellantis Otomotiv Pazarlama A.Ş’nin tamamını satın aldı. Anlaşma doğrultusunda Stellantis Türkiye’nin hakları 400 milyon euro karşılığında Tofaş’a geçmiş oldu.
Gazeteci Emre Özpeynirci’nin aktardığına göre; yeni anlaşma, Türkiye’de dağıtıma sunulan Alfa Romeo, Fiat, Citroen, DS Automobiles, Jeep, Maserati, Opel ve Peugeot gibi tüm Stellantis markalarının Tofaş tarafından dağıtılacağı anlamına geliyor.
Buna ek olarak, Stellantis’in beş marka için planlanan hem orta boy hafif ticari araç hem de binek otomobil versiyonları olan yeni “K0” üretimini Tofaş’a tahsis edeceği aktarıldı. Tofaş’ın üretime 2025’ten itibaren başlayacağı da eklendi.
THY, 2022’yi 2,7 milyar dolar karla tamamlandı
Türk Hava Yollar (THY) 2022 yılında elde ettiği ne karı açıkladı. Buna göre şirket, geçtiğimiz yıl 2,7 milyar dolar net kar elde etti.
THY tarafından yapılan açıklamaya göre şirket, pandeminin baş gösterdiği 2020’den itibaren yaşanan zorluklara rağmen üst üste altı çeyrektir kar açıklıyor. Şirketin, 2022 yılında toplam gelirleri, 18,4 milyar dolar ile 2019 yılını yüzde 39 aşarak tarihinin en yüksek seviyesine ulaştı. Toplam gelirin yüzde 20’sini oluşturan kargo gelirleri de söz konusu dönemde 2019 yılına göre yüzde 120 artış göstererek yaklaşık 3,7 milyar dolar oldu. Ayrıca geçtiğimiz yıl THY’nin 394 uçağıyla iç hatlarda yüzde 85,8, dış hatlarda ise yüzde 80,1 doluluk oranıyla yaklaşık 72 milyon yolcu taşındı.
Marketing Türkiye Mart sayısı “açık kaynak” olarak yayında
Türkiye’yi derinden sarsan büyük felaketin hemen ardından markaların sahadaki uzmanlıkları, gönderdikleri tırlar dolusu yardımlar ve nakdi destekleri süreci iyileştirmeye yönelik büyük bir fark yarattı. Kimi yolda kalanlara akaryakıt desteği sağladı, kimi tıbbi ihtiyaçları karşıladı, kimi soğuk kış günlerinde vatandaşın ısınması için ısıtıcı ve giysi gönderdi, kimi ise gıda ve su desteği sağladı. Her bir destek hayatiydi, her biri kıymetliydi… Daha gidecek çok yolumuz olsa da zor günde yardıma koşan şirketlerin azmi ve kararlılığı geleceğe dair umut oldu. Marketing Türkiye Mart sayısında o “Zor gün dostu markaların” umut aşılayan desteklerini tarihe not düşmek adına sayfalarına taşıdı.
Marketing Türkiye Mart sayısında RVD Başkanı Ahmet Pura’dan RD Başkanı Banun Erkıran’a TÜHİD Başkanı İpek Özgüden’den İDA Başkanı Mustafa Kutlay’a, iletişim dünyasının liderleri büyük felaketin ardından yapılması gerekenleri anlattı. Ahbap Genel Koordinatörü Tuğba Serbest Bıçak ve Profesör Doktor Üstün Dökmen ile yapılan söyleşiler ise hem depremdeki yardım seferberliğini hem de bu zorlu sürecin psikolojik etkilerini çarpıcı tespitlerle ortaya koyuyor… Detaylara göz atmak için TIKLAYIN.
Kişisel Verileri Koruma Kurulu’ndan, TikTok’a rekor ceza…
Küresel çapta yaygınlaşmaya başladığından beri pek çok tartışmaya konu olan TikTok, son dönemlerde çeşitli ülkelerin devlet kurumlarında yasaklanmasıyla gündemde. Sosyal medya devi son olarak ABD, Kanada, Danimarka ve Hollanda’daki kimi kamu kurumları tarafından güvenlik gerekçesiyle yasaklandı. Türkiye’de henüz böyle bir yasak söz konusu olmasa da Kişisel Verileri Koruma Kurulu (KVKK) tarafından TikTok’a verilen ceza aynı güvenlik endişesinin Türkiye için de geçerli olduğunu ortaya koyuyor. Zira KVKK, çocukların kişisel bilgilerini görüntüleme ve izinsiz veri toplama gerekçesiyle TikTok’a 1 milyon 750 bin lira para cezası verdi.