Reklamcılar Derneği Başkanı Banun Erkıran: Daha iyisini yapmak için kendimizle hesaplaşalım
Yaşadığımız bu büyük deprem felaketi sadece direkt olarak etkilenen 10 güzel ilimizi değil, tüm Türkiye’mizi, yurt dışında yaşayan tüm vatandaşlarımızı ve hatta tüm milletleri derinden yaraladı. Hayatını kaybeden her bir yurttaşımıza Allah’tan rahmet, ailelerine sabır ve baş sağlığı, yaralılarımıza acil şifalar diliyorum. Tabii ki ateş en çok düştüğü yeri yakar ama bu felaketin hepimizin kalbine bir kor gibi düştüğünün, yüreğimizin ve aklımızın her daim bu büyük felaketten etkilenen insanlarımız da olduğunun bilinmesi isterim.
Yaşadığımız tarifsiz acıya rağmen bugün bizlere düşen gücümüzü yeniden toplamak olmalı. Yaraları sarmak ve bir daha böyle yaralar almamak için kendimize karşı dürüst olmak ve yanlışlarımızı düzeltmek zorundayız. Bu hesaplaşma bizi kalkınmaya, ilerlemeye, gelişmeye, daha iyi yaşamaya ve yaşatmaya odaklı olmalı. Gün birlik ve beraberlik günüdür.
Bu eşsiz coğrafyanın insan ve kurumlarının en büyük gücünün dayanışma olduğu biliyoruz. Kamusal anlamda tüm kurum ve kuruluşların çabalarına ek olarak Türkiye çapında bireylerin, STK’ların ve en güçlü şekilde markaların destekleri, olabilecek en hızlı şekilde bölgeye ulaştı. Birçok marka gerek iş alanları gerekse iş alanları dışında yardımlarda bulundu ve bulunuyor. Türkiye genelinde, markaların etki alanlarının büyüklüğünü bir kez daha deneyimliyor ve bu zorlu süreçte reklam sektörü olarak sürekliliğinin olması gerektiğini düşünüyoruz. Doğru planlama, doğru yöntemler ve uygulamalarla hareket etmemiz gerektiği çok önemli bir gerçek. Bir diğer önemli nokta ise bu desteklerin devamlılığının sağlanabilmesi için finansman yaratmak. Güçlü finansmanı ve ekonomiyi sağlayabilecek en önemli faktörlerin başında da güçlü ve büyüyen kurum ve kuruluşlar, yani markalar bulunuyor. Değer yaratan sağlıklı şirketlerin sayılarının artması, mevcutta bulunanların da gelişmesi, topluma farklı fayda ve hizmetler sunarak büyümesi, daha güçlü bir ekonominin oluşması için kritik. Reklam ve pazarlama sektörü ise bu faydanın merkezinde bulunuyor.
Gün birlik ve beraberlik günü…
Elbette hepimiz çok üzgünüz. Elbette hepimiz için çok zor. Ama bugün yapabileceğimiz en önemli katkı işimize dört elle sarılmak, daha iyisini ve daha çoğunu yapmaya çalışmak. Reklam ve pazarlama endüstrisi olarak her zaman ana hedeflerimiz arasında milli gelire sağladığımız (yüzde 6,73) katkıyı artırmak, reklam ve medya yatırımlarının milli gelirde yarattığı değeri (1 TL’lik yatırımın milli gelirde yarattığı değer 19,4 TL) ve istihdama sağladığı katkıyı (602 bin 704 kişi) büyütmek bulunuyor. Reklamcılar Derneği olarak üyelerimizle beraber kısa dönemde elimizden gelen tüm desteği veriyoruz. Uzun dönemde ise neler yapabileceğimizle ilgili farklı konu başlıklarında çalışmalarımız devam ediyor. Yakın zamanda sektörle paylaşmayı hedefliyoruz.
Şimdi hep birlikte yapmamız gereken en önemli şey, büyük bir dayanışmayla değer yaratacak sürdürülebilir projeler, ürünler, teknolojiler tasarlamak ve hayata geçirmek olmalı. Her zamanki gibi reklamverenler, reklam ajansları, medya planlama ajansları, yayıncılar, sektörün tüm paydaşları el ele verip daha da çok çalışacağız. Bizler toplum adına sorumlu davranan markaların ve projelerin oluşmasına ne kadar büyük destek verirsek hem sosyal hem de ekonomik olarak ülkemize daha büyük katkı sağlayabiliriz. Şimdi birlik ve beraberliğimizi yüksek tutarak tüm gücümüzü gösterme vaktidir.