Kobiler için 10 pazarlama taktiği
Kobiler olarak (Küçük ve Orta Ölçekli İşletmeler) yaptıklarınız hakkında nam salmak bazen imkansız gibi görünebilir. Ancak bu başarılı olmamanız için bir bahane değil.
İşinizi ve ürününüzü cazip hale getirmek adına reklam hileleri, taktikleri kullanmak zorunda da değilsiniz. Aşağıda listelediğimiz, kullanıldıkça zaman içerisinde her daim kanıtlanmış bu taktikleri iş yerinizin adını duyurmak ve büyümesini sağlamak için kullanabilirsiniz.
1-Ürün numunelerini insanlara denettirin..
Frozen Pints’in kurucuları Ari Fleischer ve Aly Moler, biralı dondurma ya da donmuş bira işlerini ev yapımı bira fuarlarında ve pazarlarda yarattıkları ürünün numunelerini insanlara dağıtarak büyüttüler. Müşteriler bu beklenmedik (ve ağız sulandırıcı) lezzeti herhangi bir ücret ödemeden tattıklarında, bu ürünü daha çok yemek ve hatta bayilerinde bir artış talep etmek için Frozen Pints’in ilk bayisinin önünde uzun sıralar oluşturdular.
2-Çevrenizi genişletecek etkinliklere katılın..
Bella Web Design’dan Desiree Scales çevre oluşturmada ve genişletmede usta. Şehrindeki neredeyse her etkinliğe katılıyor ve sunum yapıyor. Çevresinde olup bitene olan katkısı, onun ustası olduğu kobi web siteleri oluşturma ve “drip” pazarlama söz konusu olduğunda akla gelen ilk isim olmasını sağlıyor.
3-Ya da kendi etkinliğinizi yaratın..
Katıldığınız etkinlikleri beğenmiyorsanız kendinizinkini oluşturun! Darrah Burstein Atlanta’daki en önemli çevre oluşturma etkinliklerinden biri olarak anılan Atlanta Under 40’yi organize etti. Darrah’nın şehrindeki diğer genç girişimcilerle buluşmak için yarattığı etkinlik aldığı ilgi ve ulaştığı başarı sayesinde başka şehirlere de taşındı.
4-Bir örgütün liderliğini..
Bir gruptan ya da organizasyondan en çok faydayı sağlamak, sırf katılmakla değil, aynı zamanda onlara liderlik etmekle olur. Write2Market’tan Lisa Calhoun’u örnek alın. Entrepreneurs’ Organization’ın (Girişimciler Örgütü) başkanlığını yaptığı sürede Atlanta pazarının en çabuk büyüyen şirketlerinin ardındaki parlak fikirli insanlarla iletişime geçme ve sosyalleşme fırsatı buldu.
5-Bir podcast başlatın..
Dreamland Interactive’den Todd Schnick kendi podcast’ini oluşturan pazarlamacılardan ilki. Bu podcast’lerinde başka iş sahipleriyle röportaj yapıyor. İnsanlar hayat hikayelerini anlatmaya bayılıyor ve bunu sağlayan kişi olmak, Todd’u bu insanların gözünde hızlıca daha anlamlı bir yere koyuyor. Podcast’ler aynı zaman ilginiz olan bir konu üzerinde daha çok bilgi almak için ideal bir yol.
6-Yardımsever olun..
Çoğu kobi finansal açıdan stabil olma yolunda sendeler; özellikle Excel’den çok daha sofistike olan QuickBooks uygulamasına geçerken… Iconis Group’tan Cathy Iconis her Perşembe gecesi saat 19:00’da (EST) Twitter üzerinden kullanıcıların sorularını yanıtlamak ve yeni olası müşteriler bulmak üzere “QuickBook Chat’i” sunuyor.
7-Haftalık e-mailler yollayın..
Müşterilerinizle iletişim halinde kalmak istiyorsanız, haftalık e-maillerden daha yalın ve kolay bir yol yok. Soar with Eagles’tan Rock Houcek “2-Minute Monday Motivator” (İki Dakikalık Pazartesi Harekete Geçiricisi) adını verdiği e-mailini her Pazartesi müşterilerine yolluyor. Müşterileri bu e-mailleri sevdikleri gibi çevrelerine de yolluyorlar.
8-Bir hayır kurumuna/davaya destek olun..
LAN Systems’dan Mary Hester her sene, Dünya Günü’nü desteklemek adına bir etkinliğe ev sahipliği yapıyor. Katılımcılar teknolojik atıklarını bu etkinlikte yok ederek onların doğaya zarar vermesine engel olduğu gibi, varolan ve potansiyel müşterilerinin gözünde de yükseliyorlar.
9-Bir örgütün sponsorluğunu üstlenin..
Çoğu yerel örgütün bir senelik sponsorluk masrafları bütçenizi zorlamayacak kadar aşağıda. Eğer ürününüz bu örgütün üyelerine uygun bir ürünse, örgüt her kitle ile iletişime geçtiğinde markanızın adı geçer. Üyeler sevdikleri bu örgüte destekte bulunan markaları hatırlayıp takdir ederler.
10-Yaratıcı bir numune ürün seçin..
Numunelerinizi ilgi çekmek adına dağıtırken bu ürünün bir kalem gibi kolay kaybolabilir/vazgeçilebilir bir eşya olmamasına dikkat edin.
Kaynak:Inc.com