Apple’dan “canlı yayınla satış” hamlesi | Son 24 saatin gündemi
2023 yılına damga vuracak sosyal ticaret trendlerinden biri olacağı tahmin edilen canlı yayın satışına Apple da katılıyor.
“Bir Uzmanla Alışveriş Yapın” özelliğini ilk olarak ABD’deki müşterileri için aktif eden teknoloji devi, söz konusu hizmeti ücretsiz olarak sunacak.
Her gün 07.00-19.00 saatleri arasında kullanıma açık olacak hizmetle birlikte müşteriler ürünleri canlı bağlantıyla görüp karşılaştırabilecek ve Apple danışmanlarından detaylı bilgi alacak.
Yeni sarı iPhone 14 ve iPhone 14 Plus ile aynı gün gelen yenilikle, Apple mağazalarının önündeki kuyrukların azaltılması ve web sitesine daha çok trafik çekerek daha iyi bir alışveriş deneyimi sunulması planlanıyor.
Çin’de son üç yılda 3 milyar dolardan 171 milyar dolara yükselen canlı yayın satışlarının Apple’ın bilançosunu nasıl etkileyeceği merak konusu…
Finlandiya mutluluğun formülünü açıklıyor…
Dünya Mutluluk Raporu tarafından üst üste 5. kez “dünyanın en mutlu ülkesi” seçilen Finlandiya, şimdi de mutluluk dersleri veriyor…
Finlandiya turizmim sektörü “içlerindeki Finliyle” tanışmak isteyenler için yani mutluluk arayanlara benzersiz bir inzivaya çekilme uygulaması başlattı.
Finlandiya’nın Lakeland bölgesine seyahat edecek katılımcılar Kuru isimli, her şey dahil tatil köyünde konaklayacak ve “Mutluluk Ustalık Sınıfı”na katılacak.
Mutluluk Ustalık Sınıfı’nda konuklar doğadaki malzemelerle yapılan el sanatları hakkında bilgi edinecek, ormanlarda ve göllerde egzersiz yapacak, sakinleştirici seslerin, müziğin keyfini çıkaracak ve kişisel koçları olarak çalışan uzmanlar sayesinde Fin yaşam tarzını deneyimleyecek…
Linkedln, kariyer fırsatlarını yapay zekayla destekleyecek
İş dünyasının popüler sosyal medya platformu LinkedIn, yeni güncellemelerle birlikte yapay zeka destekli profil oluşturma hizmeti verecek. Platform, yapay zeka desteğiyle kullanıcıların kendi profillerini ve özgeçmişlerini daha hızlı doldurmasını sağlamayı amaçlıyor.
OpenAI tarafından geliştirilmiş GPT modellerine dayanan özellik şimdilik belirlenen bir grup Premium üye tarafından deneniyor. Deneme aşaması tamamlandıktan sonra da yalnızca Premium üyeler yapay zeka desteğini kullanabilecek. Ayrıca özellik kullanıcıların yanı sıra şirketler için de iş tanımı ve iş ilanı gibi çeşitli konularda yardımcı olabilecek. Öte yandan şirket, LinkedIn Learning bünyesinde yapay zekayla ilgili 100 farklı çevrim içi kursu 15 Haziran’dan itibaren tüm kullanıcıların erişimine ücretsiz açacak.
Diplomasız çalışan robot avukat, mahkemelik oldu
DoNotPay tarafından “dünyanın ilk robot avukatı” olarak piyasaya sürülen yapay zeka teknolojisi, mahkemelik oldu. Mahkemeye sunulan dilekçeyle robot avukat, hem diploması olmadığı hem de hukuka aykırı davrandığı gerekçesiyle dolandırıcılıkla suçlanarak hakkında dava açıldı.
San Francisco merkezli DoNotPay girişimi, 2015 yılında bir üniversite öğrencisi olan Joshua Browder tarafından kuruldu. Girişimin geliştirdiği ve “dünyanın ilk robot avukatı” olarak lanse ettiği yapay zeka teknolojisi ise kullanıcılara hukuk danışmanlığı hizmeti veriyor. Davacılar, DoNotPay’in CEO’su Joshua Browder’ın, hukuk danışmanlık hizmeti veren yapay zeka sistemini “avukatlara alternatif ve ucuz bir çözüm” olarak pazarlayarak insanları kandırdığı iddia ediyor.
Ayrıca 3 Mart tarihinde mahkemeye sunulan ve dün ise halka açık bir şekilde yayınlanan tutanaklarda DoNotPay’in danışmanlık sistemini kullanarak park cezasını sildirmek isteyen bazı kullanıcıların yapay zekanın tavsiyeleri yüzünden mahkemeye ödemesi gereken tutarın iki katından fazlasını ödemesi nedeniyle şikayetçi olduğu da yer alıyor.
Süper Lig’de tüm takımlar Trendyol logosu kullanacak
Türkiye Futbol Federasyonu geçtiğimiz haftalarda “Omuz Omuza” adlı dayanışma ve yardımlaşma kampanyasını hayata geçirmişti. TFF’nin çağrısına ve deprem bölgesindeki vatandaşlarla dayanışmaya kayıtsız kalmayan Trendyol ise Omuz Omuza kampanyasının açılışında 50 milyon lira bağış yaparak 3 bin depremzedenin sıcak bir yuvaya kavuşmasına katkı sundu. Tüm bu gelişmelerin ardından TFF de Spor Toto Süper Lig’de 26. hafta maçlarında (15, 16 ve 17 Mart’ta oynanacak müsabakalar) tüm takımların sahaya Trendyol’un logosunu taşıyan formalarla çıkacağını duyurdu… Haberle ilgili detaylara göz atmak için TIKLAYIN.