Markaların medya ölçülerini tekrar gözden geçirmeleri gerekiyor!
Televizyon hala diğer medya araçlarından izleyicinin ayırdığı zaman göz önünde bulundurulduğunda daha büyük.
Bu yıl önceki yılların aksine daha çok veri kıyaslayabileceğiz. Yoruma açık olan medya tercihlerinde hangi söylenenin doğru olduğuna dair altında kaldığımız çizelge, iddia, haber ve konuşma çığı sonunda kürenecek.
Bu duruma en iyi örneklerden biri Ağustos ayında bir data-teknoloji sağlayıcısı olan ve reklamcılar, ajanslar ve analistlerle çalışan Domo tarafından sunulan infografik. Çizelge insanların dijital cihaz ve platformlarda geçirdikleri zamanda büyük bir artış olduğunu gösteriyor. Çizelgeye göre, ortalama bir dakikada, insanlar Facebook’ta 4.2 milyon giriş, Instagram’da 1.7 milyon fotoğraf beğeniyorlar ve Youtube’a 300 saat değerinde video yüklüyorlar.
Doğal olarak, insanlar bu 7 basamaklı sayıları görüp müşteri kitlelerinin bu yöne doğru gittiğini düşünecek. Domo bu açıklamayı sarsıcı olarak nitelendiriyor. Ama gerçekten öyle mi?
Nielsen ve comScore izleyici verilerine göre, televizyonun bütün medya araçlarına kıyasla izleyici ayırdığı zaman göz önünde bulundurulduğunda daha önde. Bütün platformlarda bulunun televizyon markaları, en popüler 20 dijital alanla kıyaslandığında, televizyonun medyaya harcanan zamanın toplamının %77’sini kapsadığı görülüyor.
Domo’nun “her dakika” verilerini göz önünde bulundurursak, insanlar bir dakikada dakikalarının 624,731 saat televizyon izleyerek geçiriyorlar. Buna kıyasla, Facebook’ta 81,299 saat (%10) ve Youtube’da ise 35,944 saat (%4) geçiriyorlar. Tercihleri dijitalden yana olduğuna dair bir genel fikir olan Y kuşağı için (18-34 yaş arası herkes), televizyon dakikada 101,432 saat (%52) iken Facebook 33,194 (%17), Youtube ise 17,310 saat (%9) boyunca kullanıldı.
Diğer dijital platformların kullanım yüzdesinin listesi şöyle belirtildi:
- TV Markaları (%76.6)
- Facebook (%10.0)
- Youtube (%4.4)
- Pandora (%4.3)
- Spotify (%0.9)
- Instagram (%0.8)
- Amazon (%0.5)
- Snapchat (%0.5)
- Twitter (%0.4)
- Pinterest (%0.4)
- Skype (%0.2)
- Tumblr (%0.2)
- Craigslist (%0.2)
- eBay (%0.2)
- Twitch (%0.2)
- LinkedIn (%0.1)
- Uber (%0.1)
- Yelp (%0.0)
- Periscope (%0.0)
Çizelgelerin bundan iki sene sonra nasıl gözükeceği bir tek şeye dayanıyor; medyayla kitlelerinin iletişiminin neye göre tanımlandığı, ölçüldüğü ve rapor edildiği. İçerik ve platformları değerlendirmede, izleyici zamanına benzer bir tek geçerli standart ile, iki sene sonra da TV benzer ya da daha büyük bir parça edinecektir.
TV ağları, popüler programlarının dijital ortamlarda gördüğü ilgiyi hesapladığında ortaya çok büyük bir rakam çıkıyor –her ne kadar ratingler bu kadar yüksek olmasalar da… İnsanlar içeriklerle platformlar ve demolar üzerinden daha çok zaman geçiriyor.
Medyada şartların ve konumun yeri çok önemli; gerçek ölçüm her daim genel fırsatlarla bağlantılı. Daha geniş bir lensten, kıyaslama konum ve şartlarıyla baktığımızda bütün pazarın ve yerleşmiş veri ağlarının artık genellikle online mecrayı tercih ettiğini görüyoruz. Televizyonun online platformlardaki varlığını göz önünde bulundurmayan istatistiksel bir araştırma, bu araştırmadan yola çıkarak kariyerlerini kurmaya çalışan her girişimci için çok büyük bir tehlike arz ediyor.
Kaynak: Adage.com