25 Efsanevi CEO’dan 25 Alıntı
Bu liste, başarı, takım çalışması, CEO olmak, CEO olarak işi yürütmek ve müşterilerle iletişim üzerine, her girişimcinin dikkate alması gereken 25 nasihat içeriyor.
Başarı üzerine:
1-“Bir şirket kurduğunuzda, bu sanata bilime olduğundan daha yakındır, çünkü bilimin aksine, şirket kurmak ve sanat tamamen bilinmezdir. Dünyanın önde geleneklerinin problemlerindense, sizin için çok kişisel olan bir problemi çözmeyi deneyin. İdeal bir senaryoda, eğer siz sıradan bir insansanız ve bu sıradan probleminizi çözdüyseniz, bu problemi aynı zamanda milyonlarca insan için çözmüş olursunuz.” –Brian Chesky, Airbnb.
2-“Planımda hiç bir CEO olmak yoktu. Her zaman iyi bir takım üyesi ve iş arkadaşı olmayı hedefledim.” -John Stumpf, Wells Fargo.
3-“Her zor ve doğru kararı verdiğinizde biraz daha cesaretleniyorsunuz; ve her kolay ve yanlış kararı verdiğinizde biraz daha korkaklaşıyorsunuz. Eğer bir CEO’ysanız, bu seçimler sizi cesaretli ya da korkak bir şirketi yönetmeye itecektir.” –Ben Horowitz, Andreessen Horowitz.
4-“Bir CEO’nun görevi olan iyi bir şirket kurmak için bazen geleneksel zekanızın ve birikimlerinizin önünde durmalısınızdır.” –Carly Fiorina, Hewlett-Packard.
5-“Benim amacım hiçbir zaman sadece bir şirket kurmak değildi. Birçok insan bunu yanlış yorumluyor, sanki gelir ve kâr gibi şeyler umrumda değilmiş gibi. Ama sadece bir şirket olmamak bence bu demek değildir; bence bu yarattığın şeyin dünyada gerçekten büyük bir değişime yol açması demektir.” –Mark Zuckerberg, Facebook.
Takım ile çalışma üzerine:
6-“Yetenek bir CEO için bir numaralı önceliktir. Bunun vizyon ve strateji etrafında döndüğünü zannediyorsunuz, ama önce doğru insanları bulmalısınız.” –Andrea Jung, Grameen America.
7- “Elemanlarınıza yeni bir şey öğrettiğinizde bu aranızda hemen bir bağ kuracaktır ve size saygı duymalarını sağlayacaktır. Bunu eğer bir iş görüşmesinde yapabilirseniz, en akıllı insanların gözünde cazibe yaratacağınıza emin olabilirsiniz. Para, dünyanın en akıllı insanları için çok da bir şey ifade etmez; onlar cüzdanlarındansa zekalarını geliştirmeyi tercih ederler. Eğer elemanlarınıza şirketinizdeki kariyerleri boyunca ekonomiğin yanında entelektüel açıdan da gelişeceklerini gösterebilirseniz, sizin için çalışmak isteyeceklerdir.” –Taso Du Val, Toptal.
8-“Çalışanların motivasyonunu en çok düşüren şey soğuk bir merkezi otoritenin varlığıdır. Birçok şirkette, güç CEO’dan aşağıya doğru gider. Bu durumda elemanların kural değişimlerinde haksızlığa uğramalarının yanında, bu ben merkezci ve tirandan farkı olmayan yöneticilere baş kaldıracak güçleri de olmaz.” –Gary Hamel, Gary Hamel Consulting.
9-“Yönetimin onlara sadece çalışan kimlikleriyle değil, insan kimlikleriyle de değer verdiğini bilen elemanlar çok daha üretken, hoşnut ve nail olmuşlardır. Tatmin olmuş elemanlar, tatmin olmuş müşteriler demektir, ve bu da kâra yol açar.” –Anne M. Mulcahy, Xerox.
10-“Alibaba’nın karanlık günlerinden öğrendiğim bir ders varsa, o da takımınızın değer, yenilikçilik ve vizyon sahibi olmasını sağlamanız gerektiğidir. Ayrıca, eğer vazgeçmezseniz, hala bir şansınız var demektir. Ve, küçük olduğunuz zamanlarda, işinize yoğun bir şekilde konsantre olup beyninize güvenmelisiniz, gücünüze değil.” –Jack Ma, Alibaba.
CEO olmak hakkında:
11-“CEO’nun ofisine giden yol CFO’nun ofisinden ve pazarlama departmanından geçmemelidir. Bu mühendislik ve dizayndan geçmelidir.” –Elon Musk, SpaceX.
12-“Eğer CEO rolünü almak istiyorsanız, bunun için bir intikam arzusuyla hazırlanmalısınız.” –Denise Morrison, Campbell Soup Company.
13-“Bir işe başlarken, büyük bir hayalinizin ve büyük bir hedefiniz olmasının yanında adım adım ilerlemenizin de önemli olduğuna inanırım. Yani, biliyorsunuz, açıkçası, bana sorarsanız, 1984’te bu işe yönetimde stajyer olarak başladığımda, bir gün CEO olacağımı düşündüğümü söyleyemeyeceğim.” –Chanda Kochhar, ICICI Bank.
CEO olarak işi yürütmek:
14-“CEO oldunuz diye hedefe ulaştınız zannetmeyin. Her daim öğreniminizi, düşünme tarzınızı ve organizasyonlara yaklaşımınızı yükseltmelisiniz, iyileştirmelisiniz. Bunu hiçbir zaman unutmadım.” –Indra Nooyi, PepsiCO.
15-“CEO olarak, kısa süreci, orta süreci ve uzun süreci düşünmek zorundayım.” Carlos Ghosn, Nissan.
16-“Ben neysem oyum ve bunun üzerine odaklanıyorum, ve Apple’a harika bir CEO olmaya da.” –Tim Cook, Apple
17-“Bir eş, kız evlat, arkadaş ve LearnVest’in kurucusu ve CEO’su olarak, programım hiç boş değil. Ama zamanımı nasıl titizlikle yöneteceğimi çok erken öğrendim.” –Alexa Von Tobel, LearnVest.
18-“Bir girişimci olarak, sınırları zorlamaya çalışırım. Tam gaz yola devam.” –Travis Kalanick, Uber.
19-“Başarılı bir takımın kalbi tek yürek atar.” –Michael Gokturk, Payfirma.
20-“Yenilikçi olduğunda, herkesin size delirdiğinizi söylemesine hazırlıklı olmalısınız.” –Larry Ellison, Oracle.
Müşterilerle iletişim üzerine:
21-“Yazılım innovasyonu, birçok diğer tip innovasyon gibi, bir araya gelme ve fikirlerinizi başka insanlarla paylaşabilme ve müşterilerle oturup sohbet edebilme ve ürün hakkında tepkilerini alabilme ve bunun üzerine ihtiyaçlarını anlayabilme kabiliyetlerini gerektiriyor.” –Bill Gates, Microsoft.
22-“Her zaman yapmaya tam anlamıyla hazır olmadığım şeyleri yaptım. Sanırım böyle büyüyorsun. Ne zaman bir ‘Bunu yapabileceğimden emin değilim,’ anı yaşadığınızda bunları itersiniz, işte o zaman her şeyi yarıp geçersiniz.” –Marissa Mayer, Yahoo!.
23-“Müşterilimizi parti davetlileri olarak görüyoruz ve biz de bu partiyi verenleriz. Müşteri deneyiminin her adımını her gün biraz daha iyileştirmek bizim görevimiz.” –Jeff Bezos, Amazon.
24-“Hiçbir zaman sadece bir tane ilk izlenim hakkınız olduğunu unutmayın –yatırımcılara karşı, müşterilere karşı, halkla ilişkilere karşı, ve pazarlamaya karşı.” –Natalie Massenet, Net-a-Porter.
25-“İyi, saygılı ve müşterilere karşı empati kurarak, onlar sizden bir talepte bulunmadan onlara nasıl yardım edebileceğinizi anlamak, kırılmış bir müşteri ilişkisini tamir etmekten çok daha kolay.” –Mark Cuban, AXS TV.