Başvurduğunuz iş “hayalet” olabilir…
Başvurduğunuz işten haftalarca geri dönüş alamamanızın sebebi aslında böyle bir işin hiç var olmamış olması olabilir… Yapılan bir araştırma, bazı şirketlerin çalışana ihtiyaç duymadıkları halde iş ilanı vererek “hayalet” pozisyonlar yarattığını ortaya koyuyor. Araştırmaya göre şirketlerin böylesi bir aksiyon almasının çeşitli sebepleri var. Gelin bu sebeplere birlikte bakalım.
ABD’li çevrimiçi kredi şirketi Clarify Capital tarafından yapılan bir ankette, işe alım süreçlerinde rol alan binden fazla yöneticiye şirketlerindeki açık pozisyonlarla ilgili sorular soruldu. Sonuçlara göre çevrimiçi iş ilanlarının yüzde 60’ının bir aydan uzun süre aktif tutuluyor. Hatta, her 10 çevrimiçi iş ilanınındın biri altı aydan uzun süre aktif kalıyor.
İlanlar neden aylarca aktif kalıyor?
“Bu iş ilanlarından bazıları neden bu kadar uzun süre aktif kalıyor?” sorusuna verilen en yaygın cevap, “İşe uygun adayı bulmak zaman alıyor” oluyor. Diğer taraftan önemli sayıda yönetici, açık pozisyonlara dair ilanların aktif tutulduğunu ancak böyle bir pozisyonun mevcut olmadığını dile getiriyor. Ankete katılan yöneticilerin yüzde 43’ü, şirketin büyüdüğü izlenimini vermek için çevrimiçi iş ilanları yayınladıklarını söylüyor. Yüzde 43’ü ise mevcut çalışanları motive etmek için iş ilanları yayınladıklarını dile getiriyor.
Yüzde 34’lük bir kesim ise bu durumu bir adım daha ileri götürerek ve fazla mesai yapan ya da yapmaya meyilli çalışanlara “Yapılacak çok iş var” izlenimi vermek olduğunu belirtiyor. Temel olarak, ankete katılan işe alım müdürlerinin neredeyse yarısı şirketlerinin imajını güçlendirmek veya yetersiz çalışan iş gücüne yardımın yolda olduğuna dair “boş bir umut” vermek amacıyla iş ilanı veriyor…