Popular Mechanics dergisinde “Bilgisayarlar gelecekte 1,5 ton ağırlığında olacak” cümlesi yer aldığında takvimler 1949’u gösteriyordu. O zamandan bu zamana köprünün altından çok sular aktı. Bugün artık hemen her sektörde her gün karşımıza çıkan bir yenilikle dönüşüm ve inovasyonun ivme kazanarak hayatımızı değiştirdiğine şahit oluyoruz. Tüketici beklentilerini doğru okuyarak inovatif aksiyonlar alan markalar rakiplerinden ayrışarak hem gönüllerde hem de zihinlerde güçlü bir yer ediniyor. Marketing Türkiye için YouGov Türkiye’nin bu yıl altıncısını gerçekleştirdiği “Yılın İnovatif Ürünleri” araştırması tam da bu noktadan referansla 12 farklı kategoride yenilikleriyle fark yaratanları gün yüzüne çıkarırken tüketici beklentilerine de ışık tutuyor.
Ali Saydam yazdı: Marka yüzü ve uyum
Marka yüzü seçmek hiç de kolay değildir… Kolay sanılır ama bu süreç aslında insan, para ve zaman kaynağını boşa harcamaya neden olacak çeşitli tuzaklar içerir…
Oyun sektöründe krize doğru!
Google ve Deconstructor of Fun iş birliğiyle düzenlenen Istanbul Gaming Summit 9 Mart’ta tüm dünyadan konuşmacılar ve katılımcılarla, oyun sektörünün bileşenlerini Divan Kuruçeşme’de bir araya getirdi. Etkinliğe ağırlıklı olarak mobil oyun sektörünün içinden geçtiği zorlu dönem damgasını vurdu. Zirvede trendler, global çapta yaşanan değişiklikler ve kurumsal sürdürülebilirlik stratejileri konuşuldu. İşte Istanbul Gaming Summit izlenimleri…
“Yapılan tek kelimeyle sansür”
Bir süredir erişim engeliyle gündemde Ekşi Sözlük… Yapılan itirazlar sonucu önce “erişim engelinin kaldırılmasına” ancak hemen ardından “erişim engelinin kaldırılması kararının da kaldırılmasına” karar verildi.
Hala itirazlar devam ederken, engelleme kararının ifade özgürlüğüne vurulmuş bir darbe olup olmadığı tartışılıyor. Konuyla ilgili tüm merak edilenleri Ekşi Sözlük CEO’su Başak Purut’a sorduk. Purut, “Yapılan tek kelimeyle sansür” diyor…
Kilit seçimde anahtar iletişim…
Türkiye, Cumhuriyetin ikinci yüzyılına adım atarken tarihinin belki de en önemli virajlarından birinde. Bir tarafta 20 yıllık iktidarına bir yeni dönem daha eklemek isteyen AK Parti ve onun ardında hizalanan siyasi partilerle oluşan Cumhur İttifakı, diğer tarafta ise “Birleşerek Kazanacağız” söylemiyle yan yana gelen 6’lı masa yani Millet İttifakı… Peki, Türkiye’nin yeni yüzyılına doğrudan şekil verecek seçim sürecini Türk halkı hangi mecralardan takip edecek? Söz konusu siyaset olduğunda hangi haber kanallarına, hangi gazetecilere daha çok güveniyoruz? Marketing Türkiye adına Sia Insight’ın gerçekleştirdiği “Siyasi İletişim” araştırması bu sorulara yanıt verirken iletişim sektörünün uzman isimleriyle de “Hangi taraf seçimi kazanmak için nasıl bir kampanya yürütmeli?” sorusuna yanıt aradık.
Seçimin sonucunu Z kuşağı ve kadınlar belirleyecek
Türkiye, Cumhuriyetin yeni yüzyılına da bu yüzyılın başlangıcına liderlik edecek ideolojinin belirleneceği seçimlere de gün sayıyor. Herkesin merakla beklediği seçim için Fatih Portakal “hamleler ve stratejiler savaşı” derken seçimin sonucuna da direkt etki edeceğini düşündüğü üç temel stratejiyi bizlerle paylaşıyor. Türkiye’nin en dezavantajlı iki grubu olarak gençler ve kadınları işaret eden Portakal, geleceğinden endişe eden ve yarınını göremeyenlere gerçekçi bir umut veren liderin ve ittifakın yarışı önde bitireceğini söylerken liderlere de “Bize deprem bölgesinde ekonomik, sosyal ve kültürel kalkınmayı nasıl sağlayacağınızı anlatın” diyor…
Yuvadan uçan fikirler ödüllerle dönecek
Reklam, pazarlama ve pazarlama iletişimi alanlarında üretilen en iyi işlerin yarıştığı Brandverse Awards’da başvuru süreci devam ediyor…
Marketing Türkiye ve BoomSonar iş birliğiyle hayata geçirilen, Deloitte Türkiye’nin adil ve şeffaf bir rekabete ortamı yaratmak adına tüm süreçlere uzmanlığıyla katkı sağladığı yarışmanın bu yılki Jüri Başkanlığını Eczacıbaşı Medya & Eczacıbaşı Tüketim Ürünleri Dijital Pazarlama ve Kurumsal İletişim Müdürü Ayşen Akalın üstlenecek. Brandverse Awards başvuruları 6 Nisan tarihine kadar devam edecek…
Türkiye’nin duygusal fay hatları
Sürpriz değil, son yıllarda yapılan neredeyse tüm araştırmalar Türkiye’nin en mutsuz ülkeler listesinde başı çektiğini gösteriyor. Ancak pandemi sonrasında gelen ekonomik kriz, orman yangınları ve nihayetinde deprem felaketi bu tabloya tuz biber ekti. Türkiye’nin tüm duygusal fay hatları neredeyse aynı anda harekete geçti ve ülke coğrafyasının her metrekaresine yayıldı bu mutsuzluk. Marketing Türkiye için Sia Insight’ın gerçekleştirdiği araştırma duygusal fay hatlarının yarattığı sarsıntıları gözler önüne sererken, alanında uzman iletişimciler de böylesi kaotik bir dönemde markalara, tüketiciyle bağ kurabilmesi adına bir yol haritası çizdi.
Markaların uzun soluklu yardım projeleri
Depremin üzerinden neredeyse 2 ay geçti ancak yıkımın açtığı yaralar henüz sarılmış değil… Bölgenin yeniden ayağa kalkması için yapılan yardımların tek seferlik olmaması ve uzun vadeli faydaları gözetmesi büyük önem taşıyor. İlk günden itibaren acil ihtiyaçların karşılanması için başlayan dayanışmanın parçası olan markalara ise bu süreçte çok iş düşüyor… Mart sayımızda yaptıkları yardımlarla umut ışığı olan zor gün dostu şirketleri sayfalarımıza taşımıştık. Gelin bu defa da hayat yeniden inşa edilsin diye bölgenin yarınları için seferber olan markaların uzun soluklu projelerine hep birlikte bakalım…
“Kimse hakikatin peşinde değil, herkes olayın peşinde”
Karanlıkta bazı şeyleri ayırt etmek zordur, görüşümüz kısıtlanır. Ancak Mehmet Akif Ersoy ışıkları kapattırdığında gözlerimizin önünde çok net bir sahne belirdi. Deprem bölgesine geç kalmışlığı zihinlerimize kazıyan sembolik bir kareye dönüştü bu karanlık. Bu kareye baktığınızda siz ne görüyorsunuz diye sorduğumuzda Mehmet Akif Ersoy “Olmayanı gösterdiğimiz bir kareydi” diyor. Peki, biraz da olanı konuşalım dediğimizde laf dönüp dolaşıp çağımızın en büyük problemlerinden biri olan dezenformasyona ve milyonların merakla beklediği seçim dönemine geliyor ve Mehmet Akif Ersoy’un perspektifinden bir gündem turuna çıkıyoruz…
Türkiye’nin ayakkabı haritası
Kuşkusuz stili tamamlayan en önemli unsurlardan biri ayakkabı… Öyle ki çoğu zaman birinin ayakkabısına bakarak tarzı hakkında fikir edinmek mümkün. Sosyal etkisi bu kadar güçlü bir ürünün satın alma alışkanlıkları da merak konusu. Peki, ayakkabıda alışveriş alışkanlıklarını şekillendiren kriterler neler? Türk halkı daha çok hangi ayakkabılara düşkün? Ayakkabı alışverişi denince akla ilk gelen markalar hangileri? Yanıtlar Marketing Türkiye için Xsights’ın yaptığı “Türkiye’nin Ayakkabı Tercihleri” araştırmasında…
Yatay kapsayıcılıktan dikey konsantrasyona
Marketing Türkiye ve Deloitte iş birliğiyle beşinci kez düzenlenecek olan e-ticaret sektörünün en kapsamlı zirvesi ECHO Summit için heyecanlı bekleyiş başladı. Ana teması “The Great Specialization – Yatay Kapsayıcılıktan Dikey Konsantrasyona” olarak belirlenen ECHO Summit, 25 Mayıs Perşembe günü katılımcılarını Divan Kuruçeşme’de ağırlayacak. 9 ana, 36 alt başlıkta e-ticaret sektörünün tüm yönleriyle ala alınacağı zirvenin sonunda gerçekleşecek ECHO Awards’da ise halk jürisiyle belirlenen “E-ticaretin En İyileri” ödüllerine kavuşacak.
Uykusuz her gece…
6 Şubat’tan bu yana Türkiye uykusuz, Türkiye yorgun… Büyük deprem felaketi on binlerce canla birlikte milyonların uykusunu da alıp götürdü. Nitekim Marketing Türkiye İçin Binom Araştırma’nın gerçekleştirdiği “Uyku Deneyimi” araştırması da depremden sonra uyku alışkanlıklarımızın kelimenin tam anlamıyla alt üst olduğunu doğruluyor. Her 10 kişiden 8’i uyumakta zorluk yaşıyor. Peki, uyku alışkanlıkları nasıl değişti? Türk halkının yeni uyku rutinleri neler? Uyku deneyiminin ve yatak sektörünün yükselen trendleri, değişen tüketici beklentileri neler?
Enerjinin koruyucuları
İklim krizinin en büyük nedeni sera gazları, sera gazı emisyonlarının en büyük kaynağı ise enerji tüketimi… Bu nedenle enerji sorununu çözmeden iklim krizini çözmek ihtimal dahilinde bile değil… Bireyler olarak ne kadar enerji tasarrufu yaparsak yapalım tek başımıza yarına daha iyi bir dünya bırakmamız mümkün değil. Tam da bu noktada daha iyi bir dünya hayali kuranlarla yan yana yürüyen ve hatta öncülük eden “Enerjinin Koruyucuları” devreye giriyor… Üretim sürecinden, ürettikleri ürünlerin enerji tasarruflu olmasına dek yeşil bir yol haritası çıkaran enerjinin koruyucularını FM Halkla İlişkiler, İçerik ve İletişim Danışmanlık Kurucu Ortağı Fülay Yaşa Keskin rehberliğinde mercek altına aldık…
Pazarlama dünyasının kalbi 27 Nisan’da İstanbul’da atacak
Dünya Reklamverenler Federasyonu’nun (WFA) düzenlediği, dünyanın en prestijli pazarlama etkinliklerinden Küresel Pazarlama Konferansı, “Sürdürülebilir Büyüme” temasıyla 27 Nisan’da İstanbul Lütfi Kırdar Kongre ve Sergi Sarayı’nda gerçekleştirilecek. Konferans pazarlama sektörünün en etkili liderlerini İstanbul’da bir araya getirecek.
CarrefourSA ikinci 30 yıla hazır
Zincir market sektörünün güçlü markalarından CarrefourSA, Türkiye’deki ilk şubesinin kapılarını aralayalı 30 sene oldu… İlk günden bu yana kendini sektörde “oyun kurucu” olarak konumlandıran marka attığı her adımı “Doğrusu CarrefourSA’da” çatısı altında birleştiriyor… 900’den fazla mağazasında her gün milyonlarca tüketiciye dokunan markanın 30 yıllık serüvenini, daha da önemlisi gelecek hedeflerini CarrefourSA Tedarik Zinciri, E-Ticaret ve Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı Burçin Çelik ve CarrefourSA Pazarlama ve Kurumsal İletişim Grup Müdürü Melis Karatay Ebin ile konuştuk…