Netflix’in reklamlı paketi izleyiciden çok reklamverenin ilgisini çekti!
Yaptığı zamlarla birlikte izleyici kaybı 1 milyonu bulan Netflix, uzun zamandır reklamlı bir abonelik modeli üzerinde çalışıyordu. Kasım 2022’de sınırlı sayıda ülkede kullanıma açılan planın detaylarıyla birlikte kullanıcıların ilgisine dair veriler de ortaya çıkmaya başladı. Ayrıca Netflix, bugün itibarıyla Apple TV desteğini de devreye aldığını da duyurdu…
Netflix, Kasım 2022’de reklam destekli abonelik paketini ABD, Birleşik Krallık, Fransa, Almanya, İtalya, Avustralya, Japonya, Kore, Kanada, Meksika ve Brezilya’daki abonelerine sunmaya başlamıştı.
“Netflix Reklamlı Temel” paketi ABD’deki aboneler için ayda 6,99 dolarla kullanıma sunuldu. Bu fiyat, Premium paketten 13 dolar, Standart paketten yaklaşık 9 dolar ve Temel paketten ise 3 dolar daha ucuz.
Söz konusu paketlerde içeriklerin öncesinde ve sırasında saatte ortalama 4-5 dakika reklam gösterilecek. Tek bir reklamın uzunluğu ise 15 ila 30 saniye arasında olacak. Reklamlı Temel paket da Temel paket gibi sadece tek bir cihaz üzerinden kullanılabiliyor ve 720p HD görüntü kalitesini destekliyor.
Analiz şirketi Antenna, yeni paket lansmanından bir ay sonra Amerika Birleşik Devletleri’ndeki yeni Netflix abonelerinin yalnızca yüzde 9’unun Reklamlı Temel paketi aldığını belirtiyor. Ancak Netflix’in yüzü reklamverenden yana gülüyor. Zira Netflix President of Worldwide Advertising Jeremi Gorman, platformda “geniş bir reklamveren yelpazesi” olduğunu söylüyor.
Apple TV desteği geldi
Netflix’in yeni paketini lanse ettiğinden bu yana (4 aydır), Apple TV kullanıcıları reklamlı pakete erişemiyorlardı ve bunun yerine ya Netflix’in daha pahalı paketleri almaları gerekiyordu.
Dün bir Reddit kullanıcısı güncellemeyi fark etti ve Netflix’in Reklamlı Temel paketinin Apple TV’deki Netflix uygulamasının en son sürümünde (2.3.0) mevcut olduğunu belirtti.
Kaynak: TechCrunch