Online alışverişlerin 10’da 4’ü, birden çok cihaz veya kanal kullanarak yapılıyor!
Criteo, her üç ayda bir yayınladığı, 2015 yılının son çeyreği için Mobil Ticaretin Durumu raporunu açıkladı.
1,4 milyar online alışveriş işleminin incelendiği rapor, her on işlemden dördünün birden çok cihaz veya kanal kullanarak yapıldığını ortaya koyuyor. Söz konusu bu işlemlerin üçte birine yakını mobil bir cihazda tamamlanıyor.
Mobil ticaretin tüm dünyadaki perakende e-ticaret satışlarının yüzde 25’ini oluşturduğunu ve tüm e-ticaret işlemlerinin yarısının birden çok cihaz kullanılarak yapıldığını ortaya koyan Criteo 2015 Dördüncü Çeyrek: Mobil Ticaretin Durumu raporunda dikkat çeken ana bulgular ise söyle:
-Mobil alışveriş hızla artıyor: 2015’in son çeyreğinde mobil işlemler, 2014 yılına göre yüzde 15’lik bir büyüme gösterdi ve tüm e-ticaret işlemlerinin yüzde 30’unu oluşturdu. Türkiye’de ise mobil üzerinden yapılan satışların tüm dijital satışlar içerisindeki oranı yüzde 20,5’e ulaştı.
Müşterilerine güçlü bir mobil alışveriş deneyimi sunan perakendeciler, 2015 yılını çarpıcı satış rakamları ile kapadılar. Örneğin Türkiye’deki perakende şirketleri listesinin en üst çeyreğinde bulunanların mobil üzerinden yaptıkları satışlar yüzde 34,4’e ulaştı. Bu da gösteriyor ki mobil dostu kullanıcıları kazanmak isteyen markaların tüm cihazlarda, tüketicilerinin istek ve ihtiyaçlarına göre tasarlanmış mobil pazarlama stratejilerine yatırım yapmaları gerekiyor.
-Mobil tüketiciler, akıllı telefonları üzerinden alışveriş yapmayı tercih ediyor: Türkiye’de mobil cihazlar üzerinden yapılan satışların (tüm dijital satışların yüzde 20,5’i) yüzde 12,6’sı Android telefonlar, yüzde 4,2’si ise iPhonelar ile gerçekleştiriliyor.
Türkiye’de olduğu gibi dünyada da mobil satışların çoğunluğu gitgide artan bir biçimde akıllı telefonlar üzerinden yapılıyor. Bu da mobil alışveriş deneyimlerini optimize eden markaların özellikle akıllı telefonlara odaklanması gerektiğini gösteriyor.
-Çoklu cihaz kullanımı artmaya devam ediyor: Tüketiciler artık satın alma işlemlerinin her evresinde birden çok cihaz kullanıyorlar. 2015’in dördüncü çeyreğinde işlemlerin neredeyse yüzde 40’ı birden çok cihaz veya kanalda gerçekleşti.
Masaüstü müşterilerinin yüzde 37’si ise aynı mağazanın sitesini en az bir farklı cihazda daha ziyaret etti. Tabletleri üzerinden alışveriş yapanların ise yüzde 43’ü, tüm süreç boyunca birden çok cihaz kullandı. Türkiye’de ise mobil cihazlar üzerinden yapılan toplam satışların yüzde 1,3’ü Android işletim sistemli tabletlerden, yüzde 2,4’ü ise iPadler üzerinden gerçekleştirildi.
-Uygulamaların sağladığı satın alma kolaylıkları, gelirleri artırıyor: Mobil deneyimlerine öncelik veren perakendeciler arasında mobil uygulamalar, perakende sektöründeki tüm mobil işlemlerin yüzde 54’ünü, seyahat sektöründeki tüm mobil işlemlerin ise yüzde 58’ini oluşturuyor. Mobil uygulama kullanan müşteriler, mobil web sitesinde gezen müşterilere göre yüzde 286 daha fazla ürüne bakıyor ve bu da sepete ekleme oranlarına yüzde 90 daha fazla katkı sağlıyor.
Bir uygulamadaki toplam dönüşüm oranı ise mobil tarayıcılara göre yüzde 120 daha fazla. Tüketicilere ilgili ürünler gösteren ve satın alma önündeki engelleri kaldıran sezgisel uygulamaları olan perakendeciler ve markalar daha güçlü ve yüksek miktarda satış elde ediyor.
Mobil ticaretin hızla yayılması, tüketicilerin daha kişiselleştirilmiş marka deneyimleri talep etmelerine neden oluyor. Bu doğrultuda dijital pazarlamacılar için de artık tüketicileri belirlemek ve onları alıcıya çevirmek için sadece cihaz kullanımına odaklanmak yeterli olmuyor.
Şirketlerin başarıyı yakalamak için birden çok cihazda, tarayıcıda ve uygulamada kullanıcı profillerini belirlemeleri ve onlara anlamlı ve ilgili bir deneyim yaşatmaları gerekiyor..
Raporun sonuçlarını değerlendiren Criteo Ürün Müdürü Jonathan Wolf konuyla ilgili: “Criteo’nun Mobil Ticaretin Durumu raporu, mobilin artık yeni kural haline geldiğini ve tüketicilerin birden çok cihaz ve kanalda satın alma işlemlerini gerçekleştirdiklerini kanıtlıyor. Söz konusu bu gelişmiş ve dijital kanalları çok iyi kullanan müşteri profilini anlamak için pazarlamacılar cihazları optimize etmeye daha az, kullanıcıyı anlamaya daha fazla odaklanıyor.
Criteo’nun yeni Universal Match çözümü ise reklamverenlerin, müşterilerin satın almaya en yatkın olduğu zamanda, tüm cihazlarda hedeflenmiş bir mesaj ile müşteriye odaklanmalarını sağlıyor” dedi.