Purchasing Türkiye, Büyük Veri’nin şirketler için önemini araştırdı
Purchasing Türkiye, Büyük Veri’nin (Big Data) şirketler için önemini, ve yeni nesil şirket yapılanmasındaki etkilerini araştırırken IBM Türk’ten Big Data Brand Manager Neşe Umut ve Predictive Analytics Solutions Architect Umut Şatır’ın araştırması “Reimagining Data Series to Develop a 360° View of Your Customers” verilerinden yararlandı.
- Dijital Devler: Ocak 2016’dan itibaren pazar değeri 1 milyar doları geçen 229 start-up şirketi bulunuyor.
- -Dünyanın en büyük istirahat şirketi AirBnb’nin bir ofis binası yok;
- -Dünyanın en büyük taksi şirketi Uber’in kayıtlı bir aracı yok;
- -Dünyanın en büyük perakendecisi Alibaba’nın envanteri yok;
- -Dünyanın en büyük medya şirketi Facebook içerik üretmiyor.
- *İletişim hızı olağanüstü bir şekilde arttı.
- Dünyada her 100 insandan
- 95’i cep telefonu kullanıcısı;
- 40’ı internet kullanıcısı;
- 32’sinin aktif mobil uygulama üyeliği var;
- 25’i sosyal medya kullanıcı.
- Dünyada her 100 insandan
- Ve iletişim dağılımının hızı artmaya devam ediyor.
- Sabit telefonun 100 milyon kullanıcıya ulaşması 75 yıl;
- Cep telefonunun 16 yıl;
- Global web’in 7 yıl;
- iTunes’un 6 yıl, 5 ay;
- Facebook’un 4 yıl, 6 ay;
- Apple App Store’un 2 yıl, 2 ay;
- WhatsApp’ın 3 yıl, 4 ay;
- Instagram’ın 2 yıl, 4 ay;
- Candy Crush Saga’nın 1 yıl, 3 ay sürdü.
- İletişim yeni bir fırsat akımının tam orasında.
- Facebook’ta dakika başı 2.5 milyon item;
- Twitter’da 300,000 tweet;
- 200 milyon e-mail;
- Instagram’da 200,000 fotoğraf paylaşılıyor.
- Ancak organizasyonların daha fazla iç görüye ihtiyaçları var.
- 3 işverenden biri, kararlarını güvenmediği ya da netlik kazanmamış olan bilgiler üzerinden veriyor;
- 2 işverenden biri, işlerini yapmak için ihtiyaç duydukları bilgilere ulaşamadıklarını söylüyor.
- Dünyadaki data’nın %90’ı geçtiğimiz iki sene içerisinde oluşturuldu! Günümüzde, her iki yılda bir data iki katına çıkıyor. Buna hazır mısınız?
- Günümüz endüstrisinin liderleri potansiyelleri ve yaptıkları arasındaki boşluğun farkındalar. Bu liderlerin;
- -Sigorta sektöründeki %30’u, ellerindeki verinin kalitesinin yenilikçi bir iş modeli oluşturmak için yeterli olmadığını;
- -Perakende sektöründeki %60’ı, şirketlerini müşteri beklentilerine göre kişiselleştiremeyeceklerini;
- -Sağlık hizmetlerindeki %50’si, var olan verilerin, stratejik kararlar verilirken kurumlara olan güveni limitlediğini düşünüyor.
- Ve pazarlamacıların %81’i müşterilerine bireysel bir şekilde yaklaştığını söylerken ortaya çıkan tabloda bu müşteri kitlesinin sadece %37’sine ulaşılabildiği görülüyor.
- Araştırmada IBM’in Big Data’ya yaptığı yatırımlar şöyle belirtiliyor
- Organik gelişmeye 24 milyar dolar;
- İç görülü servisler ve pazara katkıda 1 milyar dolar;
- IBM Interaktif Deneyimi’nde, dünyanın her yerine ulaşan 10 yeni laboratuvar yaratımına 100 milyon dolar;
- Analitikler için ders programı ve eğitim programları geliştirmede 1000 üniversite ile çalışıldı;
- 9 analitik çözüm merkezi açıldı.
Güncel Haberler