Netflix, ilk çeyrek bilançosunu açıkladı | Son 24 saatin gündemi
Netflix’in yılın ilk çeyreğine ait bilançosunu göre platformun abone sayısı arttı ancak kârı azaldı. Yılın başından bu yana abone sayısı yaklaşık 1,8 milyon kişi artan Netflix’in hisse başına düşen geliri aynı dönemde 3,53 dolardan 2,88 dolara geriledi.
Ayrıca Netflix’in yılın ilk çeyreğinde elde ettiği gelir, geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 3,7 artışla 8,2 milyar dolara çıktı. Şirketin yılın aynı döneminde geliri 7,9 milyar dolar olarak kayıtlara geçmişti. Şirketin net kârı da ilk çeyrekte geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 18,3 azalışla 1,3 milyar dolara geriledi. Netflix’in geçen yılın ilk çeyreğindeki net kârı 1,6 milyar dolar olmuştu.
Diğer taraftan yılın ilk çeyreğinde dört ülkede ücretli şifre paylaşımı başlattığını hatırlatan Netflix, uygulamayı ikinci çeyrekte ABD de dahil diğer ülkelere genişleteceğini duyurdu.
Getir decacorn unvanını kaybetti
2022 Mart ayında 768 milyon dolar sermaye alarak piyasa değerini 11.8 milyar dolara yükselterek decacorn unvanını kazanan Getir, hafta başında Birleşik Arap Emirlikleri Varlık Fonu Mubadala’dan 300 milyon dolar yatırım aldı. Bu işlemle Getir’in piyasa değeri yaklaşık 6.5 milyar dolar olarak belirlendi.
Piyasa değerinde 5 milyar doların üzerinde bir gerileme olan Getir, değeri 10 milyar doları aşan start-up’lara verilen decacorn unvanını da kaybetmiş oldu.
Nazım Salur tarafından kurulan ve pandemi döneminde Türkiye’nin en hızlı büyüyen şirketlerinden biri olan Getir küresel çapta girişim sermayesi yatırımlarının hız kesmesinden olumsuz etkilendi.
Basında hızla yayılan bu haber karşısında Getir iddiaların asılsız olduğunu açıkladı. Marka resmi açıklamasında:
“Büyüme odaklı bir şirket olan Getir, yeni yatırım fırsatları için mevcut veya potansiyel yatırımcılarla her zaman görüşme halindedir. Bununla birlikte, Getir’in şu an itibariyle 6,5 milyar dolar değerleme üzerinden 500 milyon dolar yatırım aldığına dair son söylentiler doğru değildir. Belli bir değerleme üzerinden yeni bir yatırım turunu tamamladığımızda veya hisseye çevrilebilir bir finansman sağladığımızda bu haberi kamuoyu ile paylaşacağız.” sözlerine yer verdi.
WhatsApp’tan Telegram benzeri bir özellik daha
Anlık mesajlaşma devi WhatsApp, sohbetleri daha eğlenceli hale getirmek için animasyonlu emoji özelliği üzerinde çalışıyor. Söz konusu güncelleme mesajlaşmayı daha eğlenceli hale getirmekle kalmayacak kullanıcıların duygularını daha etkili bir şekilde yansıtabilmesini mümkün kılacak.
Tercih edilen bir emojinin animasyonlu sürümü mevcut olduğunda varsayılan olarak gönderilecek. Bu nedenle kullanıcıların animasyonu kapatma konusunda kontrolü olmayabilir. Animasyonlu emojiler, pek çok uygulamanın tercih ettiği popüler bir kitaplık olan Lottie kullanılarak tasarlanıyor. Küçük boyutlu bu animasyonları kaliteden ödün vermeden özelleştirmek de mümkün olacak. Animasyonlu emoji özelliği WhatsApp’ın en büyük rakiplerinden biri olan Telegram’da uzun süredir mevcut…
Kaynak: WABetaInfo
İftar sofralarının favorileri neler oldu?
Trendyol, Yemek uygulaması üzerinden verilen siparişlerden yola çıkarak ramazan ayındaki trendleri açıkladı. Trendyol Yemek verilerine göre iftar sofralarının gözdesi lahmacun oldu. Profiterol ise güllaç ve baklavayı geçerek en çok tercih edilen tatlı oldu. Verilere göre sahur saatlerinde ise siparişler yüzde 24 artarken Ramazan ayı boyunca lahmacundan sonra en çok tercih edilen yemekler; hamburger, çiğ köfte, Adana dürüm ve tavuk döner olarak sıralandı. En çok tercih edilen tatlılar ise; profiterol, soğuk baklava, waffle, ekler ve kazandibi oldu. Haberin devamını buradan okuyabilirsiniz.
LC Waikiki indirim için yeni bir bahane buldu: Dünya Sarımsak Günü
Daha önce Türkiye’nin internetle ilk kez tanışma yıl dönümü olan 12 Nisan’da indirime bahane aradığını duyurmuştu LC Waikiki. LinkedIn üzerinden paylaşım yapan LC Waikiki E- Ticaret Genel Müdürü Ömer Barbaros Yiş, yeni bahanelerinin 19 Nisan Dünya Sarımsak Günü olduğunu açıkladı. Haberin devamını buradan okuyabilirsiniz.