İç giyimde yılın trend ürünleri ve renkleri neler?
Marketing Türkiye için Xsights Araştırma’nın gerçekleştirdiği “Türkiye’nin İç Giyim Trendleri” araştırması tüketicilerin satın alma tercihlerine dair çarpıcı sonuçlar sunuyor. Araştırma sonuçlarına göre tüketicilerin en çok tercih ettikleri iç giyim markaları listesinde yüzde 76’lık bir oranla Penti ilk sıraya yerleşiyor. İkinci sırada Tutku yer alırken (yüzde 58) onu aynı yüzdeye sahip iki marka: NBB ve Suwen (yüzde 49) takip ediyor. Peki, yılın trend ürünleri ve renkleri neler? Yanıtlar “Türkiye’nin İç Giyim Trendleri” araştırmasında…
Sonuçlara göre iç giyim ürünü satın alırken rahatlığa önem verenler (yüzde 88) şıklığa önem verenlerden daha fazla (yüzde 12). Ayrıca yüzde 87’lik bir kitleye göre sütyen günlük hayatın olmazsa olmazlarından biri. Yüzde 11’in ise sütyen gibi bir takıntısı yok. Yüzde 1’lik küçük bir kesimin ise kafası bu konuda karışık… Kişinin ekstra özgüvene ihtiyaç duyduğu anlarda küçük totemler yaparak kendini motive etmesi sıkça rastlanan bir durum. Bu totemlerden biri de önemli bir buluşmaya giderken şans getirdiğine inanılan favori iç çamaşırını giymek… Araştırma sonuçlarına göre Türk halkının yüzde 33’ünün “şanslı” bir çamaşırı var. Böylesi bir toteme inanmayanların (yüzde 57) oranı ise inananlardan hayli fazla…
Siyah her şeyle kombinlenir…
Katılımcılara “İç giyim ürünlerinde hangi renkleri tercih ediyorsunuz?” sorusu sorulduğunda, yüzde 94’ü siyah, yüzde 75’i beyaz ve yüzde 59’u kırmızı yanıtını veriyor. Verilen yanıtlar arasında dördüncü sırayı ten rengi (yüzde 44) alıyor. Onu sırasıyla mor (yüzde 31), lacivert (yüzde 30), pembe (yüzde 28) ve kahverengi (yüzde 4) takip ediyor. Bu sonuçlar tüketicilerin renkli bir iç giyim tercihine sahip olduğunu gösteriyor…
Satış danışmanın görüşü önemli…
Ağırlıklı olarak mağazada iç giyim alışverişi yapan tüketici için mağazanın vitrini, mağaza içi hizmet ve personelden alınan ürün bilgisi oldukça önemli. Öyle ki “İç giyim mağazalarında personelden aldığınız ürün bilgisi satın alma kararınızı etkiler mi?” sorusuna katılımcıların yüzde 90’ı, “İç giyim mağazasında aldığınız servis, marka sadakatini etkiler mi?” sorusuna yüzde 76’sı, “İç giyim mağazalarının vitrini ya da mağaza içerisindeki fiziksel şartlar satın alma kararınızı etkiler mi?” sorusuna yüzde 66’si “Evet” cevabını veriyor.
- Yapılan iç giyim sektörü araştırması, iç giyim mağazasında personelden alınan servisin, marka sadakatini yüzde 76 etkilediği, personelden alınan ürün bilgisinin satın alma kararını yüzde 90 oranında etkilediğini gösteriyor. Bu oranlar mağazadaki müşteri deneyiminin ne kadar önemli olduğunu, markaların müşteri deneyimine odaklanmaları gerektiğinin altını çiziyor.
- Yaptığımız çalışmalardan biliyoruz ki her 10 mutsuz müşteriden 8’i hizmet aldığı kuruluşa şikayetini bildirmiyor fakat her mutsuz müşteri yaşadığı kötü tecrübeyi çevresindeki en az 7 arkadaşına aktarıyor. Öte yandan her mutlu müşteri, olumlu deneyimini sadece 3 kişiyle paylaşıyor. Başka bir deyişle bir müşteriyi kazanmak yıllar, kaybetmekse saniyeler alabiliyor.
- Müşteri deneyimi ve gizli müşteri araştırmaları firmalara müşterilerini nasıl kaybettiğini gösterir ve bunu önlemenin yollarına ışık tutar. Araştırmalar çerçevesinde markalar eksik kalınan noktaları tespit edip daha iyi bir deneyim sağlamak üzere sofistike sistemler yönetip bu çerçevede standartlarını korurken, iyi deneyim sağlayan noktaları da ödüllendirebiliyor.
Araştırmanın metodolojisi
“Türkiye’nin İç Giyim Trendleri” araştırması Marketing Türkiye için Xsights Araştırma tarafından 9-16 Ocak 2023 tarihleri arasında online araştırma yöntemiyle gerçekleştirildi. Çalışmaya saha süresi içerisinde 500 kişi katıldı. Veriler yüzde 95 güven düzeyinde anlamlılık testine tabi tutuldu. Katılımcıların yarısını kadınlar yarısını erkekler oluşturdu. Yüzde 18’i İstanbul’da, yüzde 13’ü İzmir ve Antalya’da, yüzde 11’i Gaziantep’de, yüzde 10’u Ankara’da ikamet eden katılımcıların yüzde 13’ü AB, yüzde 22’si C1 ve yüzde 29’u C2 ve yüzde 36’sı DE SES kotasında yer aldı.