Microsoft ve Twitter arasında “reklam” kavgası
Twitter, verilerine geniş çaplı erişim sağlamak isteyen tüm hesaplara açık olan API platformu için kullanıcılardan ayda 42 bin dolar ücret almaya başlayacağını açıklamıştı. Bunun üzerine Microsoft, kendisi ve paydaşları üzerinden Twitter’a reklam vermeyi bırakacağını duyurdu. Haberi alan Twitter CEO’su Elon Musk ise Microsoft’a dava açacağını tweetledi.
Microsoft müşterilerine yaptığı duyuruda 25 Nisan 2023’ten itibaren artık “Çoklu Platformlu Akıllı Kampanyalar” ve “Digital Marketing Center”ın (DMC) Twitter’ı desteklemeyeceğini belirtti.
Bu karar üzerine Elon Musk, Twitter datalarının yapay zeka eğitimi için yasadışı kullanıldığını belirterek “Dava zamanı” dedi.
Her ne kadar anlaşmazlık nedeni reklamlar gibi görünse de asıl sebep Elon Musk’ın da kurucuları arasında yer aldığı OpenAI. Musk, ChatGPT’nin GPT dil modelinin Twitter dataları kullanılarak eğitildiğini söylüyor. Ayrıca Microsoft’u OpenAI’ı tekelleştirerek kar amacı güden bir kuruluş haline getirmeye çalışmakla suçluyor.
Aradaki çekişme nasıl sonuçlanır bilinmez ancak her ne kadar Twitter’ı güvenilir bir platform olmaktan çıkarıp reklamverenleri uzaklaştırsa da Musk, Twitter’ın reklam gelirlerini oldukça önemsiyor.
ChatGPT’ye şirket bilgilerini girmeden önce iki kez düşünün!
Teknoloji devleri en iyi yapay zeka sohbet botunu geliştirmek ve yaygınlaştırmak için yarışırken sunulan tüm yenilikler kullanıcılar tarafından heyecanla karşılanıyor. Kullanıcılar yapay zeka sohbet botlarının yeteneklerini sınarken onlara çeşitli bilgiler vererek bir takım taleplerde bulunuyor. Toplantı notlarının özetlenmesi de bunlardan biri… Bu da aşina olduğumuz bir tartışmanın fitilini ateşliyor: Şirketler bu ortamda veri gizliliğini nasıl sağlayacak?