TikTok ahalisi değişiyor
YouGov’un “TikTok, All Grown Up: Audience Analysis & Brand Rankings” başlıklı raporuna göre 25 yaş üstü Amerikalılar arasında haftalık TikTok kullanımı 2021’den bu yana 6 kat arttı. Ayrıca rapora göre 25 yaş üstü yetişkin TikToker’lar, başka mesleklere sahip yaşıtlarına göre daha fazla para kazanıyor…
Öte yandan içerik üreticilerinin önemli bir kısmını oluşturan 25 yaş üstü TikToker’lar diğer yaşıtlarına göre yeni ürünler hakkında konuşmaya daha istekli oldukları gibi sosyal etki yaratan markaları tercih etme eğilimindeler… Raporun öne çıkan diğer tespitleri arasında ise şunlar yer alıyor:
- 25 yaş üstü ABD’li TikToker’ların yüzde 40’ının hanehalkı geliri genel nüfusun yüzde 21’ine kıyasla 2.500 doları aşıyor.
- Yüzde 44’ü ünlüler veya influencer’lar tarafından önerilen ürünlere güveniyor. Genel nüfusa bakıldığında bu oran yüzde 20’ye karşılık geliyor.
- Yüzde 83’ü markaların toplumsal bir meseleyi temsil ettiğini dile getirmesinin önemli oluyor. Ülke nüfusunun genelinde bu duruma verilen önemin oranı ise yüzde 69.
- Hayır kurumları, finansal Hizmetler, medya, perakende, video oyunu 25 yaş üstü ABD’li TikToker’ların en çok iş birliği yaptığı sektörlerin başında geliyor.
YouGov America Başkan Yardımcısı Bernadette Maher, “TikTok’tan çok daha gençlerden fazlası var. Yaşı 25’in üzerindeki kullanıcı ve içerik üreticisi sayısı her geçen gün artıyor. Analizimiz ise bu kitlenin reklam ve markalara karşı kapılarının açık olduğunu gösteriyor” diyor.