Zincir marketlerin itirazı mahkemeden döndü | Son 24 saatin gündemi
Rekabet Kurumu tarafından 5 zincir markete kesilen toplamda 2,7 milyar liralık cezaya ilişkin idare mahkemesine yapılan itirazların tümü reddedildi. Ceza, salgın sürecinde gıda ve temizlik ürünleri satan zincir marketler ve bu ürünlerin tedarikçilerine yönelik fiyatlama soruşturması çerçevesinde kesilmişti.
Bu bağlamda, BİM’e 958,1, A101’e 646,6, Migros’a 517,7, Şok’a 384,4, Carrefoursa’ya 142,5, Savola Gıda’ya ise 22,2 milyon liralık rekabet cezası uygulanmıştı. BİM konuyla ilgili daha önce Kamuyu Aydınlatma Platformu’na (KAP) açıklama yapmış ve konuyu istinaf mahkemesine götüreceğini duyurmuştu. Bloomberg HT’nin edindiği bilgiye göre diğer zincir marketlerin de cezanın iptaline ilişkin başvuruda bulunda ve tüm itirazlar idare mahkemesi tarafından reddedildi.
Disney, ikinci tur işten çıkarmalara başladı
Walt Disney daha önce duyurduğu ve 7 bin kişinin işini kaybetmesiyle sonuçlanması beklenen yeniden yapılanmanın bir parçası olarak ikinci tur işten çıkarmalara başladı. Bu haftaki kesintilerle birlikte şimdiye kadar yapılan toplam işten çıkarma sayısının 4 bine ulaşması bekleniyor.
İşten çıkarmaların tamamlanmasıyla şirketin istihdam ettiği 220 bin kişilik işgücü yaklaşık yüzde 3 küçülmüş olacak. Bu haftaki işten çıkarmalardan etkilenenler arasında 40 yılı aşkın süredir Walt Disney bünyesinde çalışan, ESPN Kurumsal İletişim Başkan Yardımcısı da vardı. ABD dışında 50 binden fazla kişiyi istihdam eden Disney, işten çıkarmaların kaçının uluslararası personeli kapsayacağına ilişkin herhangi bir açıklama yapmadı.
Spotify’ın abone rekoru zarar etmesine engel olamadı
Spotify, 2023’ün ilk çeyreğine ilişkin mali durum raporunu paylaştı. Platformun bu üç aylık süreçte kullanıcı sayısı rekor seviyeye ulaşmış olsa da bu çeyrekte de zarar ettiği raporun verilerine yansıyor.
Spotify tarafından yapılan açıklamalara göre platformun aylık kullanıcı sayısı 515 milyona ulaştı. Bu rakamlar doğrultusunda Spotify’ın yıllık bazda yüzde 22 büyüdüğünü gözlemleniyor. Kullanıcı sayısına paralel olarak, aylık ödeme yapan premium kullanıcıların sayısı da yıllık bazda yüzde 15 artarak120 milyona ulaşmış durumda.
Spotify tarafından açıklanan rapor, şirketin bu üç aylık periyotta 3.3 milyar dolar kazandığını ancak bununla birlikte 248 milyon dolar zarar ettiğini de gözler önüne serdi.
Spotify, geride bıraktığımız üç ayı zararla kapatmış olsa da dikkat çekici sonuçlar ortaya koydu. Yapılan açıklamalara göre Spotify tarihinin en iyi ilk çeyreği geride kalmış oldu. Ayrıca Spotify tarihindeki en büyük ikinci büyüme ivmesi, 2023’ün ilk çeyreğinde kaydedildi.
İkonik saklama kabı markası Tupperware, tarihe mi karışıyor?
İkonik saklama kaplarıyla tanınan Tupperware, hızla yeni finansman bulamazsa iflas edebilir. Yaklaşık 70 ülkede satılan Tupperware, 2021’de yıllık 1,3 milyar dolarlık satış elde etti. Ancak markanın satıştan elde ettiği gelir, bir yıl öncesinde yüzde 18,7 daha fazlaydı. Geçtiğimiz haftalarda ise şirketin hisseleri yaklaşık yüzde 50 düştü.
1950’lerde ve 1960’larda, insanları plastik kaplarda gıda saklamaya teşvik ederek satışlarını artırmak için “Tupperware partileri” düzenlemesiyle tanınan marka, 2022’nin sonlarına doğru genç müşterileri ve dünya çapındaki diğer perakendecileri cezbetmek amacıyla ABD perakende zinciri Target’ta ürünlerini satmaya başladı. Ancak 77 yıllık geçmişe sahip olan Tupperware’in kendini genç kitleye göre yeniden konumlandırma çabaları, satışların düşüşünü durdurmadı.
Uzmanlar, bir zamanlar saklama kabı konusunda öncü olan ve nesiller boyunca aileler tarafından sevilen bir markanın gelişen pazara, acımasız rekabete ve genç tüketicilerin tutum ve ihtiyaçlarına uyum sağlayamadığını belirtiyor…
Brandverse Awards 2023 jürisi, projeleri değerlendirmeye başladı!
Brandverse Awards’da rekor bir katılımla son bulan başvuru sürecinin ardından jüri, projeleri değerlendirmeye başladı…. 2 Mayıs’a dek sürecek oylama sonucu kısa listeye kalan projeler belirlenecek.
Kısa listelerin belirlenmesinin ardından 9 – 10 Mayıs tarihlerinde Eczacıbaşı Medya ve İletişim Müdürü Ayşen Akalın’ın Başkanlığında online olarak bir araya gelecek olan büyük jüri 8 ana kategoride yarışan tüm işleri titizlikle değerlendirerek birincileri belirleyecek. Deloitte Türkiye de Jüri değerlendirmesine adil ve şeffaf bir rekabete ortamı yaratmak adına uzmanlığıyla katkı sağlayacak. Kazananlar Haziran ayında gerçekleştirilecek görkemli bir törenle ödüllerine kavuşacak.
Sektör liderlerinin bir araya geldiği Brandverse Awards’da bu yıl Jüri Başkanlığı görevini Eczacıbaşı Medya ve İletişim Müdürü Ayşen Akalın üstlenecek.