Alphabet ilk çeyrek sonuçlarını açıkladı: YouTube’un tahtı sallanıyor mu?
Google’ın çatı şirketi Alphabet, 2023’ün ilk çeyreği için 69,8 milyar dolarlık bir gelir açıkladı. Bu geçtiğimiz yıla oranla yüzde 3’lük bir artış anlamına geliyor. Söz konusu artış, 68.9 milyar doları işaret eden analist tahminlerini geride bıraktı… Şirket, 191 milyon dolarlık kâr ile bulut tabanlı sistemlerin başarısını kanıtlarken YouTube’un reklam gelirlerinde düşüş olması dikkat çekti.
Şirket, birinci çeyrek gelirinin bir önceki yıla göre yüzde 3 artarak 69,8 milyar doları aştığını ve analist tahminlerinin üzerinde bir artış kaydedildiğini açıkladı. Ayrıca Alphabet bulut tabanlı sistemlerle ilgili tarihi bir başarıya da ulaştı. Zira lansmanından bu yana bulut için ilk kez 191 milyon dolarlık bir kâr bildirildi.
Rapora eşlik eden bir açıklamada, şirketin genel müdürü Sundar Pichai, bulut hizmetlerinin artan ivmesini vurguladı ve yapay zeka kullanımı da dahil olmak üzere arama yeteneklerine yatırım yapmaya devam edeceklerini belirtti.
YouTube’un reklam geliri düştü
2023 ilk çeyrek sonuçlarında YouTube’un reklam gelirinde ise yüzde 2,6’lık bir düşüş olduğu ifade edildi. 6,69 milyar dolar olarak açıklanan ilk çeyrek geliri yine de analistlerin öngörüsü olan 6,64 milyar doları aştı. Şirket, TikTok ile rekabet edebilmek için kısa formatlı videoya yatırım yapmaya devam ediyor ve Pichai, Salı günkü açıklamasında YouTube Shorts’un geçen yıl bu zamanlar 30 milyar olan günlük izlenmesinin 50 milyar izlenmeye yükseldiğini ifade etti.
Pazar araştırma şirketi Insider Intelligence’ın Kıdemli Analisti Max Willens sonuçları şöyle yorumluyor; “Kâr elde eden bulut segmenti dikkate değer ve yönetimin bulutu kârlılığa yönlendirme konusundaki titizliğinin bir kanıtı. Ancak gerçek şu ki, Google Cloud en önemli iki rakibinin gerisinde kalıyor ve büyümesi yavaşlıyor. Google’ın ana işi olan reklam geliri tehdit altında, YouTube gelirlerinde de düşüş var.”
Kaynak: The Guardian
ChatGPT’ye şirket bilgilerini girmeden önce iki kez düşünün!