Türk basını, “sorunlu”dan “vahim”e terfi etti | Son 24 saatin gündemi
Uluslararası Sınır Tanımayan Gazeteciler (RSF) örgütünün hazırladığı 2023 Dünya Basın Özgürlüğü Endeksi’nde, Türkiye geçtiğimiz seneye kıyasla 16 sıra gerileyerek 180 ülke içinde 165’inci sırada yer aldı. Söz konusu gerileme, RFS’ye göre Türk basının “sorunlu” kategorisinden “vahim” kategorisine geçtiği anlamına geliyor.
3 Mayıs Dünya Basın Özgürlüğü Günü’nde yayımlanan RSF’nin raporunda, Türkiye’de 31 gazeteci ve bir medya çalışanının cezaevinde olduğu kaydedildi. Ayrıca raporda Türkiye’de ulusal medyanın yüzde 90’ının hükümet kontrolünde olduğu belirtildi. RSF’nin endeksinde listenin ilk üç sırasında Norveç, İrlanda ve Danimarka; son üç sırasında ise Kuzey Kore, Çin ve Vietnam yer alırken 16 sıra gerileyen Türkiye’nin önünde 164’üncü sırada ise Rusya var.
Tinder, Rusya’yla eşleşmeyi kaldırdı
Ukrayna’yı işgalinden dolayı Rusya pazarından çekilme kararı alan şirketler arasına bir yenisi daha eklendi. Flört uygulaması Tinder, 30 Haziran 2023’ten itibaren Rusya’dan çekileceğini duyurdu.
Rusya’nın Ukrayna’yı 24 Şubat 2022’de işgal girişimini başlatmasının ardından pek çok şirket, Rusya pazarından çekilmişti. Aradan geçen yaklaşık bir seneyi aşkın zaman zarfına rağmen taraflar arasındaki sular durulmadığı gibi Rusya’ya karşı tepkiler sürüyor. Son olarak Tinder’ın çatı grubu Match Group, hazırladıkları yıllık etki raporunda, “İnsan haklarını koruma konusunda kararlı olduklarını” belirterek uygulamanın Rusya’dan tamamen çekileceği bildirdi.
Google şifresiz bir gelecek inşa ediyor
Google, şifresiz döneme geçiş için çalışmalarını hızlandırdı. Yazılım devi, tüm büyük platformlarda şifreleri kaldırarak kullanıcıların parmak izi veya yüz taramayı şifre olarak kullanabileceği “Google Passkey” özelliğini devreye aldı. Google Passkey aracılığıyla kullanıcılar Google hesabına tanımladığı “passkey”i tüm cihazlarında ve uygulamalarında kullanabiliyor.
Google’ın şifresiz bir gelecek yaratmak istemesi hem daha güvenli hem de kullanıcı dostu bir kimlik doğrulama sisteminin kapılarını da aralıyor.
Bir başka teknoloji devi olan Apple da geçtiğimiz yıl parolaları ortadan kaldırmak için “Apple Passkeys”i geliştirmişti. Apple’ın yeni özelliği, kullanıcılara hesaplarını biyometrik kimlik doğrulama yoluyla giriş yapma fırsatı sunacak ancak Apple bu özelliğini henüz erişime açmış değil…
Duygusuz strateji sonuç getirmiyor!
Strateji geliştirme denince ilk akla gelen kelime her zaman “duygu” olmuyor… Oysa geliştirilirken ve uygulanırken duyguların göz önüne alındığı stratejiler her zaman daha çok yankı uyandırıyor, duyguların göz ardı edildiği stratejiler ise başarısızlığa uğruyor. Tam da bu nedenle liderlerin hem çalışanlarının motivasyonlarını artırmak hem hedef kitlesinin istek ve beklentilerini karşılamak için duyguları önceleyen stratejiler geliştirmesi gerekiyor. Peki, gücünü duygulardan alan stratejiler ortaya koymanın yolu ne? Gelin, BBC, Microsoft ve The Guardian gibi şirketlerde liderlere marka danışmanlığı yapan David Lancefield’in kaleme aldığı makaleyle bu soruya yanıt arayalım… Haberin devamını buradan okuyabilirsiniz.
Anneler Günü hediyesi seçerken reklam tavsiyeden daha etkili oluyor…
Anneler gününe az bir zaman kaldı. Kimi hediyelerini çoktan aldı kimi ise hala ürün keşfinde… Elbette her yeni Anneler Günü’nde annelerin dönemsel ihtiyaçları gibi hediye keşfinde kullanılan yöntemler de değişiyor. Ainapr tarafından gerçekleştirilen “Anneler Günü” araştırmasına göre bu yıl hediye keşfinde en çok “reklamların” dikkate alındığı kaydediliyor. Öyle ki karşılaşılan reklamlar tavsiyelerden daha etkili oluyor… Haberin devamını buradan okuyabilirsiniz.