“Yeni pazarlama teknolojilerini işimizin merkezinde kullanıyoruz”
Uçtan uca dijital ürün ve hizmetleriyle; kart kullanıcılarının, kurumsal müşterilerinin ve üye iş yerlerinin hayatını kolaylaştıran Multinet Up, yemek kartı, kurumsal hediye kartı, akaryakıt çözümü, kurumsal seyahat gibi farklı alanları kapsayan büyük bir ekosistemde faaliyet gösteriyor. Multinet Up Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı Bora Işık ile Multinet Up’ın veri temelli pazarlama stratejilerini ve pazarlama süreçlerine entegre ettikleri yenilikçi teknolojileri konuştuk…
Multinet Up’ın pazarlama stratejilerinin analitik bir yaklaşımla geliştirildiğini ifade eden Multinet Up Pazarlama Genel Müdür Yardımcısı Bora Işık: “Günümüzün pazarlama dünyasında gerek mevcut müşteriyi gerekse potansiyel hedef kitlelerimizi daha iyi anlayabilmenin yolu veriyi etkin bir şekilde yönetmekten ve kullanmaktan geçiyor. Nitekim ünlü istatistik bilimci W. Edwards Deming’in de çok güzel ifade ettiği gibi ‘Veri olmadan, siz de sadece fikri olan bir başka kişisiniz.’ Bu nedenle tüm pazarlama faaliyetlerimizde veriyle karar alıyor, böylece daha analitik, ölçümlenebilir ve sonuç odaklı çalışıyoruz. Özellikle, her işletmenin kendi sahip olduğu müşteri portföyünden otomatik olarak çıkarılabilen, birinci grup diye adlandırılan veri grubu bizim için en önemli kaynaklardan biri. Mobil uygulamalarımız, yazılı ve sözlü kanallardaki müşteri iletişimimiz, CRM araçlarımız, kullanıcılarımızın dijital ayak izleri, self servis platformlarımızdaki istatistikler, ürünlerimizin işlem bilgileri gibi onlarca kanaldan beslenen devasa bir veri kaynağımız var. Sürekli güncellenen bu kaynağı etkin bir şekilde kullanabilmek için yapay zekadan ve otomasyon teknolojilerinden yararlanıyoruz” diyor…
“Deneyimi yapay zekâ ile kişiselleştiriyoruz”
Yapay zekayı müşteriyle etkileşimin gerçekleştiği tüm kanallarda kullanıcı deneyimini kişiselleştirmek ve müşterilerle olan tüm temas noktalarını optimize etmek için kullandıklarını dile getiren Bora Işık: “Dijital reklam kampanyalarımızı da yapay zekâ ile destekliyoruz. Örneğin, belli bir ürünü sadece belli bir bölgede ve hedef kitle tanımına uygun kişilere sunarak reklam harcamalarımızın getirisini yüzde 180 oranında artırdık. İçerik pazarlama alanında da algoritmalardan etkin bir şekilde yararlanıyoruz. Mesela SEO odağında içerikler üreterek, yapay zekâ teknolojilerinden faydalanarak web sitemize gelen kullanıcılarımızın personasını tanıyor, içeriklerimizi o personaya faydalı olacak şekilde üretiyoruz. Sunduğumuz içeriklerden faydalanan kullanıcılar bloğumuza abone olarak bülten otomasyon kurgularımıza da dahil oluyor” diyor…
Güncel olmayan veri hiçbir anlam ifade etmiyor
“Data kaynağımızın bir bölümünü de düzenli ve sık aralıklarla yürüttüğümüz kalitatif ve kantitatif pazar araştırmalarından elde ettiğimiz data oluşturuyor” diyen Işık, sözlerini şöyle sürdürüyor: “Bu kapsamlı araştırmaların haricinde sosyal medya dinlemeleriyle de önemli veriler elde ediyoruz. Yalnız veri dediğimiz şey doğası gereği geçerliliğini kısa sürede yitirebiliyor. Bu nedenle uzun vadeli planlamalar yerine; hedef kitlenin ihtiyaçlarını zamanında tespit etmeye, somut fark yaratmaya, gerçek zamanlı iletişimlere odaklanıyoruz. Kreatif ve dijital pazarlama iletişimlerimizi ve mevcut müşterilerimizin memnuniyetini artırmak için yürüttüğümüz CRM çalışmalarımızı güncel veriye dayanarak yürütüyoruz. Ayrıca, test et – yanıl mantığıyla hareket ederek farklı kampanya, mecra, değer önermesi ve bileşenleri sürekli kontrol grupları ile ölçümlüyoruz.”
“Pazarlama otomasyonu ile çarpıcı sonuçlar elde ettik”
Yapay zekâ destekli pazarlama otomasyonu projesi Flow kapsamında doğru kanallarda doğru içeriklerle yaptıkları pazarlama iletişimi sonucunda kendilerine ulaşan potansiyel müşteri sayısının son 2 yılda 3 katına çıktığını dile getiren Işık, “Satış ekiplerimizin ihtiyaca en uygun çözümü önermelerindeki hız ve performansları yüzde 25 iyileşti. Son 1 yılda ise yapay zekâ ve makina öğrenmesi ile oluşturduğumuz müşteri veri seti ile müşterilerimize bir sonraki en iyi teklifi vererek çapraz satışlarımızı yüzde 38 artırdık, yeni satışların pazarlama üzerinden gelme oranını ise yüzde 50’ye çıkardık. Marka bilinirlik puanımız ise son 3 senede yüzde 22 arttı” diyor…