LinkedIn, Çin’deki varlığını azaltıyor… | Son 24 saatin gündemi
LinkedIn, Çin’deki faaliyetlerini aşamalı olarak sonlandıracağını ve bu kapsamda işten çıkarmalar yapılacağını duyurdu. Yoğun rekabeti gerekçe gösteren şirket ülkedeki InCareer adlı uygulamasını Ağustos ayında tamamen kaldıracak ve bu nedenle 716 çalışanın işine son verilecek.
LinkedIn CEO’su Ryan Roslanky, konuya ilişkin yaptığı açıklamada “Çin stratejimizi, Çin’de faaliyet gösteren şirketlerin yurt dışında işe alma, pazarlama ve eğitim almalarına yardımcı olmaya odaklayacağız. InCareer, geçen yıl Çin merkezli güçlü ekibimiz sayesinde bir miktar başarı elde etse de şiddetli rekabet ve zorlu bir makroekonomik ortamla da karşılaştı” dedi. Ayrıca açıklamaya göre şirket satış ve pazarlama gibi çalışmaları azaltırken yerel mühendislik ve ürün ekiplerini de küçültecek.
Bank of Canada dijital Kanada doları için yeni aşamaya geçiyor
Bank of Canada, Merkez bankası dijital para birimi (CBDC) olarak da bilinen Kanada dolarının dijital versiyonunu çıkarmak için yeni aşamaya geçti ve halkla istişare toplantılarına başladı.
Dijital Kanada dolarının ne olduğu ve nasıl çalıştığıyla ilgili bilgi sağlamak adına bir YouTube videosu paylaşan Bank of Canada, halka istişare toplantılarına katılma çağrısı da yaptı.
Blogunda dijital Kanada dolarının kripto paradan farkını da detaylıca açıklayan Bank of Canada’nın açıklamasında şu ifadeler kullanıldı; “Kripto para birimleri günlük harcamalardan ziyade genellikle bir yatırım aracı olarak kullanılıyor. Buna karşılık, dijital Kanada dolarının değeri değişmez çünkü mevcut Kanada dolarının başka bir biçimidir ve merkez bankası tarafından nakitle aynı oranda desteklenir. Bu, 10 dijital Kanada dolarının her zaman 10 dolarlık banknotla aynı değere sahip olacağı anlamına gelir. Amacımız, tıpkı şimdi nakit para gibi hızlı ve kullanımı düşük maliyetli bir dijital Kanada doları tasarlamak.”
Twitter DM kutusu WhatsApp’a dönüyor
Elon Musk, birkaç ay önce gerçekleştirdiği açıklamasında Twitter’daki doğrudan mesaj sistemine uçtan uca şifreleme geleceğini belirtmişti. Gelen son haberler ise bu çalışmaların artık tamamlandığını ve platformun mesajlaşma sisteminde bir dizi yenilik olduğunu gözler önüne seriyor.
Platformda gelen bir mesajı WhatsApp’taki gibi alıntılayarak yanıtlamak daha önceleri mümkün değildi. Sadece sondaki mesajın üzerine dokunduğunuzda “yanıtla” seçeneği ile karşılaşıyordu kullanıcılar. Ayrıca mesajlara sadece birkaç emoji ile tepki verilebiliyordu. Twitter’ın yaptığı açıklamaya göre artık kullanıcılar herhangi bir mesajı tıpkı WhatsApp’taki gibi alıntılayabilecek ve herhangi bir emoji ile tepki verebilecek.
Mesajların uçtan uca şifrelendiğini kendine has üslubuyla yorumlayan Elon Musk “Kafama silah dayansa bile mesajlarınızı göremeyeceğim” derken, Twitter’ın yakın bir gelecekte sesli ve görüntülü görüşmelere de imkan tanıyacağının altını çizdi.
Tüketicinin endişesi artsa da satın aldığı ürün azalmıyor
Giderek artan fiyatlar karşısında duyulan endişe, bir süredir tüketicinin yeni normali haline geldi. The Food Industry Association (FMI) ve The Hartman Group tarafından yapılan bir araştırma ise söz konusu gıda alışverişi olduğunda tüketicinin hala endişe duyduğunu ancak satın aldığı ürün sayısını azaltmadığını ortaya koyuyor. ABD’li tüketicileri baz alan araştırmaya göre Ekim 2022’de tüketicilerin yüzde 41’i artan fiyatlarla başa çıkmak için marketten daha az ürün satın aldığını belirtirken Şubat 2023’te bu oran yüzde 32’ye geriledi. Diğer taraftan gıda fiyatları konusunda toplumun geneline hakim olan endişenin düzeyi yaş gruplarına göre değişiyor. Haberin devamını buradan okuyabilirsiniz.
B2B Marketing & Management Summit’in programı belli oldu…
B2B sektörünün Türkiye’deki en büyük zirvesi “B2B Marketing & Management Summit” için geri sayım başladı… Marketing Türkiye liderliğinde Deloitte Digital ve Kuantum Araştırma uzmanlığıyla tasarlanan zirve, bu yıl “Değer Zincirinde Yeni Açılımlar” ana temasıyla VakıfBank iş birliğiyle gerçekleştirilecek. 25 Mayıs Çarşamba günü Divan Kuruçeşme’de B2B dünyasının en iyilerini bir araya getirecek olan B2B Marketing & Management Summit’te sekiz ana başlıkta B2B sektöründeki son trendler ayrıntılarıyla paylaşılacak. Zirvenin hemen ardından gerçekleştirilecek olan “B2B Excellence Awards”ta ise “Yılın En İtibarlı İş Ortakları” ödüllerine kavuşacak.