Vodafone Zirvesi’nde neler oldu? Müzisyen robotlar, dijital senfoni ve daha fazlası!
Marketing Türkiye’nin Twitter, Facebook ve Periscope’tan yayın yaparak takip ettiği, Vodafone Dijital Dönüşüm Zirvesi’nde en büyük ilgiyi Dijital Senfoni ve müzisyen Shimon Robotları gördü.
4 bini aşkın davetlinin katılımıyla Lütfi Kırdar Kongre ve Sergi Sarayı’nda gerçekleştirilen Zirve’de “Dijital Dönüşüm’ün parçası ol” temasıyla dijitalleşmenin lider isimleri Türkiye’de buluştu.
Yaklaşık 30 bin izleyicinin de online olarak takip ettiği zirvede, 16 konuşmacı 11 farklı oturumda iş dünyası, reklam, pazarlama, gazetecilik, müzik, finans, sağlık, şehircilik, otomotiv, eğitim ve spor gibi alanlarda dijitalleşmenin hayatı nasıl değiştirdiğini anlattı.
Vodafone’un bu yıl ikincisini düzenlediği Dijital Dönüşüm Zirvesi’nde, “Gelecek Burada”, “Keşfedin”, “Yarını Tasarlayın” ve “Fark Yaratın” ana temaları altında iş dünyası, reklam, pazarlama, gazetecilik, müzik, finans, sağlık, şehircilik, otomotiv, eğitim ve spor gibi alanlarda dijitalleşmenin hayatı nasıl değiştirdiğini anlatıldı. Zirvede, Türkiye’den ve dünyadan ilham veren dijitalleşme hikâyeleri paylaşıldı.
Shimon Robotları’ndan dijital müzik şovu
Türkiye’ye ilk kez gelen dünyaca ünlü Shimon Robotları zirvenin en ilgi çekici şovlarından birine imza attı. İnsanlarla birlikte müzik yapma özelliğine sahip olan Shimon Robotları’nın “Robotlar Yeniden Seslendiriyor” adlı performansı izleyicilerden büyük ilgi gördü.
İnsanların ve robotların birbirlerinin fikirlerini nasıl geliştirdiğini farklı bir sahne performansıyla izleyicilere gösteren Shimon Robotları’nın dijital müzik şovuna, deneysel müzik enstrümanları ve robotlar geliştiren müzisyen Gil Weinberg, baterist Jason Barnes ve yazılım geliştirici Mason Bretan eşlik etti.
Yapay zeka ile gerçek zamanlı müziği birleştiren Shimon Robotları, doğaçlama olarak marimba denilen vurmalı bir müzik aleti üzerinden insanlarla senkronize ve karşılıklı etkileşim halinde dijital bir orkestrayı yönetebiliyor. Hem fiziksel hem de ritimsel olarak notalara cevap verip kendi müziklerini oluşturan bu robotlar, herhangi bir müzik sisteminin veremeyeceği karşılığı gerçek bir insan gibi müzisyenin hareketlerini analiz ederek yüksek kalitede sunabiliyor. İlham verici doğaçlama yeteneğine sahip olan Shimon Robotları, insanın duygularını ve yaratıcılığını bilgisayarın algoritmasıyla birleştirerek izleyicilere daha önce hiç yaşamadıkları bir müzikal deneyim sunuyor.
20 yaşında geçirdiği trafik kazası nedeniyle sağ kolunu kaybeden ampüte baterist Jason Barnes’ın akıllı robot eli ile gerçekleştirdiği performans ise büyük ilgi ve beğeniyle izlendi.
Türkiye’nin ilk interaktif dijital senfonisi yapıldı
Vodafone Dijital Dönüşüm Zirvesi’nde, Türkiye’nin ilk interaktif dijital senfonisi yapıldı. Hem açılışta hem de kapanışta gerçekleştirilen dijital senfoninin tasarım danışmanlığını Arzu Kaprol, sanat yönetmenliğini Mercan Dede ve Ouchhh, hikâye anlatıcılığını ise Şebnem Ferah üstlendi. “Hayal kurmaya cüret et” temalı dijital senfoni, Borusan Quartet tarafından icra edildi.
Dinleyicilerin akıllı telefonlarıyla interaktif olarak katıldıkları dijital senfonide, drone (insansız hava aracı) ve yüz izleme gibi en yeni dijital teknolojiler kullanılırken, eşzamanlı olarak ışık gösterisi de yapıldı. Dijital senfoni, Arzu Kaprol’un “SS’16 Dare To Dream” isimli koleksiyonundan parçalara ve zirveye özel olarak tasarlanan kıyafetlere de ev sahipliği yaptı.
Diğer yandan Mercan Dede, Vodafone Dijital Dönüşüm Zirvesi’nin kapanışında da Türkiye’de bugüne kadar yapılmış en sıradışı müzik performanslarından birine imza attı. Teknik altyapı ve görselleştirme bölümlerini Fikirbazzenger ve Ouchhh’un üstlendiği performansta, izleyiciler ses dalgalarının farklı formlarda gözle görülebilir hale geldiğine gerçek zamanlı olarak tanıklık etti.
Finanstan spora her alanda dijitalleşmenin gücü konuşuldu
Açılışını Vodafone Türkiye CEO’su Gökhan Öğüt ve Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu Başkanı Dr. Ömer Fatih Sayan’ın yaptığı Vodafone Dijital Dönüşüm Zirvesi, bir kez daha birey ve kurumları dijitalleşmenin dönüştürücü gücüyle tanıştırdı. Her biri kendi alanında dijitalleşmenin lideri olan konuşmacılar, Dijital Dönüşüm’ü gerçekleştirecek olanların bireyler ve kurumlar olduğunun altı çizerek tüm katılımcıları bu dönüşümün bir parçası olmaya davet etti.
Vodafone Dijital Dönüşüm Zirvesi’ne katılan yabancı konuşmacılar arasında, tüm dünyada pazarlama ve iletişim gurusu olarak tanınan, WPP’nin Kurucusu ve CEO’su Sir Martin Sorrell; Huawei Kurumsal Çözümler Orta Asya ve Kafkasya Bölge Başkanı Zou Siyi; iş dünyasının en yaratıcı 5’inci kişisi olarak gösterilen, Google’ın trafik kazalarını azaltmak için geliştirdiği sürücüsüz aracın yaratıcısı, Google Eski Başkan Yardımcısı, Google X ve Udacity Kurucusu Sebastian Thrun; 30’dan fazla dilde 1,5 milyon kopya satan “Undercover Economist” (Görünmeyen Ekonomist) kitabının yazarı ve Financial Times köşe yazarı Tim Harford; Google’ı değiştiren isimler arasında yer alan, kredi skorunun Büyük Veri ile analiz edildiği ZestFinance’in kurucusu Douglas Merrill; dijital tıp uzmanı, Singularity Üniversitesi Kürsü Başkanı Dr. Daniel Kraft; şehirleri yeniden yaratan adam olarak bilinen ve dijital şehirler üzerine bir düzineden fazla kitap kaleme almış olan, The Creative City Index Kurucusu Charles Landry; 62 ülkede 7-17 arası gençlere kod yazmayı öğreten CoderDojo Vakfı’nın Global CEO’su Mary Moloney; dijital pazarlama alanındaki başarılarıyla tanınan, Enplug CEO’su Nanxi Liu ve sporda dijital uygulamalar konusunda uzman olan, INSEAD Teknoloji Profesörü Nils Rudi gibi dünyaca ünlü isimler yer aldı.
İş dünyasında dijitalleşmenin etkileri
Vodafone Dijital Dönüşüm Zirvesi, Türk iş dünyasının liderlerini de bir araya getirdi. Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Engin Aksoy’un yönettiği Türk İş Dünyası Paneli’ne, GE Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı ve Genel Müdürü Canan M. Özsoy, Akbank Genel Müdürü Hakan Binbaşgil, Sütaş Yönetim Kurulu Başkanı Muharrem Yılmaz ve Hürriyet Yönetim Kurulu Başkanı Vuslat Doğan Sabancı katıldı. Dijitalleşmenin enerji, bankacılık, sanayi ve medya alanlarındaki etkilerinin ele alındığı panelde, şirketlerin dijitalleşme stratejileri paylaşılarak, Türkiye’nin ekonomik ve toplumsal kalkınması için dijitalleşmenin her alanda teşvik edilmesi gerektiğine dikkat çekildi.
Ziyaretçilere farklı dijital deneyimler yaşatıldı
Vodafone Dijital Dönüşüm Zirvesi’nde ziyaretçilere Dijital Deneyim Alanı’nda 4.5G, Yarına Hazır Cafe, 360 Selfie, Gelecek Testi, Vodafone Arena, Social Wall gibi farklı dijital deneyimler de yaşatıldı. Ziyaretçiler, “Arzu Kaprol Dome” alanında üç boyutlu yazıcıdan basılarak yaratılan kadın ve erkek kıyafetlerini dijital ortamda deneyerek dijital perakende deneyimi yaşarken, “Mercan Dede Dome” alanında da “Sesi Gör” (See the Sound) konsepti altında özel maddeler aracılığıyla müziği görme imkânı buldu.
Online takip edildi
Vodafone Dijital Dönüşüm Zirvesi’ni geçen yıl olduğu gibi bu yıl da online olarak izlemek mümkün oldu. App Store ve Google Play mağazalarından ücretsiz indirilebilen Vodafone Dijital Dönüşüm Zirvesi Ready News mobil uygulamasıyla program akışı ve oturumlar akıllı telefonlardan takip edilebildi. Zirve ayrıca, dijitaldonusumzirvesi.com adresinden de canlı olarak yayınlandı. Marketing Türkiye’den de zirve boyunca tweetler atıldı, durum güncellemeleri ve Periscope canlı yayını yapıldı.