İçerik pazarlamanızı 2016 trendlerine göre değiştirmenin 7 yolu
2016 beraberinde iş dünyasının her koluna olduğu gibi pazarlama sektörünün de gidişatına yönelik yenilikler getirdi.
İçerik pazarlaması da bu değişimden etkilenen kollardan biri. Her ne kadar yorucu, kafa karıştırıcı ve yeri geldiğinde stresli de olsa içerik pazarlamasının olmadığı bir şey var; “sıkıcı”. Müşterilerinizle iletişiminizi sağlamlaştırabilmek için yapabileceklerinizin sınırı olmadığı gibi rekabetteki ve kullanıcı davranışındaki değişimleri gözlemleyerek yapabilecekleriniz de var olan fırsatları kullanmanızla ve onlara eklediklerinle doğru orantılı.
2016 bu sektör için dinamik bir yıl olacağa benziyor ve siz de bundan alnınız ak çıkmak için bu 7 stratejiyi izleyebilirsiniz:
1-İçeriğiniz daha iyi olmak zorunda
Evet, bu bilindik bir gerçeklik. Her adımda elinizdekileri iyileştirerek yolunuza devam etmelisiniz. Ancak bu sene gelen değişim kalite standartlarının daha detaycı ve önemli bir hale gelmesi. Moz ve BuzzSumo’nun kısa bir süre önce yaptığı bir araştırmaya göre yaratılan bütün içeriklerin yüzde 75’i ne bir link ne de bir paylaşım almadan geçip gidiyor, bu da içeriğin markalara hiçbir kâr sağlamadığının kanıtı…
Bunun nedeni okurların seçicileşmesi, rekabetin katılımcıların artmasıyla daha da kızışması ve bu kalabalığı oluşturan şirketlerin dikkat çekmek için durmadan düşük kalitede içerik oluşturuyor olması. Eğer 2016’da şirketinizin itibarı ve hatta varlığını sürdürmek istiyorsanız içeriğine tıklanan yüzde 25’in içerisine girmek durumundasınız. Bu da içeriğinizin daha iyi araştırılmış, daha iyi yazılmış ve takipçilerinizce daha değerli bulunuyor olması demek.
2-Daha çok video kullanın
Videolar her zaman popülerdi, ancak geçtiğimiz birkaç yıl içerisinde internetin hızının artması ve yaygınlaşması ve dijital ekranların küçülüp atikleşmesiyle videoların önemi daha da arttı. Facebook ve Twitter 2015’te oto-oynatıcılı videolarını ana sayfalarında barındırarak bir akım yarattılar ve Google da geride kalmayarak arama sonuçlarında video reklamları kullanıcılarına sunmaya başladı. Video trendi kısa süreliğine gelmedi ve ondan yararlanmak istiyorsanız içerik pazarlamanıza daha çok video entegre etmeniz gerekecek. Bu videoların profesyonel ortamlarda oluşturulması gerekmediğini, sadece ilgi çekici olmaları gerektiğini unutmayın.
3-İçeriğiniz zengin cevaplar
2015’in başında Google’da yapılan bütün aramaların yüzde 20’sinin zengin cevaplar (rich answers) ile desteklendiği belirlendi. Bunun yanı sıra Google’ın algoritmaları öğrenen sistemi RankBrain daha kompleks ve belirsiz kullanıcı isteklerini gözden geçiriyor.
Arananın bulunması için çıkan sonuçları tek tek gözden geçirme gereksinimini ortadan kaldıran zengin cevaplar sisteminin varlığı, insanların daha az işlenmemiş bilgi arayacakları anlamına gelir. Cevabı kısa ve net olan sorular arama motorlarının zengin cevaplar kısmında çıkacaktır (“Pisagor Teoremi nedir?” gibi sorular) ve siz bunu içerik stratejinizde göz önünde bulundurup kolayca bulunan cevapları olan soruları içeriğinizde barındırmamalısınız. Başarıyı garantilemek için mutlaka ana sorunuzu cevaplayan bir ila iki cümlelik bir özet bulundurun. Bu hareketiniz aynı zamanda sizin de bir zengin cevap olarak nitelendirilmenize neden olabilir.
4-Organik sosyal medya gönderilerinden daha fazla görünmeye ihtiyacınız var
Organik sosyal medya görüntülenmeleri Facebook, Twitter ve diğer öncü platformlar başta olmak üzere gerilemeye başladı.
Yayıncılarınız size içeriklerinizi gereksiz gönderilerinizden arındırarak müşteri deneyimini iyileştirmek için yapmanız gerektiğini söyleyecektir ama bunun markaların sırtını dayadığı bilinirlik faktörünü sarsacağı da bir gerçektir. Daha fazla bilinirlik için ücretli platformlar tercih etmek ya da başka organik platformlar bulmak olsun, 2016’da büyük kitlelere ulaşmanız için yeni yöntemler bulmanız gerekecek.
5-Tüketim içeriğinin yeni formları yeni trendleri etkileyecek
Facebook kitleleri içerik tüketimi konusunda yeni ve iddialı yönlere götürüyor. 2015’ın ilk aylarında sunulan Instant Articles kullanıcılarının büyük makaleleri ana sayfaları üzerinden okumalarını sağlıyor. Bu sene yine Facebook’un VR cihazı Oculus Rift yepyeni bir içerik görüntüleme sistemiyle kullanıcılarının karşısına çıkacak. Materyallerinizden en büyük değeri sağlamak istiyorsanız yatırımlarınızı bu yeni trendler üzerinde yapmalısınız.
6-Müşteri deneyimleri üzerinden oluşturulan içerikleriniz yeni kitlelere hitap etmenizi sağlayacak.
İçerik sektörünün diğer kollarındaysa uygulamalar ve platformlar kullanıcıların yolladığı toplanmış içerik kullanmayı sağlayacak yeni yollar arıyor.
Örneğin Twitter’ın yeni Moments özeliği kullanıcı içeriklerini çeşitli etkinlik, haber ve diğer medya kollarından aynı noktada topluyor. Reddit’in kullanıcıları sadece kullanıcıların deneyimiyle oluşturulmuş içeriğe güveniyor ve bu norm gün geçtikçe daha popüler hale geliyor. Markalar ve herhangi bir otorite figürünün oluşturduğu içeriklere ilgi giderek düşüyor ve bunun yerini halkın deneyimlerinden toplanmış içerikler alıyor. Sonuç olarak eğer içerik oluşturma şeklinizi değiştirmezseniz başka bir hedef kitle belirlemeniz gerekecek.
7-İçeriğinizi giderek daha da dijitalleştirmelisiniz.
Araştırmalara göre 2030’a kadar gazeteciliğin yüzde 90’ının yapay zeka sistemleri tarafından kontrol edilmeye başlanacağı tahmin ediliyor.
Hatta çok büyük bir ihtimalle şimdiye kadar internette haberiniz olmadan dijital beyinler tarafından karşınıza çıkarılan yazılar okudunuz. 2016’nın sonunda dijitalleştirilmiş pazarlama gerçek bir ihtimal haline gelecek. Bu durumu nasıl fırsata çevireceğinize dair akılcı ve atik olmalısınız. Trend tam olarak kültüre yerleşmeden deneme yanılma yöntemiyle sizin işinize yarayan bir ritim belirlemelisiniz.
Kaynak: inc.com