Apple’dan iPhone’ların casusluk yaptığı iddialarına yanıt | Son 24 saatin gündemi
Rusya Federal Güvenlik Servisi (FSB) iPhone kullanıcılarının gözetlendiğini iddia etmişti. İddianın detayında ABD Ulusal Güvenlik Teşkilatı’nın iPhone’un bazı güvenlik açıklarını keşfederek Rus iPhone kullanıcılarına karşı kötü amaçlı saldırılar gerçekleştirdiği yer alıyordu.
Konuyla ilgili açıklama yaparak ABD istihbaratıyla iş birliği gerçekleştirdiğine dair iddiaları kesin bir dille yalanlayan Apple, hiçbir hükümetin iPhone cihazlarına herhangi bir yazılım yerleştirmek için çalışmadığını ve böyle bir şeyin mümkün olmadığını açıkladı.
Kaynak: Reuters
Porsche, 60 yıllık logosunu değiştirdi
Son dönemde markalar, ardı ardına görsel kimliklerini değiştirip tüketicinin karşısına yeni bir logoyla çıkıyor. Bu markalardan sonuncusu Porsche oldu. Almanya merkezli otomobil devi, 60 yıllık logosunu değiştirerek imaj yeniledi ancak özüne sadık kalmayı tercih etti.
Logonun arı kovanını andıran yapısı, fırçalanmış metal gibi yeni tasarım unsurlarıyla yeniden yorumlandı. Porsche Baş Tasarımcıs Michael Mauer logo ile ilgili ” Ortaya çıkan sonuç markanın tarihini ve geleceğini birleştiren, estetik açıdan iddialı bir bükülmeyi temsil ediyor” dedi.
Porsche Pazarlama Başkanı Robert Ader ise “Başka bir önemli nokta 2D ve 3D armaların hizalanmasıydı. Modernize edilmiş logomuz marka tasarımımızı canlandırmak için bir fırsat haline geldi. Logoyu duygusal vurguları altı çizmek için daha hedefli bir şekilde kullanacağız. Aynı zamanda Porsche yazısı daha da büyük bir önem kazacak” dedi.
Meta, Twitter’a rakip olacak platformunun logosunda “Twitter mavisi”nden ilham aldı…
Geçtiğimiz aylarda, Meta’nın Twitter benzeri metin odaklı merkeziyetsiz bir sosyal medya platformu hayata geçireceği küresel teknoloji basınında yer almıştı.
Mobil uygulamalar hakkındaki paylaşımlarıyla tanınan Matt Navarra’nın son gönderilerine göre ise Meta hız kesmeden çalışmalarına devam ediiyor. Matt Navarra sosyal medyada paylaştığı bir görüntüde, Meta’nın Twitter’a rakip olarak çıkartacağı uygulamanın logosunu paylaştı. Logo tasarımında, Twitter’ın rengi olan maviden ve Instagram’ın logosundan esinlenildiği açıkça görülüyor.
Henüz resmi ismi belli olmayan platformun hem Twitter’ı hem de Instagram’ı andıran bir akışa sahip olabileceği gözlemleniyor. Öte yandan platformun ana sayfasında hem takip edilen kişilerin gönderileri hem de önerilen içerikler yer alacak ve 500 karaktere kadar metin içeren gönderiler paylaşılabilecek. Ayrıca metin dışında video ve görsel paylaşılabileceği de yine mevcut bilgiler arasında yer alıyor…
Mehmet Barlas hayatını kaybetti
Sabah Gazetesi Başyazarı Mehmet Barlas hayatını kaybetti. Zatürre tedavisi gördüğü hastanede gece saatlerinde hayatını kaybeden gazeteci, Pazar günü Yeniköy Mezarlığı’na defnedilecek.
Cumhuriyet, Günaydın, Milliyet, Tercüman, Hürriyet, Resmî Gazete, Sabah, Yeni Şafak, Star, Akşam, Posta, Güneş, Zaman ve Son Havadis gibi pek çok gazetede yazarlık yapan Barlas, Star TV, Show TV, TGRT ve atv gibi kanallarda da haber yorumculuğu yaptı. Kısa bir süre ana haber sunuculuğu da yapan gazeteci, kızı Ela Barlas ile haber programı yapmanın yanı sıra NTV ve NTV Radyo’da da “Yorum Farkı” gibi farklı programlarda yer aldı.
2022 Kasım sonunda Hıncal Uluç, 2023 Mayıs ayında Engin Ardıç ve 2 Haziran 2023’te ise Mehmet Barlas medya arşivlerine bıraktıkları izlerle hayata gözlerini yumdu.
“Türkiye’nin Lider Markaları” Marketing Türkiye Haziran sayısında…
Kolay değil “lider marka” olmak. Zira bu sıfatı hak etmek yalnızca pazar payındaki hakimiyetle mümkün olmuyor. Özgüvenli yaklaşımla sektöre yeni ufuklar kazandırmaktan toplum için değer yaratmaya dek pek çok dinamik ve sorumluluğu getiriyor beraberinde. Üstelik tüm bunları “istikrarla” yapmayı gerekli kılıyor. İşte bu zorlu yolda adımlarını özenle atarak, tüketicinin gönlüne ve aklına lider olarak yerleşen markaları Marketing Türkiye için VeriNays’ın gerçekleştirdiği “Türkiye’nin Lider Markaları” tespit etti ve Haziran sayısının kapağında yer buldu…
Marketing Türkiye’nin yeni sayısına D&R’lardan ulaşabilir, Dijital Abonelik ile Marketing Türkiye web sitesi üzerinden ve Turkcell Dergilik, Türk Telekom e-Dergi uygulamaları aracılığıyla okuyabilirsiniz.
Keyifli okumalar…
Çocuklar en çok hangi platformda vakit geçiriyor?
Kaspersky Daily’de yayınlanan Kaspersky Safe Kids araştırması, çocukların dijital ilgi alanlarını ve tercihlerini ortaya koyuyor. Araştırmaya göre son aylarda Türkiye’de yaşayan çocukların Android’de tercih ettiği en popüler üç uygulamanın YouTube (yüzde 34,3), WhatsApp (yüzde 18) ve Instagram (yüzde 12) olduğu görülüyor. Google Chrome (yüzde 51,6), Roblox (yüzde 11,6) ve Discord (yüzde 11,5) ise Windows’ta en popüler uygulamalar olarak karşımıza çıkıyor. Haberin tamamını okumak için TIKLAYIN.