Türkiye’nin kutlamalar ve etkinlikler için doğru bir lokasyon olduğunu dünyaya anlatma misyonunu üstlenen “Sofralar Sergisi”nin ardında iki kadın girişimcinin; Elmas Özler ve Meltem Tepeler’in imzası var. Hayal gücü ve cesaretin tek bir masa tasarımından başlayarak dev bir sergiye dönüşebileceğini kanıtlayan “Sofralar Sergisi”nin ilham verici hikayesini bluechip Creative Events Kurucu Ajans Başkanı Elmas Özler’den dinledik.
Elmas Özler ve Meltem Tepeler, etkinlik sektörünün farklı alanlarında 28 yıldır, başarılı çalışmalarla dikkatleri üstüne toplayan iki girişimci kadın. bluechip Creative Events sahibi Elmas Özler ve KM Events’in sahibi Meltem Tepeler, yaratıcılık ve sanat alanında, Türkiye’nin kutlamalar ve etkinlikler için doğru bir nokta olduğunu dünyaya anlatma misyonunu bambaşka bir boyuta taşımayı başardılar. Elmas Özler ve Meltem Tepeler, “Sofralar Sergisi” adını verdikleri ve dünyanın önde gelen davet tasarımcılarının yarattığı sofralardan oluşan, 2022’de ilkini gerçekleştirdikleri bu uluslararası sergiyle iş birliklerinin başarılı sonuçlar vereceğini hem sektörel hem de global kapsamda kanıtladılar. Meltem Tepeler’in hayaliyle başlayan, “Sofralar Sergisi”, Elmas Özler’in bu hayale ortak olmasıyla “İstanbul” ile anılan uluslararası bir etkinlik haline geldi. Meltem Tepeler ve Elmas Özler, 2022’de ilk kez yapılan “Sofralar Sergisi’nin” ikincisini, dünyaca ünlü 10 tasarımcı, uluslararası basın, dünyaca ünlü konuşmacılarla 2023’te bir adım ileri taşımayı hedefliyor. bluechip Creative Events Kurucu Ajans Başkanı Elmas Özler ile hem bu yılın konseptini hem de iş birlikleriyle büyüyen ve global arenaya taşan “Sofralar Sergisi” etkinliğiyle ilgili detayları konuştuk…
Sofralar Sergisi’nin ortaya çıkışında nasıl bir içgörü yatıyor? Bu kapsamda belirlenen hedefler neler?
“Sofralar Sergisi” Meltem’in hayaliydi. Projeyi uluslararası boyuta taşımak ve birlikte hayal ortaklığı yapmak için KM Events ve bluechip bir araya geldi. Ortak bir yürek koyarak “Sofralar Sergisi”ni uluslararası platforma taşıma hayalimizi gerçekleştirdik. İki firmanın güçlü yönlerini bir araya getirerek bir proje yarattığımızı düşünüyoruz. Sadece düğün ve davetler bağlamında değil, aynı zamanda kurumsal etkinlikler, özel etkinlikler için etkinlik sektörüne vizyon katan “Table Design Exhibition – Celebrate Art and Creativity” – “ Sofralar Sergisi – Sanat ve Yaratıcılığı Kutlayalım” projesi birbirinden güç alan, birbirini yüreklendiren, dostluğun ve birlikte başarmanın tadını çıkaran iki kadının hikayesi aynı zamanda.
KM Events Meltem Tepeler’in yurt içinde yıllarca gerçekleştirdiği projesini geliştirerek uluslararası platforma açmak ve Türkiye etkinlik takvimine nitelikli bir proje katma arzusu bluechip Creative Events tecrübesi ile güç kazanarak uluslararası bir boyuta taşındı. Her yıl heyecanla beklenen, kendini geliştiren ve katma değer sağlayan bir etkinlik gerçekleştirme arzusundayız. Bu projeyle sergi ve panellerin yanı sıra sektörel iş birliklerini destekleyen, yeni olasılıklar sunan bir stratejimiz var.
Bu yılın konseptinde hangi başlık ve detaylar öne çıkacak?
Bu yılın konseptinde en önemli değerimiz olan, “Cumhuriyetimizin 100. Yılı” kutlaması var. Bu proje ve yarattığımız tüm projeler kapsamında misyonumuz; Türkiye’nin kutlamalar için harika bir destinasyon olarak global turizm endüstrisinde hak ettiği yeri almasını sağlamak. Ayrıca Türkiye rotalarını ve özellikle İstanbul’u uluslararası turizm arenasında ön plana çıkarmanın, İstanbul’u önemli anların şehri haline getirmeye katkı sağlamanın çok kıymetli olacağı düşüncesindeyiz.
Etkinliği tanıtmak için hangi kanalları kullanıyorsunuz?
Table Design Exhibition Instagram hesabımız ve YouTube kanalımızla tüm dünyaya erişim sağlıyoruz. Hesabımızı takip edenler bir yıl evvel yapılmış olan tüm kreatif çalışmaları şimdi de görebilirler. Dünyaca ünlü tasarımcıları ağırladığımız için gerek Kuzey Amerika gerek Körfez Bölgesi gerek Hindistan gerek Avrupa’nın en önemli davet portalları ve basını da Türkiye’de sergiyi izlemeye gelecekler. Bu yıl, Sofralar Sergisi’nin ikincisiyle dünyada büyük bir Türkiye reklamı yapacağız. Etkinliği hem kendi sosyal medya kanallarımızdan hem dünyaca ünlü tasarımcıların hesaplarından dünyaya aynı anda duyuracağız.
Sofralar Sergisi tasarımcı ve konuşmacıları arasında kimler var? İsimleri belirlerken hangi kriterleri baz aldınız?
Sergimiz için dünyanın en önde gelen davet tasarımcılarını davet ediyor ve onların Türkiye temalı sofralar hazırlamalarını istiyoruz. Bu yılki tasarımcılarımız arasında, geçen yıl Tiffany Trump’ın düğününü hazırlayan Toni Breiss ve Catherine Zeta Jones ile Michael Douglas’ın düğün tasarımcısı David Beahm var. Almanya’nın en ünlü düğün planlamacısı ve TV yıldızı Monsieur Froonck, Amerikalı ünlü tasarımcı Percy Sales ve yine Amerika’nın önde gelen davet tasarımcısı Brian Worley sergide yer alacak önemli isimler arasında. Hollandalı davet tasarımcısı ve Real Housewives oyuncusu Hella Huizinga, Pakistan’ın Oscarlarını hazırlayan ve yine ülkesinde çok ünlü bir TV yıldızı olan Frieha Altaf, Orta Doğu kraliyet düğünlerinin önde gelen isimlerinden Majeda Kashir Bisharat sergide iddialı sofra tasarımları ile büyük farklılık yaratacaklar. Hindistan’ın en önde gelen tasarımcılarından Sumant Jayakrishnan sergimizin bu yılki en çok ses getirecek tasarımcılarından. Tasarımcılarımızı seçerken onları dünyanın farklı bölgelerinden, kendi ülkelerinin en yaratıcı ve önde gelen davet tasarımcıları olmalarına önem veriyoruz.
Sponsorluk kapsamında markaları nasıl konumlandırıyorsunuz?
Sofralar Sergisi kapılarını, bu yıl mekan sponsorumuz olan ve tümü özel balkon ya da terasa sahip 500 odaya, executive hizmetlere, Boğaziçi’nden Tarihi Yarımada’ya uzanan manzaraya sahip, Hilton İstanbul Bosphorus’un 2 salonunda açıyor. Yenilenen yüzü, muhteşem manzarası ve konforlu odaları ile etkinliğimize ev sahipliği yapıyor. Konaklama sponsorumuz, şehrin kalbinde unutulmaz bir deneyim için lüks ve estetiğin buluştuğu CVK Park Bosphorus Hotel İstanbul. Sergimizin gala yemeği sponsoru The Peninsula İstanbul ve bu özel geceye konuklarımızla birlikte boğazdan teknelerle ulaşacağız. Sergimizin kapanış gecesi ise Sultanahmet bölgesinin en otantik mekanlarından Sarnıç Restoran’da binbir gece masalları tadında gerçekleşecek. Sarnıç restoran, kapanış gecemizin sponsoru olarak sergimize farklı bir imza atacak.
Sofralar Sergisi hangi alanlarda katma değer yaratacak?
İki kadın girişimci olarak, uzmanlaştığımız alanlardaki tecrübelerimizi bir araya getirmenin projeleri farklı seviyelere taşıyabildiğini, iş birliğinin önemini ve gücünü göstermeyi hedefliyoruz. bluechip Creative Events, Global DMC ve action markaları ile kurumsal markaların iş ve iletişim hedefleri doğrultusunda; tanıtım, festival, lansman, toplantı ve diğer etkinlik süreçleriyle ilgili planlama ve yönetim hizmetlerini ulusal ve uluslararası sunabilen 360 derece bir yapıya sahip. KM Events ise 28 yıldır uluslararası düğünler ve davetler konusunda Türkiye’de lider bir firma. KM Events’in Kurucusu ve CEO’su Meltem Tepeler, 2023 yılında global düğün endüstrisinin önde gelen kongrelerinden DWP Destination Wedding Planners tarafından dünyanın en ilham veren 100 davet ve düğün tasarımcısı arasında seçildi. bluechip ve KM Events birlikteliğinin en önemli adımı ise, “Sofralar Sergisi” ile başlayarak, uluslararası lüks etkinlikleri bir arada yapmaya karar vermiş olmaları. Sofralar Sergisi, Türkiye’nin “gusto”suna değer sağlayacak, özel bir proje olarak uluslararası arenada yerini aldı ve amacımız her yıl daha geniş kitlelere ulaşarak büyümek. Nitelikli etkinlikleri Türkiye’ye davet etme konusunda, cazibeli bir proje olarak konumlandık. “Sofralar Sergisi”nin uluslararası yansımalarının, sektörde hayalleri olan farklı firmalara ilham vereceğini düşünüyoruz.
Türkiye’nin turizm potansiyelini nasıl değerlendiriyorsunuz? Deneyimleriniz ışığında turizm sektörü yöneticilerine vermek istediğiniz tavsiyeler var mı?
Türkiye’nin sahip olduğu zengin tarih, kültürel ve doğal miras, turistler ve etkinlikler için cazip bir destinasyon olmasını sağlıyor. Ayrıca bu mirasın etkinlik turizmi açısından büyük bir potansiyeli var. Son yıllarda etkinlik turizmi konusunda da önemli adımlar atıyoruz. Turizm, çok geniş kapsamlı bir alan, sektörde var olan herkesin global birer oyuncu olması çok önemli. Dünyadaki rakiplerin başarı hikayelerini çok iyi bilmek, fark yaratmayı amaçlamak ve buna yönelik çalışmak gerekiyor.