9 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
LGBTQA+
Haberler

Türkiye’de LGBTQA+’ın sadece sözlük anlamı biliniyor. O da eksik biliniyor…

Marketing Türkiye
26 Haziran 2023
4 dk okuma

LGBTQA+ Onur Ayı olarak kutlanan Haziran ayında pek çok etkinliğe, yürüyüşe şahitlik ediyoruz. Markalar bu konuda farkındalık yaratmak için kampanyalar yayınlıyor ve oldukça renkli etkinlikler düzenleniyor. Tüm dünyada Onur Ayı adı altında kutlansa da pek çok ülkede olduğu gibi Türkiye’de de LGBTQA+’a yönelik ön yargıların yıkılması için alınacak daha çok yol var… NG Araştırma’nın Onur Ayı kapsamında gerçekleştirdiği araştırma LGBTQA+ bireylerin hala kırılgan grupta yer aldığını ve toplumsal kabulün oldukça düşük olduğunu ortaya koyuyor…

LGBTQA+ kısaltmasının anlamı biliniyor mu?

Araştırmaya katılan her 4 kişiden 3’ü, LGBTQA+ kısaltmasının ne anlama geldiğini bildiğini belirtiyor. Bu sonuç, LGBTQA+ konusu hakkında genel bir bilinç düzeyinin olduğunu gösteriyor.

LGBTQA+ kısaltmasının ne anlama geldiğine dair verilen cevaplardan oluşan sözcük bulutu şöyle:

Türkiye'de LGBTQA+’ın sadece sözlük anlamı biliniyor. O da eksik biliniyor...

İnsanların seçimlerine saygı duyan yüzde 24’lük bir kitle var

Türkiye'de LGBTQA+’ın sadece sözlük anlamı biliniyor. O da eksik biliniyor...

LGBTQA+ hakkındaki düşüncelere gelindiğinde, katılımcıların yüzde 45’i bu gruba karşı olduğunu belirtirken, yüzde 31’i ise desteklemediklerini ancak karşı da olmadıklarını ifade ediyor.

Yüzde 24’lük bir kesim ise bu gruptaki insanların seçimlerine saygı duyduklarını belirtiyor.

LGBTQA+ toplum için ne ifade ediyor?

Katılımcıların yüzde 32’si, LGBTQA+’ın değerleriyle uyuşmayan bir durumu ifade ettiğini düşünürken, yüzde 23’lük bir kesim bu konuyu sapkınlık olarak değerlendiriyor.

Bununla birlikte, yüzde 21’lik bir kesim LGBTQA+’ın cinsel yönelim ve cinsiyet rollerinin çeşitliliğini ifade ettiğini, yüzde 18’i ise bu konuda taraf olmadıklarını ve belirgin bir görüşleri olmadığını ifade ediyor.

LGBTQA+ yürüyüşleri sadece yüzde 3’lük bir destek topluyor

Türkiye'de LGBTQA+’ın sadece sözlük anlamı biliniyor. O da eksik biliniyor...

Her yıl Haziran ayının sonlarında dünya genelinde, LGBTQA+ bireyler ve LGBTQA+ bireylere destek veren kişilerin katılımıyla gerçekleşen etkinlikler düzenleniyor. Ülkemizde de bu yürüyüşler düzenleniyor. Ancak katılım oranı oldukça düşük.

Katılımcıların yalnızca yüzde 3’ü LGBTQA+ yürüyüşlerine destek verdiklerini belirtiyor. Bu da genel olarak ülkemizde LGBTQA+ yürüyüşlerine olan katılımın da desteğin de sınırlı olduğunu gösteriyor.

LGBTQA+ bireyler toplumu hangi yönde etkiliyor?

Türkiye'de LGBTQA+’ın sadece sözlük anlamı biliniyor. O da eksik biliniyor...

LGBTQA+ bireylerin toplumu nasıl etkilediği sorulduğunda, olumsuz etkilediğini düşünenler ön plana çıkıyor. Yüzde 67’lik bir oranla katılımcılar LGBTQA+ bireylerin toplumu olumsuz yönde etkilediğini düşündüklerini ifade ediyor.

Yüzde 30’luk bir kitle LGBTQA+ bireylerin toplumu herhangi bir şekilde etkilemediği görüşünü paylaşırken, yalnızca yüzde 3’lük bir kesim LGBTQA+ bireylerin toplumu olumlu yönde etkilediğini belirtiyor.

Eşcinselliğin insanın doğasında olup olmadığı konusunda kafalar karışık

Türkiye'de LGBTQA+’ın sadece sözlük anlamı biliniyor. O da eksik biliniyor...

Eşcinsellik konusunun, insan doğasında var olup olmadığına dair sorunun cevapları göreceli olarak birbirine daha yakın oluyor. Yüzde 42’lik oranla katılımcıların çoğunluğu eşcinselliğin insan doğasında olmadığını düşünüyor.

Yüzde 24’lük kesim ise eşcinselliğin insan doğasında var olduğunu savunurken, bu konuda kesin bir görüşü olmayanlar yüzde 34 olarak karşımıza çıkıyor.

Ebeveynlerde LGBTQA+ kabulü oldukça düşük

Türkiye'de LGBTQA+’ın sadece sözlük anlamı biliniyor. O da eksik biliniyor...

Toplumda LGBTQA+ konuları hakkındaki farkındalık ve kabul düzeyi artarken, bu konuda hala bazı ön yargılar ve farklı tepkiler var. Ebeveynlerde çocuğunun LGBTQA+ bir birey olması durumunda olumsuz bir yaklaşım sergileyeceklerini belirtme oranı oldukça yüksek.

Katılımcıların yüzde 53’ü çocuklarının LGBTQA+ bir birey olması durumunda olumsuz bir tavır takınacaklarını ifade ediyor. Bu, hala LGBTQA+ bireylere yönelik oldukça olumsuz bir algının var olduğunu gösteriyor. Yüzde 37’lik bir kitle ise ne olumlu ne olumsuz bir yaklaşım sergileyeceklerini belirtiyor. Olumlu bir yaklaşım sergileyeceğini belirtenlerin oranı ise sadece yüzde 10.

Çocuğun LGBTQA+ bir birey olması aileyi kaosa sürüklüyor

Çocuğun LGBTQA+ bir birey olduğu durumda ebeveynlerin tepkilerini de sorguluyor araştırma…

Yüzde 35’lik bir oranla katılımcılar, çocuklarının LGBTQA+ olduğu durumda saygı duyacaklarını ve herhangi bir tepki vermekten kaçınacaklarını ifade ediyor. Yüzde 33’lük bir kesim ise çocuklarının LGBTQA+ bireyi olmasını sapkın bir durum olarak değerlendireceğini belirtiyor.

Ebeveynlerin bu durumda verecekleri tepkilerin dağılımı şu şekilde sıralanıyor:

Türkiye'de LGBTQA+’ın sadece sözlük anlamı biliniyor. O da eksik biliniyor...

LGBTQA+ bireylere haksızlık yapılıyor mu?

Ülkemizde LGBTQA+ bireyler hakkında çok farklı fikirler hakim. Peki, toplumda isteyerek veya istemeyerek bu bireylere haksızlık yapılıyor mu?

Katılımcıların yüzde 42’si LGBTQA+ bireylere yönelik haksızlık yapıldığını düşünmüyor. Yüzde 21’lik kesim ise LGBTQA+ bireylere yönelik haksızlığın olduğunu, yüzde 37’lik bir kitle ise kararsız olduğunu ifade ediyor.

LGBTQA+ bireylerin toplumun yapısını bozduğu düşüncesi hakim

Türkiye'de LGBTQA+’ın sadece sözlük anlamı biliniyor. O da eksik biliniyor...

LGBTQA+ bireylerin toplumun yapısını bozduğunu düşünenlerin oranının oldukça yüksek olduğu kaydediliyor.

Katılımcıların yüzde 59’u LGBTQA+ bireylerin toplumun yapısını bozduğunu düşünürken, yüzde 17’si bu düşüncede olmadığını belirtiyor. Katılımcıların yüzde 24’ü ise kararsızlardan oluşuyor.

LGBTQA+ bireylerin haklarıyla ilgili yasalar bilinmiyor

Katılımcıların yalnızca yüzde 15’i LGBTQA+ bireylerin hakları için yasaların yeterli olduğunu düşünüyor. yüzde 32’si yasaların yeterli olmadığını belirtirken, yüzde 53’lük kesim ise bu konuda bilgisinin olmadığını söylüyor.

LGBTQA+ bireylerin hakları konusunda kamuoyu desteği yeterli değil

LGBTQA+ bireylerin hakları konusunda kamuoyu desteğinin yeterli olup olmadığına yönelik görüşler de çeşitlilik gösteriyor.

Katılımcıların görüşleri şu şekilde sıralanıyor:

Türkiye'de LGBTQA+’ın sadece sözlük anlamı biliniyor. O da eksik biliniyor...

Kendini LGBTQA+ topluluğuna yakın hissediyor musun?

Türkiye'de LGBTQA+’ın sadece sözlük anlamı biliniyor. O da eksik biliniyor...

Katılımcıların yüzde 81’i kendilerini LGBTQA+ topluluğuna yakın hissetmediklerini ifade ediyor. Yüzde 3’ü ise kendilerini LGBTQA+ topluluğuna yakın hissediyor.

Yüzde 16’lık kesim ise bu konuda tarafsız olduğunu belirtiyor.

Araştırmanın Metodolojisi:

NG Araştırma Türkiye’deki insanların LGBT bireylere ve farklı cinsel yönelimlere karşı düşüncelerini öğrenmek adına araştırma gerçekleştirdi. Araştırma 18-30 Mayıs 2023 tarihleri arasında 18 yaş üzeri, 1491 kişinin katılımı ile online araştırma platformu benderimki.com üzerinden gerçekleştirildi.

featured Onur Ayı
1 Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer'ları
Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları
2 2025'in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
2025’in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
3 Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
4 Boykot ediyorum, öyleyse varım!
Boykot ediyorum, öyleyse varım!
5 Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Güncel Haberler
Marketing Türkiye C Level Club araştırmaların değişen işlevini Trakya Baharı’nda konuştu…
Marketing Türkiye C Level Club araştırmaların değişen işlevini Trakya Baharı’nda konuştu…
Espressolab, "boykot çağrılarına dava açtı" iddialarına karşı açıklama yaptı
Espressolab, “boykot çağrılarına dava açtı” iddialarına karşı açıklama yaptı
Girişimcilikte yeni dönem: Yapay zeka yükseliyor, yatırımlar hızlanıyor
Girişimcilikte yeni dönem: Yapay zeka yükseliyor, yatırımlar hızlanıyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Durgunluk ekonomisinde CMO ne yapsın?
Haberler
Durgunluk ekonomisinde CMO ne yapsın?
Marketing Türkiye
3 hafta önce
Yapay zeka sanatçı mı yoksa hırsız mı?
Haberler
Yapay zeka sanatçı mı yoksa hırsız mı?
Nafizcan Önder
5 Nisan 2025
Halkın yüzde 96'sına göre kafe ve restoranlar "Ramazan fırsatçılığı" yapıyor!
Haberler
Halkın yüzde 96’sına göre kafe ve restoranlar “Ramazan fırsatçılığı” yapıyor!
Nafizcan Önder
15 Mart 2025
Sokak kültürünün asi çocuğu: Sneaker
Haberler
Sokak kültürünün asi çocuğu: Sneaker
İrem Alimoğlu
12 Mart 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

rota@rotayayin.com.tr
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.