Fiat’tan “renkli” karar: Artık gri otomobil üretmeyecekler…
Stellantis grubunun önemli markalarından İtalyan otomotiv devi Fiat, tüm dünyada en popüler otomobil renklerinden biri olan griyi Haziran 2023’ten itibaren marka paletinden çıkaracaklarını ve tüm gövde renklerinde İtalya’nın denizi, güneşi, gökyüzü renkleri ve toprağından ilham alacaklarını açıkladı… Bu radikal kararın alınmasında Fiat CEO’su ve Stellantis Pazarlama Direktörü Olivier Francois yer alırken, karar bir kampanyayla duyuruldu. Francois, “İtalya renklerin ülkesidir ve biz insanlara iyimserlikle yaşanan pozitif bir dünya için ilham vermek istiyoruz” dedi…
“Operation No Grey” adlı reklam filminde Stellantis Pazarlama Direktörü Olivier Francois, grinin her zaman en çok satan renklerden biri olması nedeniyle tüm otomobil üreticilerinin favori rengi olduğunu vurgularken, eğlencenin, iyimserliğin, aşkın ve tutkunun adresi olan İtalya’da ise griye yer olmadığını söylüyor…
Marka kimliğinin sihri “yapmadıklarımız”
Bir çırpıda kolayca söylenen “marka kimliği”ni inşa etmek elbette hiç de kolay değil. Ancak geçmişten bugüne örnekleri göz önüne aldığımızda markaların yaptıkları kadar yapmadıklarıyla da ikonik kimlikliklere ulaştığını söylemek mümkün. Bir düşünün… Asla indirim yapmayan marka hangileri? Evet Luis Vuitton! Fiat’ın yeni kararı tam da bu açıdan ikonikleşecek türden… Marka, aldığı bu kararı uzun yıllar benimserse “Hangi marka gri otomobil üretmez?” sorusunun cevabı olmayı başararak sektöründe fark yaratacak…