Threads, pazarlama evreninde nasıl karşılık bulacak?
İlk günden 30 Milyon kullanıcıya ulaşan bir sosyal medya platformunun pazarlama dünyasının radarına girmemesi mümkün değil elbette… Bireysel kullanıcılar kadar markaların ve yayıncıların da pek çoğu bu 30 milyonluk kitleye dahil olarak Threads’e adım attı. Peki, sektörün önde gelen isimleri yeni sosyal medya platformu Threads’i nasıl buldu? Başarılı olacağını düşünüyorlar mı? Dahası platform markalara ne vadediyor? Gelin tüm bu soruların yanıtlarına uzman isimlerden dinleyelim…
Yeniliklere açık bir marka olarak Threads’de yerimizi aldık!
- Yeni platform Threads’in, Twitter platformunun son dönemde duyurduğu ve uygulamaya başladığı bazı kısıtlama ve fiyat politikalarının kullanıcı üzerinde yarattığı tepkilere karşılık olarak Mark Zuckerberg’in bu tepkileri fırsata çevirmeye yönelik bir alternatif girişimi olduğunu gözlemliyoruz.
- Başarılı olup olmayacağını bu aşamada söylemek için çok erken. Ancak 1-2 gün içinde ulaştığı takipçi rakamı da azımsanacak bir rakam değil…
- Meta’nın Instagram ve Facebook mecralarının gücünü kullanarak Threads platformunu güçlendirilebileceğini düşünüyorum. Meta platformlarında azımsanamayacak büyüklükte bir kullanım var. Buradaki data kullanımıyla kullanıcılara çok daha özelleştirilmiş içerikler sunabilir.
- Biz Lenovo Türkiye olarak tüketicilerin talepleri ve ihtiyaçları doğrultusunda ortaya çıkan tüm yeni mecraları takip ediyoruz. Yeniliklere açık bir marka olarak hesabımızı açtık. Threads platformunu yakından takip etmeyi de sürdüreceğiz. Şimdilik kullanıcı davranışlarını gözlemliyoruz buradaki ihtiyaç nasıl şekillenirse biz de iletişim stratejimizi buna göre şekillendireceğiz.
“İcat çıkaran bir şirket olarak, yeni icatları desteklemek ve deneyimlemek Hopi’nin felsefesinde var”
- İletişim süreçlerinin sınırsızlaştığı ve çeşitlendiği yeni dijital dünyada, Threads de kendine hızlı bir şekilde yer buldu. Threads’in başarılı olup olmayacağını, kullanıcılara sunacağı yeni deneyimleri ve kullanıcıların bu yeni deneyimleri ne kadar benimseyeceğiyle doğru orantılı. Yayına alınmasının ardından çok kısa bir süre geçmesine rağmen büyük bir kitleye ulaştı.
- Biz de var olan ve potansiyel kullanıcılarımıza ulaşmak için Türkiye’de Threads’e giren ilk markalardan biriyiz. İcat çıkaran bir şirket olarak, yeni icatları desteklemek ve deneyimlemek Hopi’nin felsefesinde var. Önümüzdeki dönemde Threads’in yakaladığı bu başarının sürdürülebilir olması için markalara ve kullanıcılarına neler vaat edeceğini merakla takip edeceğiz.
- Sosyal medya kanallarının markalar için hedef kitlelerine ulaşma yolculuğunda çok önemli olduğunu biliyoruz. Her geçen gün çeşitlenen bu mecralar, doğru mesajlarla geniş bir kitleye ulaşmamızı sağlıyor. Threads de bunlardan biri. Bu yüzden markalar için bu uygulama daha önce ulaşmadığı bir kitleye ulaşma, ya da var olan kullanıcı kitlesini daha dinamik bir yapıyla buluşturmayı vaat ediyor. Aynı zamanda markaları farklı platformlara ve trendlere ayak uydurma noktasında da harekete geçiyor.
- Ancak her markanın hedefleri doğrultusunda belirlediği stratejik bir yaklaşım var. Biz de Hopi olarak var olan kullanıcı kitlemiz, ulaşmayı hedeflediğimiz kullanıcı kitlesi ve dinamiklerimiz doğrultusunda bir strateji oluşturuyoruz. Var olmak için olmanın ötesinde hızlı ve etkili ve doğru mesajlarla Threads yolculuğumuz başladı.
- Metin tabanlı bir sosyal medya kanalı olsa da Instagram bağlantılı bu yeni mecrada biz de iletişim stratejisini yeni bir dil üzerine kuruyoruz.
Threads yeni bir hedef kitle vadediyor
- Günümüzde sosyal medya platformlarının markalar için taşıdığı önemi göz aradı edemeyiz. Bu yüzden ürünlerini ve hizmetlerini farklı iletişim kanallarıyla kullanıcılara ulaştırmayı hedefleyen markalar için Threads’i iletişim dünyasının yeni aktörü olarak kabul edebiliriz.
- Sosyal medya kanallarının aktif kullanıldığı dijital çağda kısa sürede milyonlarca kullanıcıya ulaşması, özellikle de Instagram altyapısından dolayı beklenilen bir yükselişti. Threads uygulamasının başarısını değerlendirmek için henüz erken olduğunu düşünüyorum.
- Rakip platformlardan farklı olarak kullanıcılara sunduğu özellikler olsa da ilginin ve beğeninin devamlılığını görerek başarısını değerlendirmek daha doğru olur.
- Threads uygulamasının etki alanı, kullanıcılara ve markalara sunduğu farklılıklar üzerinde konuşmalar devam ediyor. Biz de dijital dünyada tüm trendleri ve iletişim kanallarını yakından takip eden ve kullanan bir marka olarak Threads’te yerimizi aldık. Threads uygulaması markalar için yeni bir iletişim kanalı ve yeni bir hedef kitle vaat ediyor. Biz de “müşterinin istediği yerde olmalıyız” düşüncesiyle özellikle yeni nesle ulaşmak için dijitalleşmenin içerisinde çok daha hızlı ve esnek hareket ediyoruz.
- Threads için hayata geçireceğimiz iletişim stratejisi de CarrefourSA’nın iletişim stratejisine paralel ilerleyecek. Bu doğrultuda önümüzdeki dönemde uygulamanın da sunduğu farklıklarla hedef kitlemize uygun içeriklerimizi paylaşarak varlığımızı sürdüreceğiz.
Meta bu konuda da başarılı olacak gibi duruyor
Threads, şimdilerin popüler gündemi. Mecra ilk günlerine göre oldukça hızlı kullanıcı kazanıyor. Özellikle de ülkemizdeki adaptasyonun çok hızlı olduğunu gözlemliyorum, yeni mecra alternatifi arayan kullanıcıların büyük bir motivasyonla geldiğini de söyleyebiliriz.
Açıkçası yıllardır birçok uygulamasını kullandığımız Meta bu konuda da başarılı olacak gibi duruyor.
Elbette teknolojinin odağında bir marka olan biz Teknosa için yenilikler oldukça kıymetli. Bu yeni iletişim mecrası için de strateji çalışmalarını ajansımızla başlattık.
Mecranın zaman içerisindeki dinamiklerini de elbet göz önünde bulundurarak, bu platformu kampanyalarımızı, haberlerimizi paylaşmak için kullanmayı hedefliyoruz.
Kullanıcı native içerikler bekliyor
- Threads, Twitter’daki siyasi kirlilikten uzak bir platform olacaktır. Keza birçok marka siyasi konular sebebiyle Twitter’dan uzak duruyor. Özellikle FMCG gibi brand safety’ye önem veren markalar için biraz riskli bir mecra olduğunu söylemek mümkün. Tabi diğer taraftan bu durum farklı kategorilerdeki reklamverenler için de fırsat olabiliyor.
- AdTech bakış açısıyla bakıldığında bir walledgarden’ın parçası olduğu için 3p tracker gibi seçenekler diğer Meta platformlarının verdiği izinlere paralel olacaktır.
- Platformun önceliği “text” yani konuşma olmasından ötürü markalar için bir sorun çözme, PR yönetme ya da ilişki geliştirme kanalı olarak konumlanabilir. Zira tüketici birçok markaya Twitter üzerinden talep, şikayet vb. feedbacklar iletiyordu, burada da benzer bir davranış görmek oldukça mümkün.
- Şimdiye kadar gördüğümüz kadarıyla Instagram ile oldukça iç-içe ilerleyen bir platform. Takip ettiğiniz kişinin hesap açması durumunda o kişinin Threads’e katıldığına dair direkt olarak bildirim alıyorsunuz. Bu da organik olarak üye sayısını hızlıca artıracaktır. Diğer yandan bir süredir Instagram’da kullanıcıların Twitter’da yapılan paylaşımların ekran görüntüsünü alarak paylaştığını görüyoruz; Threads ve Instagram’ın entegre olması ve paylaşılan bir Threads entry’sinin Instagram’a da story olarak eklenebilmesi büyük bir fayda olacak gibi gözüküyor.
- Twitter’daki mevcut karışıklık, Elon Musk, getirilen limitler ve kısıtlamalar sebebiyle de kullanıcıların organik olarak Threads’e kayması büyük bir sürpriz olmayacaktır.
- Öte yandan bazı kullanıcılar burada sponsorlu içerik görmek istemeyecekler gibi gözüküyor. Kullanıcılar platformun diğer Meta platformları kadar reklam odaklı olmasından ziyade, temiz bir platform olarak, doğal ve native içeriklerin yer almasını bekliyor.
Threads pazarlama evreni için sürprizlerle dolu…
- Öncelikle yeni klasiğimiz Threads hepimize hayırlı olsun. Yeni klasik diyorum çünkü, bir diğer Twitter klonu olduğu için yeni platform demeye dilim varmıyor. Ancak Türkiye özelinde bir başarı yakalayacağını düşünüyorum. Bu fikre mecraya olan ilk gün ilgisine şahit olduğum için de kapılmış olabilirim.
- Önce içerik çıkabilmek için birbiriyle yarışan ticari hesaplar, kitlesini zapt etmeye çalışan kanaat önderleri ve ünlüler, bir umut yeniden parlarım diye sabaha kadar mecrayı terk etmeyen eski Twitter fenomenleri, Elon Musk hater’ları ve hepsinden öte; buraya siyaset ve ayrımcılık getirmeyin diye adeta yalvaran fani takipçiler. Sanki biz bir şekilde Threads’e sahip çıkacağız gibi duruyor.
- Pazarlama perspektifinden bakıldığında ise mecranın henüz ölçümlenemiyor olması, raporlanmaz ve reklamlanmaz oluşu, Meta’nın henüz açıklamadığı büyük sürprizler olduğuna işaret. Reklam ve raporlama modelleri tanıtılmadan, markalar için şimdilik sadece, özlediğimiz eski dostumuz “organik erişimin” tadını çıkartmak kalıyor. Biz kreatifler de şimdilik; 2012 Twitter’ı dinamiklerine dönmüş durumdayız.
Kusursuz zamanlama!
- Threads branding, tasarım, UX ve UI olarak taptaze. Her yeniliğe ilgi olacaktır elbette. Ancak Threads’in diğer platformlardan farkı tam da ortaya çıktığı an. Twitter’ın hamlelerinden sonra gerçekten kusursuz bir zamanlama. Bu anlamda ilk günlerde arkasına aldığı rüzgarı sürdürebilecek mi hep birlikte göreceğiz.
- Bunun yolu da Instagram’la ne kadar senkronize olabileceğinden geçiyor. Yani Twitter’ın duruşunu taklit etmek yerine Instagram’ın pozitif titreşimlerini yaymak olmalı hedefleri. Mesela bir hikaye paylaştığımızda Instagram’da, bunun hakkındaki muhabbet Threads üzerinden ilerleyip gelişebilirse o zaman farklılaşıp başarılı olabilir.
- Markalar içinse Threads günlük hayatın bir parçası olmayı vadediyor. Üstelik bunu pozitif kalarak başarmayı mümkün kılacak gibi görünüyor. Bu nokta önemli çünkü gündemin negatif yükünü Twitter taşıyor. Eğer bu ayrımı başarabilirse Threads özellikle genç hedef kitle özelinde samimi bir temas noktası olabilir.
- Bizim ajans olarak stratejimizse markalarımız için Threads’i hedef kitlenin sohbetinin, muhabbetinin akışkanlığının tam ortasına “kendiliğinden” dahil etmek. Çünkü markalar için zaman “kendiliğinden ve akışkan” olma zamanı.
Dijital aklı ve refleksi güçlü markalar, şimdiden Threads’de yerlerini alıyorlar
- Threads en başından bu yana Twitter’a bir rakip olarak gösteriliyor ancak, dijital sosyalleşmenin hiper hızda ilerlediği günümüzde, sosyal ağlar benzer özelliklere sahip olsalar dahi, özellikle kullanıcıların içerik tercihleriyle farklı içerik havuzları oluşturup farklı beklentileri karşılayabilir duruma gelebiliyorlar.
- Günümüzde Twitter, daha çok politik yorumların ve güncel haberlerin paylaşım platformu iken, şu andaki hali ile Threads daha çok kişisel içeriklerin paylaşım alanı olacak görüntüsü veriyor. Threads’in yanı sıra Facebook ve Instagram’ın da sahibi olan Meta, bu platformlar arasında içerik akışını daha da kolaylaştırırsa, kendi hayatları üzerinden içerik oluşturan ve takipçileriyle güçlü bağlar kuran kullanıcılar ve fenomenler de Instagram ve Facebook üzerindeki kullanım alışkanlıklarını Threads’e de taşıyabilir diye düşünüyorum. Bu da markalar açısından yeni fırsatlar getirir ki, dijital aklı ve refleksi güçlü markalar, şimdiden Threads’de yerlerini alıyorlar.
- Öte yandan, bu konularda konuşmak için şu an biraz erken. Günümüz sosyal ağlarını ve her an ortaya çıkabilecek yeni olası rakipleri de göz önünde bulundurduğumuz zaman olası karşı hamleler rekabeti bambaşka seviyelere taşıyabilir. Daha önce Reels da gördüğümüz durum da aslında buna iyi bir örnek Dolayısı ile platformlar arası rekabetin geleceğini sadece kullanıcıların, içerik üreticilerinin, fenomenlerin ve markaların ilgisi değil, mecraların bakış açıları ve atacakları adımlarla belirlenecek. Bunu hep birlikte göreceğiz.
Threads “fomo”dan besleniyor
- Twitter’ın öngörülemezliği, Meta’nın metin tabanlı sosyal platformlar alanında rekabet etmesi için önemli bir fırsat sağladı. Musk ve Zuckerberg arasındaki bir süredir gündemi meşgul eden aleni çekişme, Threads yayınlanır yayınlanmaz birçok kullanıcının merakla platformu denemesine sebep oldu bence.
- Format ve kullanım şekli olarak Threads Twitter’a çok benziyor, bu sebeple kullanıcı adaptasyonu son derece kolay. Bunun yanında Mevcut Instagram hesabınızla eşleştirerek app i indirdiğinizde de hali hazırda takip ettiğiniz hesapların paylaştığı içerikleri hemen görebilme şansınız oluyor ve conversation’a katılmak, bir ses vermek için motivasyonunuz oluyor. Dolayısıyla platformdaki kullanıcı sayısının yanında, içeriklerin de çok çok hızlı bir şekilde arttığını görüyoruz. Aynı zamanda da Threads ve Instagram arasındaki entegrasyon sayesinde kullanıcılar Threads paylaşımlarını Instagram hesaplarında repost ederek platforma duyulan merakı ve fomo hissini tetikleyerek yeni kullanıcılar kazanılmasını sağlıyor.
- Ayri bir app indirtmek Meta icin riskli bir hamle gibi görünse de bugün itibariyle EU’da henüz lanse edilmemiş olmasına rağmen bulunduğu 100 ülkede 1 gün içerisinde 60 milyon kullanıcıyı aşmış durumda.
- Instagram’a entegre bir uygulama olması, Threads gönderilerinizi doğrudan Instagram hikayelerinde paylaşılıyor olması uygulamayı avantajlı kılan en önemli özelliği olabilir.
- Bize göre en başarılı olacağı kısım ise user acquisition. Normalde hikayende Twitter profilimi takip edin dese takipçileri o tarafa pek yönelmezdi ama şimdi otomatik olarak takipçilerin Threads’de takip etmeye başlaması, bir anda takipçi kitlesini farklı bir platforma aktarabilmesi ve yeni formatta (aslında eski Facebook formatında) iletişim kurabilmesini sağlıyor.
- Belki de Facebook’a kullanıcıları geri çekemediği için daha basit bir platforma aktarmak istemiş olabilirler.
- Ayrıca feed’de takip etmediğin kişileri gösterdiği için de virality konusunda Instagram’a göre daha verimli olabilir ancak bunu ileride Twitter gibi ikiye ayırabilirler, bu kısmı eleştirenlerin olduğunu gördük.
- Henüz influencer marketing alanında bir strateji tavsiye ediyoruz demek için çok erken ancak önümüzdeki günlerde sadece influencer değil dijital reklamları da sıkça görmeye başlayacağımızı söyleyebiliriz. Bu doğrultuda hem markalarımızı hemde tüm partnerlerimizi bilgilendirerek çalışmalarımıza yön vereceğiz.
Z jenerasyonu için yeni ve “pozitif” bir soluk
- Yaklaşık 10 yıldır Instagram, YouTube ve TikTok’ta içerik üreten biri olarak her sosyal medya platformunun kendi topluluk kültürü olduğunu biliyorum. Ama ilk kez bir uygulama başka bir platformla doğrudan bağlantılı olarak karşımıza çıkıyor.
- Threads, yazılı postlar atacağımız bir alan, buraya kadar yeni bir şey yok belki ama adından anladığımız üzere daha çok bir akış, diyalog ve sohbet yaratmak istiyor. Ve bu alanı oldukça pozitif tutmaya da çalışacak gibi görünüyor.
- Moda, müzik, güzellik, lifestyle, eğlence içerik üreticilerinin burada var olabileceğini düşünüyorum. Threads ve Twitter’ı karşılaştırdığımızda ortak noktaları çok fazla evet ama ben dinamiklerinin Reels ve TikTok gibi ayrışacağını düşünüyorum.
- Belki önceki jenerasyonlar için yıllardır konfor alanından çıkmak hızlı olmayabilir ama Threads’in birkaç gün içindeki büyüme hızına baktığımızda özellikle Z jenerasyonu için yeni bir soluk ve büyük bir hype olduğu belli.
Mert Vidinli: Threads’i genel olarak başarılı buldum sadece şu an bizlerde hangi paylaşımı hangi platformda yapacağımız kargaşasını yaşatıyor. Ayrıca marka işbirliklerinde öncü olmak isteyen markalar için de fırsat yaratacak bir alan. Markalar orada ilk paylaşımı biz yapalım diye şimdiden çalışmalara başlamışlardır diye düşünüyorum.