Ayın ses getiren küresel kampanyaları!
“Şimdi Suntory zamanı!”
Tokyo sokaklarının romantizm çemberinde kendini ararken birbirini bulan Bob ve Charlotte’un hikayesini anlatan Sofia Coppola imzalı Lost in Translation, 2000’li yılların ikonik filmlerinden biri olarak anılıyor. Filmde en az oyuncular kadar sahnesi olan viski markası Suntory ise 100. yaşını Lost in Translation’a gönderme yaptığı kampanyayla kutluyor.
1990’larda birkaç Suntory reklamının yıldızı olan Keanu Reeves’in bir gece Tokyo’nun ışıklı sokaklarında yürüyüşüyle başlayan reklam filmi, Lost in Translation’ın “Its Suntory time!” repliğiyle hafızalara kazınan sahnesine de göz kırpıyor…
ChatGPT favori burgerini açıkladı
Dünyanın en popüler burgerinin hangisi olduğunu hiç merak ettiniz mi? McDonald’s merak etti ve ChatGPT’ye “Dünyadaki en ikonik burger hangisi?” diye sordu… ChatGPT’nin yanıtının “Big Mac” olması ise fast-food devini oldukça mutlu etti.
ChatGPT daha sonra neden böyle düşündüğünü açıkladı ve dünya çapında birçok ikonik burger olduğunu ancak en çok tanınanın Big Mac olduğunu belirtti. Ardından yapay zekanın yanıtı, McDonald’s tarafından Big Mac’in ikonik renklerinden ilham alan animasyon bir reklam filmine dönüştürüldü…
Kaderiniz kasenizde gizli olabilir…
Geleceğe dair ipucu bulmak adına kahve telveleri ve kartlardan başka bir seçenek daha olabilir. Belki de üç vakte kadar başınıza gelecekler, mısır gevreği dolu bir kasede saklıdır. Hele de fal gibi mistik taraklarda beziniz yoksa bu ihtimal size pek makul gelmeyecektir ama Lucky Charms öyle düşünmüyor ve kahvaltılık mısır gevreği ürünlerini kehanetin yeni aracı haline getiriyor. Marka, yeni kampanyasıyla tüketicileri günün ilk öğününde kaşığa gelen mısır gevreklerine göz atmaya devam ediyor.
Heinz müşterilerine aşk şarkısı yazdı
Heinz, 150 yıllık tarihinde ilk kez dünya çapındaki tüm “Heinz gurmeleri”ne seslenen bir kampanya yayınladı. Heinz severlerin markaya karşı duyduğu coşku, kampanyaya özel bestelenen “It must be Heinz” adlı şarkıyla taçlandırıldı. Kampanya, tüketicilerin markaya duyduğu, zaman zaman “çığırından çıkan” sevgiyi gözler önüne seriyor.
Reklam filmi, Heinz severlerin, vücutlarının çeşitli yerlerine Heinz dövmesi yaptırdığı hatta havaalanı güvenliği aracılığıyla Heinz Beans konservesi kaçakçılığına soyunduğu çeşitli hikayelere ışık tutuyor. Marka, kreatif ajans Wieden+Kennedy iş birliğiyle yarattığı kampanyada Heinz severlerle duygularının karşılıklı olduğunu duyuruyor.
Jüpiter yolcusu kalmasın
On yıllardır uzayın bilmecesini çözebilmek adına yeri geliyor türlü cisimler, yeri geliyor bizzat insanlar atmosferin dışına fırlatılıyor… NASA’nın Jüpiter’in uydusu Europa’ya Ekim 2024’te fırlatacağı ve Nisan 2030’da varmasını planlandığı araç da uzay araştırmaları kapsamında atılacak adımlardan biri. Yeni görevine hazırlanırken NASA, “Message in a Bottle (Şişedeki Mesaj)” kampanyasıyla insanlara galaksiye kendilerinden bir parça göndermeleri için fırsat sunuyor.
Uzay tutkunları, NASA’nın web sitesinde yer alan dijital şişeye isimlerini yazarak bu yolcuğun bir parçası olma şansı yakalıyor. Herkes adını eklemekte özgür ancak listeden seçilecek isimler Jüpiter’e gitmeye hak kazanacak. NASA, bu kampanyayla bilime meraklı çocukların ilgisini çekmeyi hedefliyor.
Apple yeni bir evrenin kapılarını araladı: Vision Pro
Artırılmış gerçeklik” (AR) ve “sanal gerçeklik” (VR) kavramları elbette yeni değil hayatımızda. Ancak Apple’ın WWDC 2023’te tanıttığı karma gerçeklik gözlüğü Apple Vision Pro tanıtımının ardından tüm dünyada “yeni bir dönem başlıyor” algısı güçlenmeye başladı… Uzakları yakın etmekten bir anı ölümsüzleştirmeye, farklı sinematik evrenlere dahil olmaktan anın kendisinden soyutlanmaya dek pek çok imkan sunan Apple Vision Pro, tanıtım filmlerinde kendi deyimleriyle “sihir gibi” sözünün altını dolduruyor. Sunduğu bunca deneyimle birlikte Apple, kuşkusuz yeni bir evrenin ve dönemin kapılarını aralıyor…
Yaz hallerini en iyi yaban arısı bilir
Hayatınızın bir noktasında duvardaki bir sinek ya da pencerenin kenarına sinmiş bekleyen bir arı olarak ortamda olan biteni gözlemlemek enteresan bir deneyim olabilirdi… İngiltere merkezli sağlık ve kişisel bakım ürünleri firması Boots, insanların gündelik hayatından anlara bir yaban arısının gözünden baktığı kampanyasında tam da bunu yapıyor…
Reklam filminde olan biteni sıcak bir yaz günü, havuzun başında toplanmış bir ailenin etrafında uçan yaban arısının gözünden izliyoruz. Ancak görünen o ki gün herkes için mükemmel geçmiyor… Ayağını yaralayan çocuğunun yanına ilk yardım çantasıyla koşan bir baba ve güneş alerjisi yüzünden kendini hapşırmaktan alıkoyamayan bir kadının anlık telaşlarına şahit oluyoruz…
Burger King pes etti…
Bazı alışkanlıklar ve kişisel zevkler vardır ki hiçbir seçenek hiçbir koşulda bunları değiştiremez… Burger King de yeni kampanyasıyla reklamların bazı insanların tercihlerini değiştiremeyeceğini kabul ediyor. Fast-food devi “Denemekten vazgeçiyoruz” başlıklı kampanyasında, her zaman tavuk burger seçeneğini tercih eden insanlara imza burgeri Whooper’ı satmaya çalışmaktan vazgeçtiğini vurguluyor…
Reklamda şişe yok çünkü geri dönüşüme gitti
Corona, geri dönüştürülebilir olduğunu hatırlatmak istediği şişelerini son kampanyasından tamamen çıkardı. Reklam filminde plajda şişe tutarcasına elleri havada asılı kalan tatilcilerden enstantanelere yer verildi… Şişesiz Corona kampanyası aynı zamanda Almanya, Uruguay ve Brezilya’daki reklam panolarında “Bu reklamın şişesini iade ettik. Sen de seninkini geri ver” sloganıyla yer buldu.
Geçtiğimiz ayın en çok ses getiren küresel kampanyalarına göz atmak için TIKLAYIN.