Sanatçılar Instagram’ı, iş kadınları Twitter’ı daha aktif kullanıyor
Nielsen ve Somera, ülkemizde sosyal medyayı en iyi kullanan kadınları, iş kadınları ve medyatik kadınların sosyal medya uygulamalarındaki farklılıkları, sosyal medyada en çok retweetlenen ve takip edilen kadınları araştırdı.
Analizde, Türkiye’de en çok ileti paylaşan ünlü kadın kullanıcıların, en çok etkileşim potansiyeline sahip kullanıcılar olmadığı dikkat çekiyor. Takipçi sayıları ve gönderdikleri iletiler açısından Gülben Ergen ve Demet Akalın Kurt, üst sıralarda görülmesine rağmen, yarattıkları etkileşimin sahip oldukları takipçiye göre oransal olarak az olduğu ifade ediliyor.
Az ileti ile çok etkileşime sahip durumda bulunan, hem Instagram hem de Twitter’da en çok interaction’a (İleti başına etkileşim – RT ve beğeni) sahip ünlülerin ise Hande Erçel, Serenay Sarıkaya ve Pelin Çift olduğu gözlemleniyor.
Sanatçılar Instagram’ı, iş kadınları Twitter’ı yoğun kullanıyor
Araştırmada hem iş kadınlarının hem de sanatçıların Twitter’ı, Instagram’dan yoğun kullandığı tespit edilse de sanatçıların Instagram’ı iş kadınlarına kıyasla daha çok kullandıkları görülüyor.
Yaptıkları işlerin görsel ağırlıklı olması, onları çevreye yönelik ve dışa dönük paylaşımlar gerçekleştirmeye yöneltiyor.
Nazlı Ilıcak, Nevşin Mengü ve Ece Temelkuran gibi özellikle siyasi içerik ve haber paylaşan kişilerin Twitter’ı daha çok kullandıkları tespit edilmiş bulunuyor.
Serenay Sarıkaya ve Tuba Ünsal gibi influencer marketing çalışmalarına açık kullanıcıların, özellikle Instagram’ı tercih ettiği gözleniyor.
Sosyal medyada en çok ileti gönderen ünlü kadınlar hangileri?
Gülben Ergen Çelik, Demet Akalın Kurt, Ece Vahapoğlu, Nazlı Ilıcak, Tuba Ünsal, Hande Yener, Işın karaca, Doğa Rutkay ve Ayşe Arman gibi isimler sosyal medyada en çok ileti gönderen kadın ünlüler olarak öne çıkıyor.
Twitter’da en çok takipçi hangi ünlü kadının?
Takipçi sayısına göre en büyük potansiyel Twitter hesabı büyümesi, genç oyuncu Hande Erçel’de görülüyor. İkinci sırada Serenay Sarıkaya, üçüncü sırada ise Pelin Çift bulunuyor. Bunun nedeni ise ileti başına aldıkları etkileşimin (interaction) ve takipçi başına aldıkları etkileşimin (engagement) diğer kullanıcılardan çok daha yüksek olması; dolayısıyla az paylaşımla çok etkileşim yaratmaları… Öte yandan takipçi sayısı en yüksek ünlüler şu şekilde sıralanıyor: Demet Akalın Kurt, Sıla Gençoğlu, Hülya Avşar, Gülben Ergen Çelik, Hande Yener, Nil Karaibrahimgil, Ece Erken, Ajda Pekkan, Serenay Sarıkaya, Ezgi Mola, Doğa Rutkay, Demet Evgar, Işın Karaca, Aylin Aslım, Büşra Pekin, Petek Dinçöz, Tuba Ünsal ve Hande Erçel…
İş kadınları, yazarlar ve gazeteciler Twitter’ı tercih ediyor
İş kadınları, yazarlar ve gazetecilerin paylaştıkları iletilerin, görselden çok yazınsal ve düşünsel ağırlıklı olması, kullanıcıların daha çok Twitter’ı tercih etmelerine yol açıyor. İş kadınları, yazarlar ve gazeteciler arasında Twitter’ı en çok kullanan isimlerin sıralaması ise şöyle: Ece Temelkuran, Ayşe Arman, Elif Şafak, Nazlı Ilıcak, Ezgi Başaran, Rahşan Gülşan, Demet Sabancı, Ahu Özyurt, Ece Vahapoğlu, Nazlı Ümit Boyner, Pelin Çift, Nevşin Mengü, Gülse Birsel, Nazlı Çelik, Melike Karakartal ve Leyla Alaton…
Twitter’ı en çok kullanan sanatçı Demet Akalın Kurt…
Twitter’ı en çok kullanan sanatçılar arasında ilk sırada Demet Akalın Kurt geliyor. Daha sonra sırasıyla Sıla Gençoğlu, Hülya Avşar, Gülben Ergen Çelik, Hande Yener, Nil Karaibrahimgil, Ece Erken, Ajda Pekkan, Serenay Sarıkaya, Ezgi Mola, Doğa Rutkay, Demet Evgar, Işın Karaca, Aylin Aslım, Büşra Pekin, Petek Dinçöz, Tuba Ünsal ve Hande Erçel listeye ekleniyor.
En çok kimler retweetleniyor?
En çok retweetlenen ünlüler arasında da kıyasıya bir rekabet var. İlk 3’te ise Demet Akalın Kurt, Gülben Ergen Çelik ve Nazlı Ilıcak bulunuyor.
Instangram’da durum nasıl?
Instagram tablosunda ise en büyük potansiyel hesap büyümesi yine Hande Erçel’de görülüyor. Ece Temelkuran’ın takipçi başına etkileşiminin yüksek olduğu da göze çarpıyor. İleti başına etkileşimde de ikinci sırada yine Serenay Sarıkaya yer alıyor.
Demet Akalın ve Gülben Ergen gibi kullanıcıların, etkileşimde takipçi ve paylaştıkları ileti sayısının getireceği potansiyele diğer kullanıcılara nazaran pek ulaşamadığı gözlemleniyor.