“Yapının Oscarları” iletişim, pazarlama ve toplumsal sosyal sorumluluk projelerini ödüllendiriyor!
1991 – 2017 yılları arasında Yapı-Endüstri Merkezi bünyesinde gerçekleştirilen, yapı sektörünün prestij ödülleri olarak anılan ve Türkiye’nin yapı malzemesi alanındaki ilk ürün ödül programı olan “ALTIN ÇEKÜL Uluslararası Yapı Kataloğu Ödülleri”, YAPI KATALOĞU ev sahipliğinde 29. kez yapı sektörünün nabzını tutmaya devam ediyor.
ALTIN ÇEKÜL Uluslararası Yapı Kataloğu Ödül programı 30. yılına yaklaşırken, Türkiye yapı sektöründe yapı malzemesi alanında faaliyet gösteren yapı malzemesi üreticisi veya temsilcisi firmaların, kuruluşların, akademik grupların, araştırma laboratuvarlarının, girişimcilerin başvurabileceği bir ödül programı olup, yapı malzemesi alanında yeni fikir, teknoloji ve ürünleri desteklerken kurumsal pazarlama alanında sektörün gelişimine sağladığı katkıyı da her geçen gün artırmayı hedefliyor.
“Yapıda Yenilikçi Ürün Ödülü” ve “Fikir Ödülü“ kategorilerinin yanı sıra; ALTIN ÇEKÜL Uluslararası Yapı Ödülleri’nin kendi alanlarında uzman ve profesyonel kişilerden oluşan jüri paneli yeniden “İletişim ve Pazarlama Ödülü” kategorisinde seçimini yapacak.
İletişim ve Pazarlama Ödülü; yapı sektöründe hizmet üreten firmaların kurumsal iletişim ve pazarlama konularında, sosyal sorumluluk anlayışıyla gerçekleştirdikleri sektöre ve topluma katkı sağlayan projelerini değerlendiren bir ödül kategorisi. Başvuruda bulunan firmalardan beklenen, gerçekleştirdikleri projelerin sektörde ve toplumda yarattığı etkiyi ölçümlenebilir verilerle sunmaları olacak.
İletişim ve Pazarlama Ödülü ana kategorisine başvuracak firmalar, bünyelerinde gerçekleştirmiş oldukları çalışmalarla iki farklı alt kategoriye başvurma hakkına sahip:
- İletişim ve Pazarlama Ödülü
- Toplumsal Sosyal Sorumluluk Ödülü
İletişim ve Pazarlama Ödülü
Firmalar, markalarının hedef kitlelere ulaşmasını sağlayan ve marka tanınırlıklarını en iyi şekilde yansıtan, iletişime ve pazarlamaya katkı sağlayan projeleriyle birlikte bu alt kategoriden aşağıdaki başlıklar kapsamında başvuracak.
a. Halkla İlişkiler Çalışmaları (itibar yönetimi, marka konumlandırma, marka imajı güçlendirme, sürdürülebilirlik iletişimi vb.)
b. Stratejik İletişim Çalışmaları
c. Etkinlik Yönetimi, Sponsorluk İletişimi, Lansman- Relansman İletişimi
d. Yaratıcı Reklam Çalışmaları (Yaratıcı İçerik, yaratıcı mecra seçimi vb.)
e. Sosyal medya platformlarının gerçekliğine uygun tasarlanmış ve hayata geçirilmiş iletişim çalışmaları (yaratıcı içerik, yaratıcı reklam alanı kullanımı, etkileşim vb.)
Bu alt ödül kategorisinin başlıca amaçları şöyle; Firmaların markalarına dair satış pazarlama faaliyetlerini geliştirmek üzere yürüttükleri başarılı projelerin ödüllendirilmesi, böylelikle sektörel B2B pazarlama alanının gelişmesine katkıda bulunulması, sektörün iletişim ve pazarlama profesyonellerinin motivasyonunun artırılması, nitelikli projelerin artırılmasına katkı.
Toplumsal Sosyal Sorumluluk Ödülü
Günümüzün küreselleşen dünyasında şirketler sürdürülebilir kalkınma için, topluma olan sorumluluklarını eğitimden sağlığa, çevreden eşitliğe kadar birçok alanı kapsayan sosyal sorumluluk çalışmalarıyla yerine getiriyor. Şirketler toplumsal sorunlara getirdikleri çözümler ile imajlarını geliştirirken, ürün ve hizmetlerine yansıyan bu katma değer sayesinde rakiplerinden ayrışarak, bilinirliklerini ve değerlerini artırıp, daha fazla tercih edilir hale geliyor. Şirketlerin hedef kitlesiyle güçlü ve etkin iletişim kurmasında da sosyal sorumluluk projeleri önemli yere sahip.
Bu alt ödül kategorisinde sosyal sorumluluk anlayışıyla hayata geçirilen ve sosyal etki yaratan kurumsal sosyal sorumluluk projelerinin, iletişim ve pazarlama alanlarındaki sonuçlarının, ölçülebilir değerlerle raporlanması beklenecek. Başvuruda yer alan projeler, başlangıçta belirlenen amaç ve hedeflere ulaşıp ulaşmadığı, kapsamının genişliği, iletişim, pazarlama ve satış faaliyetlerine katkısı bazında değerlendirilecek. Projelerin kurum kültürüne, kurum ve marka imajına, kurum itibarına etkilerinin ölçülebilir değerlerle sunulması istenecek.
Katılım, başvuru şartları ve değerlendirme
Türkiye’de yapı malzemesi üreten / temsil eden / ithal eden firmalar; İletişim ve Pazarlama Ödülleri ana kategorisinden “ALTIN ÇEKÜL”e başvurabilir. Katılım ve değerlendirme kriterlerine ilişkin detaylı bilgiye ulaşmak için TIKLAYIN.
Başvuru kitine göz atmak için TIKLAYIN.
Yarışma takvimi
- Başvuruların Açılması: 1 Mayıs 2023
- Erken Dönem Katılım: 1 Mayıs – 30 Haziran 2023
- Normal Dönem Katılım: 1 Temmuz – 31 Ağustos 2023
- Geç Dönem Katılım: 1 Eylül – 15 Ekim 2023
- Son Başvuru Tarihi: 15 Ekim 2023
- Jüri Ön Değerlendirme Tarihi: Kasım & Aralık 2023
- Kısaliste Firmalarının Jüri Sunumları Tarihi: Ocak 2024
- Ödül Töreni ve Sonuçların Açıklanması: Mart 2024