Yılın sıcak günlerinde serinleme tercihleri belli oldu!
Perakende sektörünün alışveriş datasını gerçek zamanlı olarak toplayarak analiz eden Trendbox, rekor sıcaklıklara ulaşılan günlerde market ve bakkal harcamalarını mercek altına aldı. Trendbox verilerine göre, geçen yılın en sıcak günleri olan 17-18 Ağustos’a kıyasla, 2023’ün en sıcak günleri olan 13-14 Temmuz’da ayran, dondurma, soda ve gazlı içecek tüketimi artış gösterdi. Verilerin en dikkat çekici tarafı ise tüketicinin şekerle arasına koyduğu mesafe oldu.
Trendbox’ın verilerine göre geçen yılın en sıcak günleri olan 17-18 Ağustos tarihlerine kıyasla bu yılın en sıcak günleri olan 13-14 Temmuz’da;
- Ayran satışları yüzde 21,3,
- Dondurma satışları yüzde 10,2,
- Soda satışları yüzde 9,7
- Gazlı içeceklerin satışı ise yüzde 6,5 oranında arttı.
Bunlara ek olarak, geçen yılın en sıcak günlerine kıyasla bu yıl en radikal değişim şeker tüketiminde oldu. Bu yıl daha çok şekersiz içeceklere rağbet olurken, satışlar geçen yıla kıyasla yüzde 34 oranında artış gösterdi.
“Şekerli içecekler susuzluğu artırıyor”
Verileri değerlendiren Trendbox Genel Müdürü Ozan Tezer, şunları söyledi: “En sıcak günleri yaşadığımız bu yaz mevsiminde kendimizi bir nebze olsun ferahlatmak için soğuk içecek ve gıdalara yönelimimiz arttı. Sıcak havalarda şekerli yiyecek ve içecek tüketimi susuzluğumuzu daha çok artırıyor. Şekerli limonata ve kolaların yerini şekersiz içecekler aldı. Geçen seneye kıyasla bu sene şekersiz ürünlere olan talep daha da artış gösterdi. Sıcak havaların devam etmesiyle tüketicilerin şekersiz soğuk içeceklere olan eğilimlerinin daha da artacağını öngörüyoruz.”