Köklü bir dönüşümün içerisinden geçiyor n11. Üstelik bu dönüşüm yalnızca uğur böceğinin renklerinin kırmızı-siyahtan, mor ve sarı renge dönüşmesi yani Getir çatısının altına girmesiyle de sınırlı değil. 26 milyon kullanıcısıyla büyük bir ekosistem olan n11, dönüşüme CEO’su Nihal Dindar Akın’ın da belirttiği üzere “öz”e dönerek başlamış… “Yola öncelikle kendimize ayna tutarak başladık. Eksiklerimizi ve fazlalıklarımızı belirledik. Bunların sonucunda gerekli değişiklikleri yaptık, yenilendik. Özümüze döndük” diyen Dindar Akın, öncelikli amaçlarının da “Tüketicinin özellikle hız ve ulaşılabilirlik denildiğinde aklına gelen ilk e-ticaret platformu olabilmek” olduğunun altını çiziyor. n11’in dönüşümünün ardındaki içgörülerden Getir ile olan iş birliğine, değişen tüketici beklentilerinden n11’in farklılaşma noktalarına dek merak ettiklerimizi Nihal Dindar Akın yanıtladı…
Bir süredir büyük bir dönüşümün içerisinde n11. Dönüşümün ardındaki içgörüleri ve çıktılarını sizden dinleyebilir miyiz?
n11, Türkiye e-ticaret sektöründe her zaman yenilikçi ve öncü bir oyuncu oldu. 330 binden fazla kayıtlı iş ortağımız, 26 milyon kullanıcımız ve 30 milyondan fazla ürün ile n11’de büyük bir ekosistemi yönetiyoruz.
Sizin de belirttiğiniz gibi bir süredir de büyük bir dönüşümün içindeyiz. Analiz, altyapı çalışmaları ve teknoloji süreçlerindeki güncellemelerle hizmetlerimizi geliştiriyoruz. n11’in Getir ailesine katılmasından bu yana bu süreç çok hızlandı.
Biz bu dönüşüm sürecinde; küresel trendleri göz önünde bulundururken hem e-ticaret kullanıcılarını dinledik hem de tüm paydaşlarımızla bir araya geldik. Bunun sonucu olarak da ana faaliyet alanımızı önceliğimize alarak n11’i e-ticaretin hızlı, etkili ve keyifli oyuncusu yapmak için gerekli 4 yapısal konu ile işe başladık.
- Kullanıcı dostu, ilham veren, yalın ve keyifli yeni ara yüzümüzü kullanıcılarımızın beğenisine sunduk.
- Platformda yer alan 30 milyondan fazla ürünü doğru bir şekilde kategorize etmek ve ulaşılabilirliğini artırmak için gerekli alt yapıyı hayata geçirdik. Böylece, bu zengin seçkiye kullanıcılarımız daha hızlı ve sorunsuz ulaşabiliyor.
- Tüm Türkiye tarafından tanınan markalarla iş birliği yaparak platformumuzdaki ürün çeşitliliğini artırdık.
- Organizasyonel yapımızda önemli değişikliklere giderek daha güçlü ve dinamik bir ekip yapısı oluşturduk. Yaş ortalaması 32, yüzde 47’si kadın olan n11 çalışanlarının yüzde 40’ından fazlasını ise teknoloji ve veri ekipleri oluşturuyor.
Getir’in en yenisi olarak, Getir ile birlikteliğimizi temmuz ayında yayınladığımız reklam filmimizle duyurduk. Bu reklam filminde, n11’deki dönüşümün ilk çıktıları olan; yeni renklerimizi, logomuzu ve sloganımızı kullanıcılarımız ve iş ortaklarımızla paylaştık. n11 logosundaki uğur böceğimizin renkleri kırmızı ve siyahtan, mor ve sarı renge döndü. Bu sayede Getir ile olan birlikteliğimiz daha görünür hale geldi.
n11, Getir’in enerjisiyle ciddi bir yenilenme sürecine girdi ve kabuk değiştirdi. Bunu hem organizasyonel yapımızda hem de sunduğumuz hizmetler kapsamında gerçekleştirdik ve gerçekleştirmeye de devam ediyoruz.
n11’in dönüşüm sürecinde dönüm noktaları nelerdi?
Yeni döneme başlarken temelde üç konuya odaklandık. Bunları özetleyecek olursak; kişiselleştirme, hız ve ulaşılabilirlik başlıklarından bahsedebiliriz.
Kişiselleştirme: Bir platformu sürdürülebilir hale getirmenin yolu, onun ölçeklendirilebilir olmasından geçiyor. n11’i, herkesin ‘biricik’ olduğu bir platform haline getirmeyi hedefliyoruz. Örneğin Nihal’in n11’i, Ferruh’un n11’inden farklı olmalı. Bu ‘biricik’ olma hali de aslında kişiselleştirme çalışmaları ile hayata geçirilebilir. Şu an kişiselleştirilmiş ana sayfada her kullanıcımıza özel öneriler sunmaya başladık. Tabii bu yolun henüz çok başındayız. Kullanıcı tercihlerine göre ürün aramalarının değiştiği, farklı kullanıcılara göre kişiye özel temaların ve ürünlerin öne çıktığı bir n11 için çalışıyor, kullanıcıları daha iyi anlayıp onların ihtiyaçlarına çok daha hızlı cevap verdiğimiz bir noktaya erişmeyi hedefliyoruz.
Hız: Getir’in n11’i satın almasından bu yana birçok Getir teknolojisini kendi iş modelimize uyarladık. O tarafta muazzam bir hız söz konusu. Bu birliktelik ile; Getir’in hızlı teslimat konusundaki tecrübesi n11’in e-ticaret sektöründeki bilgi birikimiyle birleşmiş oldu. Artık n11çabuk sayesinde, bir oyun konsolunu ya da parfümü dakikalar içinde satın almak mümkün.
Ulaşılabilirlik: Kullanıcılarımıza finansal ulaşılabilirlik sağlamak için var gücümüzle çalışıyoruz. Fiyat ve taksit imkanları tüketici için oldukça önemli bir konumda. En iyi ürünleri en uygun fiyat seçenekleriyle sunarken ücretsiz kargo kampanyaları ve taksit seçenekleri ile kullanıcılarımıza en avantajlı koşullarda alışveriş deneyimi yaşatmaya çalışıyoruz. Ayrıca sadece uygun fiyat değil, uygun ödeme koşulları için de çalışmalar yapıyoruz. Kullanıcılarımız, sunduğumuz özel kampanya dönemlerinde, n11 üzerindeki seçili ürünlerde vade farksız 9 taksit ile alışveriş yapma imkanına sahip oluyor.
Odaklandığımız bu üç konu kapsamında yaptığımız en önemli çalışmalardan biri de n11 olarak sektöre kazandırdığımız kupon alışverişi. Kupon kampanyalarımızın içeriğini geliştirerek onları hem daha ulaşılabilir hem de daha kişiye özel hale getirdik.
Kupon ile alışverişi başlatan e-ticaret platformu olarak kuponlar bizim DNA’mızın bir parçası. 10’dan fazla kuponumuz şu anda platformumuzda aktif olarak kullanılıyor. Aldığımız geri dönüşler kullanıcı nezdinde oldukça olumlu. Kullanıcılarımız kuponu n11’e çok yakıştırıyor. Kupon konusunda üzerinde çalıştığımız farklı alanlar da var tabii. Yeni geliştirmeler ile kuponlarımızı daha da kullanışlı hale getireceğiz.
n11’in gücünü Getir’le birleştirmesi nasıl oldu? Hem n11 hem de Getir için bu satın almanın yarattığı katma değerler neler?
n11, artık bir Getir şirketi.
n11’in Getir ailesine katılmasıyla birlikte büyük bir dönüşüm sürecine girdik. Yola öncelikle kendimize ayna tutarak başladık. Eksiklerimizi ve fazlalıklarımızı belirledik. Bunların sonucunda gerekli değişiklikleri yaptık, yenilendik. Özümüze döndük. Kurulduğumuz ilk günden beri olduğu gibi, sektörde olmayan hizmetleri, öncü kimliğimizin verdiği bilgi birikimiyle ilk biz sunmaya başladık.
n11 olarak, Getir sinerjisiyle birlikte daha hızlı karar alıyor, hızlı harekete geçiyor ve kalıpların dışında düşünüyoruz. Bu edinimlerimiz sonucunda da n11’deki geniş ürün çeşitliliğini Getir’in hızıyla birleştirdiğimiz yeni hizmetimiz n11çabuk’u hayata geçirdik. Getir içinde yer alan n11çabuk ile e-ticaretin en sevilen yüzlerce ürününü, İstanbul’un her noktasında ortalama 1 saat içinde kullanıcılarımızla buluşturuyoruz.
n11 sektörde bir süredir daha sessiz konumdaydı. Yeni dönemde bunu nasıl değiştirmeyi planlıyorsunuz, tüketiciler n11’de ne gibi yeniliklerle karşılaşacak? “10 üzerinden 11’lik alışveriş dönemi” söylemi tam olarak ne ifade ediyor?
Az önce bahsettiğim tüm bu yenilikleri hayata geçirirken aynı zamanda; kendimizi eski kullanıcılarımıza hatırlatmak ve yeni kullanıcılarımıza merhaba demek amacıyla temmuz ayında relansman dönemimizi başlattık.
Yeni dönemimizi bir “ilk”le başlatmak, yeni jingle’ımızın sesini herkesin katılabileceği bir yarışmayla belirlemek istedik.
Jingle yarışmamız büyük ses getirdi, 400 milyona yakın görüntülendi. 10 gün gibi kısa bir sürede binlerce insan rocktan, türk sanat müziğine çok farklı tonda ve tarzda jingle’ımızı seslendirerek yarışmaya katıldı. Tüm mecralarda dinlediğiniz jingle sesimiz de yarışmamızın kazananı Melsum Erdost’un sesi oldu.
Yani yeni dönemimize çok enerjik bir giriş yapmış olduk.
Yeni reklam filmimizde duyurduğumuz gibi, artık rengimiz mor ve sarı. Yeni sloganımız “10 üzerinden 11’lik” alışveriş deneyimi. Böylece hem n11’e hem de sektöre kazandıracağımız yeniliklerle e-ticarette yeni bir dönemin kapılarını açıyoruz.
“10 üzerinden 11” demek aslında platformun kullanıcıyı anlaması ve ürünü keşfederken ona ilham vermesi demek. Aranılan ürünlerin uygun fiyata bulunabilmesi, geniş ürün seçkisi yönünden ulaşılabilirlik demek. Gönül rahatlığıyla yapılan alışverişlerin kullanıcıya sorunsuz bir deneyim sunması demek.
10 üzerinden 11’lik alışveriş döneminin başlangıcını ilk reklam filmimizde, yılların verdiği deneyim ile sunduğumuz farklı avantajları duyurduk. 10 üzerinden 11’lik avantajlara bakacak olursak;
- Kullanıcı için indirimin ne kadar önemli olduğunu hepimiz biliyoruz. Biz de bu bakış açısıyla Tüm kullanıcılarımıza yüzde 10 indirim fırsatı sunduk. Bu da yüzbinlerce kişi tarafından kullanıldı.
- Tüm alışverişlerde ücretsiz kargo ile kullanıcılarımız gönül rahatlığıyla alışveriş yapsın istedik, yine bu hizmet de milyonlarca üründe kullanıldı.
- Kahve makinesinden klimaya yüzlerce seçili elektronik üründe vade farksız 9 taksit ile alışveriş yapma imkanı sağladık.
- Markalara özel indirimler, n11 mağazasında sabitlenen fiyatlar, alışveriş yaptıkça kazandıran Bi’ Daha Kupon’lar sunduk.
- Kısacası geniş seçkide esnek fırsatlar sunduk, kullanıcılarımıza kuponlar aracılığıyla seçme hakkı sunarak, kazandıkları indirimleri istedikleri ürün ve kategoride kullanabilmelerini sağladık.
Bundan sonra da yeniliklerimizi ve kullanıcılarımıza yönelik “10 üzerinden 11’lik” fırsatlar sunmaya devam edeceğiz.
E-ticarette değişen tüketici beklentilerini nasıl yorumluyorsunuz? Bu alanda öne çıkan trendler neler?
Değişen tüketici beklentileri arasında en önemlisi; kullanıcıların e-ticarette teslimat süresine dair taleplerinin artık eskiye kıyasla çok daha büyük olduğu.
Kullanıcılar eskiden birkaç günlük bekleme süreleri kabul edebilirken artık çok daha hızlısının mümkün olduğunu, dakikalar içinde istediklerine ulaşabileceklerini biliyor ve bunu talep ediyorlar. Bu hizmeti sektörde ilk mümkün kılanın da Getir olduğunu söyleyebiliriz.
Hızın yanı sıra mobil ticaret (m-commerce) ve konfor hala önemli. Hiper kişiselleştirmeyi, e-ticaret platformlarının büyük veriyi ve yapay zekayı kullanarak kullanıcıları anlamasını, yani ana sayfadan aramaya alışverişin her adımında, onlara kendilerini eşsiz hissettirmesini çok değerli buluyorum.
Artırılmış gerçeklik (AR), sanal gerçeklik (VR), sosyal ticaret (s-commerce), canlı yayından satış (live commerce) gibi konseptlerin alışveriş deneyiminin bir parçası olması kullanıcının ürüne dair beklentisinin tam anlamıyla karşılanabilmesi için kritik. Ancak bu noktaya ulaşmak için biraz daha zaman var gibi görünüyor.
Her ne kadar yeni teknolojilerden bahsetsek de tüm paydaşların platforma duyduğu güven ve platformla kurdukları samimiyet e-ticaretin temelini oluşturmaya devam ediyor.
Yeni yapıyla birlikte n11’in pazar yerleri rekabetindeki konumu ne olacak? Hedefleriniz neler?
Öncelikli amacımız, tüketicinin özellikle hız ve ulaşılabilirlik denildiğinde aklına gelen ilk e-ticaret platformu olabilmek.
Kurulduğumuz günden bu yana ilkleri hayata geçiren öncü e-ticaret platformu olarak sektöre yön vermeye, kullanıcılarımızı ilklerle buluşturmaya devam edeceğiz.
Biz n11’i, kullanıcılarının alışveriş deneyimlerinin her anından keyif alacağı bir platform haline getirmek için çalışıyoruz.
Yeni bir dijital dünyanın kapılarının artık daha hızlı aralandığını görüyoruz ve teknolojik gelişmeleri yakından takip ederek işimize dahil etmeye özen gösteriyoruz.