Puma’dan Atakaş Hatayspor’a anlamlı destek: “Hatay bizim şahsi meselemiz” | Son 24 saatin gündemi
Geride bıraktığımız sezon 6 Şubat depreminin ardından profesyonel futbol ligine devam edememişti Atakaş Hatayspor… Şimdi ise geri dönüyor! Yeni sezona üç farklı forma tasarımıyla başlayacak olan Atakaş Hatayspor’un forma sponsoru ise “Hatay bizim şahsi meselemiz” diyen Puma oldu.
Atakaş Hatayspor’un teknik direktörü Volkan Demirel, Puma’nın sponsorluk desteği ve forma tasarımlarına ilişkin yaptığı açıklamalarında: “Çok büyük acılar, kayıplar var. Geçmişe dönmek istemiyorum ama her zaman hatırlatmaya çalışacağız. Bu sadece bir sponsor desteği değil. Siyah forma, 6 Şubat gecesi hatırlansın diye yapıldı. Hocalarımız, çalışanlarımız, oyuncularımız, birçok kaybımız oldu. Puma formaların tüm gelirini depremzedeler için bağışladı. Büyük bir destek. Bu desteği söylemeden geçmek olmazdı.
Kırmızı formayı da Mersinliler için yapık. Onlar bizi misafirperverliğiyle kabul etti. Statlarını, şehirlerini kullanacağız. Hem Mersin’i temsil etmek hem de teşekkür amaçlı bir formadır.” değerlendirmesinde bulundu.
Puma Orta Doğu Genel Müdürü Taner Seyis, formalarla ilgili pazarlama hamleleri yapmadıklarını ifade ederek “Formaların anlamlarına odaklandık. Puma hiçbir şekilde bu projeden kazanç elde etmeyecektir. Tüm desteğimizle kulübün yanındayız. Alacağınız formaların bütün geliri kulübe gidecek. Anka kuşunun formada harika bir sembol olduğunu düşünüyorum. Ülke, şehir ve kulübün küllerinden doğmasını temsil ediyor” diyor…
Teknoloji devlerinden ChatGPT yasağı!
Purdue Üniversitesi tarafından gerçekleştirilen bir araştırma, yapay zeka aracı ChatGPT’nin yazılım programlama sorularının yarısından fazlasını yanlış cevapladığını ortaya çıkardı. Araştırmada, ChatGPT’ye toplamda 517 popüler Stack Overflow sorusu soruldu ve sonuçlar bir düzine gönüllü geliştiriciyle birlikte değerlendirildi. Şaşırtıcı bir şekilde, ChatGPT soruların sadece yüzde kırk sekizini doğru yanıtlayabildi ve yanıtların yüzde yetmiş yedisi “aşırı uzun” olarak nitelendirildi.
Katılımcıların çoğunlukla sordukları sorular neticesinde aldığı cevapları kullanmayı tercih ettikleri kaydedildi. Yeterince doğru ve işlevsel olmasa dahi cevapların projelerde kullanıyor olmasında, yapay zekanın “politik” yaklaşımının ve kendini etkili bir şekilde ifade ediyor olmasının etkili olduğu aktarıldı.
Bu durum, büyük projelerde orta ve uzun vadede birçok soruna sebep olduğundan başta Apple, Google ve Meta olmak üzere birçok dev teknoloji şirketi; geliştiricilerinin çalışmalarında yapay zeka kullanmalarını tamamıyla yasakladı.
Araştırmanın sonuçları, yapay zekanın henüz programlama sektöründe yeterince gelişmediğini ve daha fazla test ve geliştirmeye ihtiyaç duyduğunu ortaya koyuyor. Geliştiricilerin, yapay zekayı kullanırken dikkatli olmaları gerekiyor.
Kaynak: Tech Monitor
Gmail mobil sürümüne yerleşik çeviri desteği geliyor
Uzun süredir Gmail web sürümünde bulunan yerleşik çeviri özelliği artık iOS ve Android sürümleri için de kullanıma sunulacak.
Google Translate ile entegre çalışan yerleşik çeviri özelliği ile 100’ü aşkın dile çeviri yapmak mümkün olacak. Gmail’de kullanılan aktif dille gönderilen maildeki dil uyuşmadığında, önce Türkçeye çevir sonra da orijinali göster gibi seçenekler görünecek.
Kullanıcılar ayarlarda her zaman tercüme et veya her dil için geçerli olacak şekilde hiçbir zaman tercüme etme gibi seçenekleri de tercih edebilecekler.
Kaynak: Android Police
İki milyarderi birbirine düşüren Threads, “Twitter katili” misyonunu tamamlayabilecek mi?
Meta’nın yeni sosyal medya uygulaması Threads, 5 Temmuz’da açıldı ve tüm dikkatleri üzerine çekti. Lansman gününde 30 milyon kullanıcı sayısına ulaşan platform, şimdiye kadar en hızlı büyüyen uygulama oldu ve sadece kısa bir süre önce ChatGPT’nin kırdığı rekoru gölgede bıraktı. Ancak Threads’in gösterdiği büyüme bu kadarla kalmadı. Meta’nın yeni uygulaması, yalnızca beş gün içinde 100 milyondan fazla kullanıcı kazandı. Bu kullanıcılar Threads’e çoğunlukla organik bir şekilde ve güçlü çapraz tanıtımla katıldı. Ücretli kampanyalar neredeyse hiç kullanılmadı. Adjust, Marketing Türkiye için Threads’in yakaladığı muazzam büyümeyi ve karşılaştığı engellerin mobil uygulama ekosistemi için ne anlama geldiğini yorumladı.
Makalenin tamamını incelemek için TIKLAYIN!
Pazarlama dünyasının nabzını tutan program 700. canlı yayınla rekor tazeledi
Her Cuma günü Bloomberg TV’de saat 12:30’da canlı yayınlanan Reklamarkası programı, bu hafta 700. canlı yayınını gerçekleştirerek rekor tazeledi.
Reklamın perde arkasını, markaların pazarlama stratejisini, iletişim kampanyalarının hedeflerini ve sonuçlarını masaya yatıran program, bugüne kadar 2 bine yakın iletişim profesyonelini ağırladı.