UPS Kargo ve Derimod dahil 5 şirket müşterilerinin hassas bilgilerini çaldırdı | Son 24 saatin gündemi
KVKK, 10 Ağustos Perşembe günü, içerisinde AgeSA Hayat ve Emeklilik, UPS Kargo ve Derimod’un da olduğu 5 şirket ile ilgili veri ihlali bildiriminde bulundu.
Direkt Vodatech Bilişim Proje ve Danışmanlık’a yapılan saldırı, 6 şirkette de müşterilerin hassas bilgilerinin çalınmasıyla sonuçlandı.
Siber saldırganların ele geçirdiği tespit edilen veriler arasında kimlik, iletişim, müşteri işlem, görsel ve işitsel kayıt verileri yer alıyor.
YOYO Bilgi Teknolojileri ve Turizm Ticaret AŞ’ye gerçekleştirilen saldırıda 5 bin 464 kişinin etkilendiği belirtilirken, Oto Plan Operasyonel Taşıt Kiralama Ticaret AŞ için verilen rakam bin 236 oldu. AgeSA Hayat ve Emeklilik, UPS Kargo ve Derimod’a gerçekleştirilen saldırılardan kaç kişinin etkilediğine dair henüz bir detay yok ancak araştırıldığı belirtiliyor.
YouTube, Shorts videolarından tıklanabilir linkleri kaldırıyor
YouTube, kısa video platformu Shorts’ta kimi değişikliklere gidiyor. Şirket, 31 Ağustos 2023’ten itibaren Shorts videolarından tıklanabilir linkleri kaldıracağını duyurdu. Bu değişiklik, spam veya dolandırıcılıkları engellemek amacıyla yapılıyor.
YouTube, açıklamasında, “Shorts, platformumuzda hızla büyüyen bir özellik. Kullanıcılarımız, bu kısa videoları seviyor ve biz de bu özelliği daha iyi hale getirmek istiyoruz. Spam veya dolandırıcılıklarla mücadele etmek, bu özelliği daha iyi hale getirmek için attığımız önemli bir adım. Bu değişiklik, kullanıcılarımızın daha güvenli ve daha eğlenceli bir deneyim yaşamalarına yardımcı olacak.” dedi.
Öte yandan YouTube, Shorts’taki linkler için alternatif bir yol sunacağını da belirtti. İçerik üreticilerinin izleyicileri diğer YouTube videolarına daha güvenli bir şekilde yönlendirilmesini sağlayacak özellik, Eylül sonunda tanıtılacak.
Instagram yeni özellikleriyle dikkat çekiyor
Instagram heyecan verici 3 yeni özelliğini kullanıma sunuyor. Bunlardan ilki çoklu post paylaşımlarına müzik eklenebilmesi. The Verge’e göre özelliği ilk kullanan kişi üç Grammy Ödülü sahibi Amerikalı şarkıcı Olivia Rodrigo oldu.
İkinci özellikte ise içerik oluşturucular takipçilerini “kendininkini ekle” sticker’ıyla Reel oluşturmaya teşvik edebilecek ve beğendiği Reel’leri yukarı pinleyerek öne çıkarmış olacak. İçerik oluşturucular, pinlemek için en fazla 10 Reel’i seçebilecek ve videoları içerik oluşturucu tarafından seçildiğinde takipçilere bir bildirim gönderilecek.
Son olarak 3 kişi ortak post paylaşmak mümkün olacak. Ortak post özelliği, hem genel hem de özel hesapların ortaklaşa içerik paylaşmasına ve paylaşılan postun tüm hesapların akışında görünmesine olanak tanıyor.
Gençlerin yeni sosyalleşme alanı “oyunlar” markalar için ne vadediyor?
Dijital oyunlar en başında her ne kadar eğlenmek ve keyifli vakit geçirmek üzerine kurgulansa da artık sosyalleşmek için de önemli bir platform konumunda. Öyle ki Deloitte’un yakın zamanda yaptığı bir ankete göre Z ve Y kuşaklarının yüzde 40’ı video oyunlarında fiziksel dünyadan daha fazla sosyalleştiklerini belirtiyor. Pek çoklarını ekranlara kilitleyen oyunlar elbette marka evreni için de anlamlı bir hedeflenebilir kitleyi beraberinde getiriyor. Peki, bugünün gaming sektöründe hangi trendler ön plana çıkıyor? Dahası bu eğlenceli dünya markalar için neler vadediyor? Hepsi ve daha fazlasının yanıtı Adjust’ın derlediği küresel raporda…
Raporun detaylarını incelemek için TIKLAYIN!
Beyaz yakalılar yemeden içmeden kesildi
Değişen iş yaşamı ve çalışma biçimi, beslenme alışkanlıklarını da etkiliyor. Sodexo Insight 2023 araştırmasına göre beyaz yakalıların yüzde 13’ü günde iki ya da daha az öğün tüketirken en çok yüzde 55,4 ile öğle yemeği atlanıyor. Öğle yemeğini atlayanların yüzde 33,1’i “zamanım yok” derken, işyerlerinde yemek servisinin olmaması ya da ulaşılabilecek yemeklerin besin değeri ve hijyeni noktasında oluşan kaygılar da bu eğilimi artırıyor.
Sodexo Insight 2023’ün detaylarını incelemek için TIKLAYIN!