E-ticaret ilk 6 ayda kabına sığmadı!
Ticimax’in 15 bini aşkın e-ticaret sitesinden aldığı veriler e-ticaret pazarının günden güne nasıl büyüdüğünü gözler önüne seriyor. Zira 2020’nin ilk yarısında 1 milyon 682 bin 462 adet olan sipariş sayısının 2023’ün ilk yarısında 2 milyon 378 bin 18 adede yükseldiği dikkat çekiyor. Ortalama sepet tutarında hayli belirgin bir artış kaydedilirken favori sipariş gününün son 3 yıldır değişmediği görülüyor.
TOBB E-ticaret Meclis Üyesi, Ticimax’in Kurucusu ve CEO’su Cenk Çiğdemli e-ticaret sektörünün 2023’ün ilk yarısına dair büyüme rakamlarını açıkladı. Çiğdemli, “Ticimax E-ticaret Sistemleri’nin altyapısını sağladığı 15 binden fazla e-ticaret sitesinden aldığımız verilere göre; 2023 ilk 6 ayında en çok sipariş veren iller sırasıyla; İstanbul, Ankara, İzmir, Bursa, Antalya, Kocaeli. Alanına göre en çok satış yapan sektörler sırasıyla; tekstil ve giyim, ayakkabı, gıda, kozmetik, kitap, bebek çocuk ürünleri, tesettür giyim. Ödeme türüne göre en çok kredi kartıyla alıveriş yapılıyor. Kredi kartını kapıda ödeme (nakit), kapıda ödeme (kredi kartı) ve havale takip ediyor” dedi.
Sipariş sayısı 2 milyonu aştı
Verilere göre, e-ticaret sipariş adetlerinde yıldan yıla önemli bir artış kaydedildi. Buna göre; 2020’nin ilk yarısında 1 milyon 682 bin 462 adet olan sipariş sayısı, 2021’de 2 milyon 096 bin 665’e, 2022’de 1 milyon 987 bin 436’ya, 2023’ün ilk yarısında ise 2 milyon 378 bin 18 adede yükseldi.
2022’nin ilk yarısında en çok ciro yapan üç sektör sırasıyla; ayakkabı, tekstil/giyim ve gıda olmuştu. 2023’ün ilk yarısında da en çok ciro yapan liste benzerlik gösterdi; ayakkabı, tekstil/giyim ve otomotiv yedek parça…
Ortalama sepet tutarı 1475 TL’ye yükseldi
Ortalama sepet tutarlarına gelince, 2020’nin ilk yarısında 250 TL olan bu rakam, 2021’de 307 TL’ye, 2022’de 534 TL’ye, 2023’ün ilk yarısında ise 1475 TL’ye yükseldi. Ortalama sepet tutarı en fazla olan sektörler, 2022’nin ilk yarısında beyaz eşya ve ev aletleri (2350 TL), ev, mobilya ve bahçe ürünleri (2073 TL), oyun ve oyuncak (1205 TL), deniz ürünleri (1499 TL), petshop ürünleri (975 TL) olarak kaydedildi.
2023’ün ilk yarısına geldiğimizde ortalama sepet tutarı en fazla olan sektörler, beyaz eşya ve ev aletleri (3172 TL), bilgisayar (3457 TL), deniz ürünleri (3371 TL), aydınlatma ve iklimlendirme sistemleri (2131 TL), hırdavat ürünleri (2036 TL) oldu.
En çok sipariş verilen gün ise son 3 yıldır olduğu gibi Salı günü oldu.
Havalarla birlikte e-ticaret de alev aldı!
Aşırı sıcaklar özellikle gün içerisinde herkesi evlere ve ofislere kapatmışken kelebek etkisi yine, yeniden e-ticareti canlandırıyor. “Bu sıcakta dışarı çıkmamayım hiç” sözüyle birlikte dijital sepetlere eklenmiş birkaç parça ürünle temel ihtiyaçlar dakikalar içerisinde kapılarda beliriyor. Hatta Avantajix.com’un verilerine göre sıcaklıkların 35 dereceyi aştığı günlerde e-ticaret yüzde 50 arttı. Sıcaklık 40 dereceyi aşarsa, online alışverişteki artış yüzde 70’e ulaşabilir!