Z’ler oyunda iyi! Peki ya Y’ler?
DORinsight Napolyon tarafından hazırlanan “Gamer Araştırması”na göre gamerların yaş ortalaması düştükçe oyun oynama süresi uzuyor. Zira tüm kitleler nezdinde ortalama oyun oynama süresi 2 saatken, 15-24 yaş grubundaki gamerlarda bu süre 3 saati buluyor. Ancak her ne kadar daha az zaman geçirse de orta yaşlı oyuncuların sayısındaki artışa paralel olarak oyun içi harcamalar da artıyor. Peki, oyunlar nereden satın alınıyor? Yeni oyunlara kimler referans oluyor? Hangi ekipmanlar olmazsa olmaz? Dizüstü mü masaüstü bilgisayarlar mı daha çok tercih ediliyor? İşte yanıtlar…
Gamerların yüzde 55’i oyun içi harcama yapıyor
Araştırma, orta yaştaki oyuncu sayısındaki artışla birlikte oyun içi harcamaların da arttığı ortaya koyuyor. Buna göre katılımcıların yüzde 55’i oyun kozmetiği ve oyun içinde kutu açmak için para harcadığını belirtiyor. Bunun için aylık olarak ortalama 240 TL gibi bir harcama yapmayı makul buluyor. Oyuncuların en vazgeçilmez aksesuarı ise kulaklık.
Kullanıcı yorumları dikkate alınıyor
Araştırma, oyuncuların oyun seçimleri üzerine de detaylı içeriğe sahip. Buna göre oyun satın almak için oyuncuların en çok tercih ettikleri kanal yüzde 55 ile Playstore. Onu yüzde 40 ile Steam takip ediyor. Katılımcıların yeni bir oyun alırken en önemli referans kaynağı ise diğer oyuncular. Öyle ki yeni bir oyun alırken oyuncuların yüzde 58’i kullanıcı yorumlarını dikkate alırken yüzde 45’i arkadaşlarının tavsiyelerini göz önünde bulunduruyor.
Erkekler bulmaca, kadınlar aksiyon oyunlarını tercih ediyor
Kuşkusuz oyun videoları da oyuncular için önemli bir referans kaynağı. Araştırmanın sonuçlarına göre oyuncuların yüzde 74’ü oyun oynamanın yanı sıra oyun videolarını da seyrediyor. Oyun videolarını izlemek için en çok kullanılan platform ise yüzde 76 ile YouTube. Onu yüzde 12 ile Twitch takip ediyor. Geniş bir tüketici kitlesinin vakit geçirdiği bu platformlar, markaların hedef kitlelerine ulaşmasını kolaylaştırıyor.
Oynanan oyun türlerine yönelik tercihler de oldukça ilgi çekici. Sevilen mobil oyunlarda erkekler yüzde 60’la bulmaca türünde oyunları tercih ederken, kadınların yüzde 53’ü aksiyon oyunlarında vakit geçirmekten hoşlanıyor.
Ücretsiz oyun abonelikleri artıyor
Katılımcıların oyun platformlarına abone olarak ücretsiz oyunlara ulaşma eğilimi göstermesi ise araştırmanın ortaya koyduğu bir diğer dikkat çekici sonuç. Buna göre anket katılımcılarının yüzde 61’i premium aboneliklere sahip. Bu kitlenin yüzde 37’si Playstation Plus, yüzde 20’si EA Game Pass, yüzde 18’i Xbox Game Pass ve yine yüzde 18’i Apple Arcade üyeliğine sahip. Katılımcıların yüzde 39’u ise hiçbir premium aboneliğe sahip olmadığını belirtiyor.
Araştırmaya göre oynamak istenilen oyunların yüzde 63’ü mobilde yayınlanıyor. Mobili yüzde 31 ile PC, yüzde 6 ile konsollar takip ediyor. Zaten oyuncuların tercihi de mobilden yana. Araştırmaya göre katılımcıların yüzde 44’ü oyun oynamak için akıllı telefonları tercih ediyor. Akıllı telefonları yüzde 21 ile PC, yüzde 19 ile dizüstü bilgisayarlar takip ediyor.
Enflasyon teknoloji alımlarını hızlandırdı
Bu noktada ayrıntılara giren araştırma, oyuncuların yüzde 34’ünün bir yıl içerisinde mobil telefonlarını yenilemeyi düşündüğünü ortaya koyuyor. Yüzde 21 ile en çok oyun oynanan ikinci platform olan PC’ler de de benzer bir durum söz konusu. Katılımcıların yüzde 36’sı gelecek 1 yıl içinde PC’sini yenilemeyi planlıyor.
Oyuncuların yüzde 19’u oyun oynamak için dizüstü bilgisayar tercih ettiğini belirtiyor. Dizüstü bilgisayar sahiplerinin yüzde 36’sı cihazını son 1 yıl içinde satın aldığını yüzde 43’ü ise gelecek 1 yıl içinde cihazını yenilemek istediği bilgisini paylaşıyor. Oyun konsolu alanların yüzde 24’ü gelecek 1 yıl içinde cihazını yenilemek isterken mobil konsolda bu oran yüzde 20 olarak kaydediliyor.
İlk tercih e-ticaret siteleri
Tüm bu teknolojik aletleri satın almak için oyuncuların ilk tercihi online platformlar. Araştırmaya göre oyuncuların yüzde 42’si oyun cihazı ve aksesuarlarını satın almak için interneti tercih ediyor. Yüzde 33 ise mağazalardan satın alma işlemini gerçekleştirildiği bilgisini paylaşıyor. Yüzde 16’sı hiçbir aksesuar satın almazken yüzde 9’u ise ikinci el ürün satın alıyor. Oyun almak için kullanıcıların yüzde 82’si online pazaryerlerini tercih ediyor.
Gençlerin yeni sosyalleşme alanı “oyunlar” markalar için ne vadediyor?
Dijital oyunlar en başında her ne kadar eğlenmek ve keyifli vakit geçirmek üzerine kurgulansa da artık sosyalleşmek için de önemli bir platform konumunda. Öyle ki Deloitte’un yakın zamanda yaptığı bir ankete göre Z ve Y kuşaklarının yüzde 40’ı video oyunlarında fiziksel dünyadan daha fazla sosyalleştiklerini belirtiyor. Pek çoklarını ekranlara kilitleyen oyunlar elbette marka evreni için de anlamlı bir hedeflenebilir kitleyi beraberinde getiriyor. Peki, bugünün gaming sektöründe hangi trendler ön plana çıkıyor? Dahası bu eğlenceli dünya markalar için neler vadediyor? Hepsi ve daha fazlasının yanıtı Adjust’ın derlediği küresel raporda…