Tüketicilerin yüzde 68’i diğer tüketicilerin tavsiye ettiği yeni ürünleri denemeye hazır!
Bir ürünü almaya karar verirken en çok etkilendiğimiz faktörlerden biri birinci ağızdan aldığımız referanslar. Sosyal medyanın ürünler hakkında bir forum alanı gibi kullanılmasının da sebeplerinin başında gelen bu durum tüketicilerin büyük bir çoğunluğu için geçerli.
“Yılın Seçilmiş Ürünü” (YSÜ) programı kapsamında Nielsen’in yaptığı araştırma, Türk tüketicilerin yüzde 69’unun, yeni ürünleri denemeyi sevdiğini ortaya koyuyor. 12 ilde 4.155 tüketiciyle yüz yüze yapılan araştırmanın sonuçlarına göre, tüketicilerin yüzde 68’i diğer tüketicilerin tavsiye ettiği yeni ürünleri denemeye hazır.
-Tüketicilerin yüzde 41’i pazarda yeteri kadar yeni ürün olmadığını düşünürken, yüzde 45’i ise yenilikçi özellikleri bulunan ürünler için daha yüksek ücret ödemeye hazır olduklarını ifade ediyor.
Araştırmaya göre, Türk tüketicilerinin referansı olan Yılın Seçilmiş Ürünü (YSÜ) logosu ise, tüketicilerinin yüzde 45’inin satın alma isteğini artırırken, reklamlarda YSÜ logosuna yer vermek, tüketicilerin reklama güvenini artırıyor.
-Her 3 tüketiciden 2’si, eğer fiyatı makul ise, başkaları tarafından önerilen yeni ürünleri denemek istiyor.
-10 tüketiciden 4’ü, pazarda yeteri kadar “yeni” ürün olmadığını düşünürken; araştırma, kadınlar, 18-24 yaş grubu gençler ve yüksek sosyo-ekonomik düzeye sahip grupların, yeni ürünleri denemeye daha meyilli olduğunu ortaya koyuyor. 25-44 yaş grubunun yeni ürünlerden beklentisi, “doğallık” olarak öne çıkarken; daha genç tüketiciler, yeni ürünlerin “yeni teknolojiye” sahip olmasını tercih ediyor.
-Türk tüketicilerin 5’te 1’i yeni ürünlerin “iyi fiyat-kalite dengesi” sunmasını tercih ederken, gıda-içecek kategorisindeki yeni ürünlerden tüketicilerin beklentisi, “tadının iyi olması” olarak ortaya çıkıyor.
Deneyim Tasarımı & Yönetim Konferansı için geri sayım başladı!
Müşteri Deneyimini En İyi Yöneten Markalar “A.L.F.A. Awards” ile Ödüllendirilecek