Elon Musk canlı yayın özelliğini Zuckerberg’in kapısına dayanarak test edecek | Son 24 saatin gündemi
Elon Musk ve Mark Zuckerberg arasındaki kavga, ilginç gelişmelerle devam ediyor. En son Zuckerberg, Musk’ın kafes dövüşü konusunda ciddi olmadığını ve ameliyatı bahane ederek tarih belirlemekten kaçındığını dile getirmişti.
Bunun üzerine kavga hakkında yaşananları özetleyen Musk iddiaları tamamen reddetti ve esas kavgadan kaçan tarafın Zuckerberg olduğunu söyledi.
Musk’ın açıklamalarına göre, kavganın özeti şu şekilde: Musk’ın Zuckerberg’le kavga etme şakasının ardından Zuckerberg “Mekânı söyle” dedi ve Musk İtalya’daki Kolezyum’u önerdi. Ancak Zuckerberg bu öneriyi reddetti. Musk, daha güvenli bir yer olarak Zuckerberg’in evini kullanma önerisinde bulundu. Ancak Zuckerberg “seyahat ediyorum” gibi bir bahaneyle bu teklifi de reddetti. Musk, “Bu adamın kavga edebileceği bir mekân var mı?” şeklinde isyan etti.
Olayları açıkladığı flood’unda Musk ayrıca, bu gece canlı yayın özelliğini test edeceğini söyledi. Milyarder, canlı yayın özelliğini denerken Zuckerberg’in kapısına dayanacak ve şansı yaver giderse takipçilerine kavgayı izletecek. Burnunuza reklam kokusu geldi mi?
Barbie’ye ikinci ambargo Cezayir’den
Dünya çapında büyük ses getiren ve gişe rekorları kıran Barbie, Kuveyt’in ardından Cezayir’de de yasaklanıyor.
Üç haftadır Cezayir’de gösterimde olan Barbie’nin, vizyona girdiği günden bu yana pek çok salonda kapalı gişe oynadığı ve 40 binden fazla izleyiciye ulaştığı söyleniyor. Ancak üçüncü haftanın sonunda Cezayir’in Kültür Bakanı, Barbie’nin ülkedeki sinemalardan derhâl çekilmesini istediği öğrenildi.
Cezayirli yetkililer, Barbie’nin yasaklanmasındaki sebebin ise “ahlaki değerlere zarar vermesi” olduğunu ifade ederken, Reuters’a konuşan bir yetkili de filmin, eşcinselliği desteklediğini ve Cezayir’in dini ve kültürel inançlarına uymadığını vurguladı.
Daha önce benzer gerekçelerle Kuveyt’de yasaklanan Barbie’nin Cezayir’in dışında Lübnan’da da yasaklanabileceği öngörülüyor.
YouTube, TikTok’tan esinlendiği “Samples” sekmesini tanıtıyor
YouTube Music, kullanıcıları yeni müziklerle tanıştıracak kısa video deposu “Samples”ı tanıtıyor.
Ana Sayfa ve Keşfet arasında konumlanan Samples sekmesinde TikTok benzeri bir keşif algoritması kullanılıyor. Yani kullanıcılara daha önce izlediği videolardan yola çıkarak sevebileceği yeni içerikler gösteriliyor.
Ayrıca kısa video formatına uygun bir şekilde şarkıların sadece belli kesitleri yer alıyor. Kullanıcılar bu kliplerden beğendiklerini hızlıca kaydırıp koleksiyonuna ekleyebiliyor.
Aslında YouTube’un bu geliştirmeye geç bile kaldığını söyleyebiliriz. Zira TikTok ve Instagram’da paylaşılan şarkı kesitlerinin ilgi çektiği su götürmez bir gerçek…
Kaynak: The Messenger
Z’ler oyunda iyi! Peki ya Y’ler?
DORinsight Napolyon tarafından hazırlanan “Gamer Araştırması”na göre gamerların yaş ortalaması düştükçe oyun oynama süresi uzuyor. Zira tüm kitleler nezdinde ortalama oyun oynama süresi 2 saatken, 15-24 yaş grubundaki gamerlarda bu süre 3 saati buluyor. Ancak her ne kadar daha az zaman geçirse de orta yaşlı oyuncuların sayısındaki artışa paralel olarak oyun içi harcamalar da artıyor. Peki, oyunlar nereden satın alınıyor? Yeni oyunlara kimler referans oluyor? Hangi ekipmanlar olmazsa olmaz? Dizüstü mü masaüstü bilgisayarlar mı daha çok tercih ediliyor?
Yanıtlar için TIKLAYIN!
Threads geldiği gibi gidiyor mu? Milyonlarca kullanıcı kaybetti…
Meta’nın X’e (Twitter) rakip bir platform olarak kullanıma sunduğu Threads’in kullanıcı sayısı hızla düşüyor. Son analizlere göre kullanıcıların uygulamada geçirdiği süre 3 dakikaya kadar düşmüş durumda.
Meta’nın metin tabanlı platformu Threads ulaşılması güç bir rakora imza atarak ilk 5 günde 100 milyon kullanıcıya ulaşmıştı. Ancak görünen o ki hızla artan kullanıcı sayısı ibrenin tersine dönmesiyle aynı hızla azalmaya başladı. Zira kullanıcı sayısındaki erimenin yüzde 79 seviyelerinde olduğu iddia ediliyor.