Bir beka meselesi: Fay Hattı İstanbul belgeseli yayınlandı | Son 24 saatin gündemi
17 Ağustos 1999’da meydana gelen Marmara Depremi’nin yıl dönümünde İstanbul Büyükşehir Belediyesi, “Bir Beka Meselesi I Fay Hattı İstanbul” adlı bir belgesel yayınladı. İstanbul’daki olası bir depreme ilişkin uzman görüşlerinin yer aldığı belgeselde uzmanlar, İstanbul’da yıkıcı bir deprem olması halinde şehre girişin bile mümkün olmayacağını açıklıyor.
Belgeselde, depremzede vatandaşların ve uzmanların 99 döneminde yaptıkları bazı açıklamaların yanı sıra İstanbul’da yıkıma neden olabilecek büyük bir depremin Türkiye’ye ne gibi sonuçlar doğuracağını anlatılıyor. Ayrıca İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin İstanbul’un kentsel dönüşümü için yaptığı çalışmalara da yer veriliyor.
İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu belgeseli X üzerinden paylaşarak “Olası İstanbul depremi bir beka meselesidir. Bu konuda bilimin sesini dinlemek, ortak akılla hareket etmek zorundayız” yorumu yaparken, İBB Genel Sekreter Yardımcısı Dr. Buğra Gökce, “Bu bir beka meselesi. Bundan daha önemli bir sorunumuz yok. İnsanları tabutlarında yaşamaktan kurtarmak zorundayız” dedi.
WhatsApp’la gönderilen fotoğrafların kalitesi artık düşmeyecek
Mesajlaşma deneyimini geliştirmeye devam eden WhatsApp, kullanıcıların yüksek kaliteli fotoğraf ve videolar gönderebilmesi için yeni güncellemesini Android, iOS ve web sürümlerinde aynı anda kullanıma sundu.
Söz konusu güncelleme, kullanıcıların çözünürlükten ödün vermeden fotoğraf ve video göndermesine olanak tanıyacak. Yüksek kaliteli fotoğraf paylaşma seçeneğini etkinleştirme ise kullanıcılara bırakılıyor.
Sohbete fotoğraf/video yükledikten sonra düzenleme araçlarının yanındaki “HD” simgesine dokunmak yeterli olacak. Bu şekilde standart veya HD kalitede fotoğraflar gönderilebilecek.
YouTube izleme geçmişi kapalı olanlar neden boş bir ekranla karşılaşıyor?
YouTube izleme geçmişini kapatanları hedef alan bir güncelleme yayınladı. Teknoloji devi, izleyici deneyimini iyileştirme çalışmaları kapsamında artık önerilerle kullanıcıların dikkatini dağıtmak istemiyor. Bunun yerine onların arama çubuğuna yönelerek abone oldukları kanalları ya da keşfetmek istediği içerikleri aramasını tercih ediyor.
Geçtiğimiz hafta globalde devreye alınan güncelleme Türkiye’ye henüz ulaştı ve arama geçmişi kapalı olan izleyiciler feed’inde herhangi bir öneri görememeye başladı. Kimileri için Google’ın güncelleme gerekçesi haklı olabilir ancak bu durumdan şikayetçi olan izleyici sayısı da az değil.
YouTube, kısa süre önce de TikTok’tan esinlendiği “Samples” sekmesini tanıtmıştı. YouTube Music tarafında aktif olması beklenen özellik Ana Sayfa ve Keşfet arasında konumlanarak TikTok benzeri bir keşif algoritmasıyla kullanıcılara sevebileceği yeni içerikler önerecek.
Yeni seyahat trendi: Tek kişilik bilet lütfen!
2023, seyahat ederken özgür hissetmek istedikleri için ya da iş ve eğitim amacıyla yola tek başına çıkan seyahat severlerin yılı oluyor. Öyle ki Enuygun.com’un hem otobüs bileti hem de uçak bileti verileri 2023 yılındaki satışların yarısından çoğunun tek kişilik olduğunu gösteriyor. Verilere göre uçak bileti satışlarının yüzde 70’i tek kişilikken otobüs bileti satışlarında ise bu oran yüzde 76.
5’li raf etkisini ambalajına taşıyan markalar sepete giriyor!
Markalar, hedef kitlelerine uyum sağlama çabası ve teknolojinin her geçen gün gelişmesi nedeniyle ambalaj tasarımında değişime ihtiyaç duyuyor. Yeniden markalama çalışmalarının test edilebilirlikten uzakken 3’te 2 oranında olumsuz sonuçlanıyor olmasının ardından markaların ambalaj tasarımlarını test etmeye yarayan yapay zeka destekli 5’li raf etkisi metoduna yönelmesi de elbette sürpriz değil. Yapay zeka destekli yaklaşımla tasarlanan ambalajın zihinlerde kalıcı bir yere sahip olacağını söyleyen Tasarist Yaratıcı Direktörü Musa Çelik, yüzde 95 oranında doğru ölçüm sonuçları veren 5’li raf etkisinin adımlarını paylaşıyor.
5’li raf etkisinin detaylarını incelemek için TIKLAYIN!