Kreatiflerin ilham perisi Mona Lisa!
Paris Louvre müzesi son zamanlarda ziyaretçiler kadar kreatiflerin de uğrak noktası oldu. Zira son dönemin ses getiren kampanyalarında sık sık Mona Lisa’yı ve müzedeki arkadaşlarını görüyoruz. Sansasyonel geçmişini düşündüğümüzde Mona Lisa’nın başrolü nasıl kaptığını anlamak hiç de zor değil… Kampanyalara göz atmadan önce Mona Lisa’nın geçmişine bir yolculuk yapmak ister misiniz?
Mona Lisa şöhret basamaklarını bir günde tırmandı…
Leonardo Da Vinci tarafından 16. Yüzyılda yapılan Mona Lisa bugünün bile en değerli tablolarından biri. Hani bir günde hayatım değişti derler ya Mona Lisa’nın hikayesi de tam olarak bu. Ancak o gün hayat bulduğu gün değil. Hatta sergilendiği Louvre müzesinden çalındığında 12 saat yokluğu bile fark edilmedi. Ancak çalındığı gün kaderinin değiştiği gün diyebiliriz. Eserin 49 dönümlük arazide yer alan müzede aranma süresi tam 1 haftayı buldu.
Bu süreçte kapatılan müze tekrar açıldığında Mona Lisa tablosunun olduğu alanda kocaman bir boşluk vardı ve insanlar sırf bu boşluğu görmek için akın etmeye başladılar.
İşin ilginç yanlarından biri de eserin çalınmasındaki baş şüphelinin Pablo Picasso olması. Ancak elbette Picasso bu olayla bir ilgisi olmadığını belirtti ve sonunda Vincenzo Peruggia tarafından eserin Fransa’da kalmaması gerektiği düşüncesiyle çalındığı ortaya çıktı.
Bu olay tarihin en büyük ve en kolay soygunu olarak tarihe geçerken dünyanın en güvenilir müzesi olarak anılan Louvre müzesinin itibarı da bir miktar hırpalandı.
Şimdilerde EasyJet’in kampanyası tablonun bıraktığı boşluktan esinlenerek Mona Lisa’ya mutlu ve özgür bir son yazarken Tinder kullanıcılarının profillerini sanat eserlerine dönüştürmesi için ilham perisi olarak Mona Lisa’yı atıyor…
Ünlü sanat ikonları yüzlerce yıllık tablolarını terk etti…
Öyle bir yaz geçiriyoruz ki; tablosunda siyah bir boşlukla ortadan kaybolan Mona Lisa check in yaparken görüldü. “İnci Küpeli Kız” tablosunu terk edip plaja güneşlenmeye kaçtı. “Peki neler oluyor?” derseniz: EasyJet sanat ikonlarının tatil sponsoru oldu…
EasyJet’in “Get Out There” kampanyasında sanat ikonları sıkışıp kalma hissine meydan okuyor ve onları tatile gönderiyor… Film, Paris Louvre müzesindeki ziyaretçilerin bir zamanlar Mona Lisa’nın durduğu alanın boş kaldığını fark etmesiyle başlıyor. İlerleyen dakikalarda Mona Lisa’yı Yunanistan’a giden bir EasyJet uçağı için check in yaparken görüyoruz.
Ardından “Düşünen Adam”dan Davut heykeli ve İnci Küpeli Kız’a dek pek çok sanat ikonu Mona Lisa’nın yolundan gidiyor ve tatil sezonunun tadını çıkarıyorlar.
İkonik sanat eserlerine çok benzeyen insanların yer aldığı kampanya VCCP London imzası taşıyor.
VCCP’nin Kreatif Direktörü David Masterman, sıkışıp kalma hissini yüzlerce yıldır aynı yerde duran birileri aracılığıyla anlatma içgörüsüyle yola çıktıklarını belirtiyor ve onları birer seyahat influencer’larına dönüştürdüklerini açıklıyor.
Mona Lisa aşkı Tinder’da arıyor!
Mona Lisa’dan ilham alan diğer kampanyaya ise Tinder imza atıyor. Online flört uygulaması Tinder, kullanıcılarının profillerini “sanat eseri”ne dönüştürmek için yeni bir kampanya başlatıyor. Mona Lisa’dan İnci Küpeli Kız’a gerçek başyapıtlardan ilham alarak hazırlanan kampanyada Tinder, kelimelerin gücünden yararlanmayı da ihmal etmiyor…
Kim yüzlerce yıldır insanların gözlerini alamadığı bir sanat eserinden daha iyi bir profil oluşturabilir ki? Elbette Tinder da bunun farkında ancak yine de biraz zaman ayırarak bakışları üzerinize çektiğiniz ve şansınızı arttırdığınız bir profil yaratmanız mümkün diyor. Bu noktadan referansla da Madam Lisa, Pearl, Leon ve Cavalier’i tanıtıyor.
Madam Lisa Paris’te yaşayan 25 yaşında bir kadın ve eşleşmelerine gözlerinin içiyle gülmek nedir öğretmek istiyor. Ayrıca akşamları şömine başında rahat geçirmeyi seviyor ve gece geç saatlerde galeri gezileri yapmak, birlikte kitap okumak için birilerini arıyor.
Pearl ise 19 yaşında ve Lahey’de yaşıyor. İncisine istiridye aradığını belirten Pearl, vintage mağazaları gezmeyi, kahve buluşmalarını ve uzun yürüyüşleri sevdiğini açıklamalarına ekliyor.
Tinder, aşk arayışını bir sanat eserine dönüştürmek için verdiği tüyolarda, kullanıcıların anlamlı ve özgün profilleri çok daha çekici bulduğunu vurguluyor. Bu noktada da 15 ila 45 kelime arasında kendini anlatmanın yanı sıra kullanıcıların ne istediğini açıkça belirtmesi gerektiğinin altını çiziyor.