Elon Musk siyasi reklam yasağını kaldırdı… | Son 24 saatin gündemi
Twitter, 2019 yılında tüm siyasi reklamları yasaklamıştı. Bu karar, o zamanki CEO Jack Dorsey tarafından, siyasi mesajların ulaşması için para ödenmesinin doğru olmadığı ve olumsuz sonuçlara yol açabileceği gerekçesiyle alınmıştı.
Ancak Elon Musk’ın Twitter’ı satın almasının ardından platformda yaşanan pek çok değişiklik gibi bu alanda da revizyona gidilecek. Şirket bu yasağı kaldırma kararı aldı. Musk, kararı “ifade özgürlüğüne olan bağlılığı” nedeniyle alındığını söyledi.
X, siyasi reklam yasağını kaldırsa da bu alanda bazı önlemler alacağını duyurdu. Bu önlemler arasında, halkın seçimlere olan güvenini sarsmayı amaçlayan yanlış veya yanıltıcı içeriklerin yasaklanması da yer alıyor. Ayrıca, X, reklamlar konusunda küresel bir şeffaflık merkezi kuracağını açıkladı. Merkez, yalnızca şartları karşılayan grupların reklam verebilmesini sağlayacak.
“TikTok gibi” olan Reels’ler şimdi de “YouTube videosu” olma yolunda
Instagram’ın TikTok etkisiyle kullanıma aldığı Reels’lar tam da platformun hayal ettiği gibi kullanıcılarını ekrana kilitlemeyi başardı. İlk olarak 30 saniye şeklinde karşımıza çıkan Reels’lar sonrasında 60 ve 90 saniyeye kadar uzatıldı.
Alessandro Paluzzi tarafından paylaşılan bilgiye göre Instagram, kullanıcılarının Reels videolarında daha fazla vakit geçirmesi için Reels süresini uzatma kararı aldı. Şirket, şu anda 90 saniye olan Reels süresini 10 dakikaya çıkarmayı test ediyor.
Bu değişikliğin yanı sıra platform, fotoğraf çerçevesi çıkartması ve yapay zeka destekli fotoğraf aracı gibi yeni özellikler üzerinde de çalışıyor.
Google müstehcen görselleri blurlayacak
Google, arama sonuçlarındaki müstehcen görselleri otomatik olarak bulanıklaştıran yeni “Güvenli Arama” özelliğini kullanıma sunuyor. Tüm Google kullanıcılarına varsayılan olarak atanacak olan özelliği kullanmak istemeyenler daha sonrasında “Güvenli Arama” sekmesi üzerinden kapatabilecek.
Duyuruda yeni özellik için “kişisel bilgilerinizi, gizliliğinizi ve çevrimiçi güvenliğinizi kontrol altında tutmanıza yardımcı olacak” ifadeleri kullanıldı.
Şirket yakın zamanda kullanıcıların kendi kişisel bilgilerinin veya müstehcen görsellerinin arama sonuçlarından kaldırılmasını talep etmeyi kolaylaştıran “hakkınızdaki sonuçlar” kontrol paneli için de yeni güncellemeler duyurmuştu.
30 Ağustos Zafer Bayramı coşkusunu büyüten markalar…
Halkımızın tarih sahnesinde yazdığı en büyük destanlardan biri olan 30 Ağustos Zafer Bayramı’nın 101’inci yıl dönümü tüm ülkede coşkuyla kutlanıp bu büyük zaferin kahramanları minnetle anılırken, markalar da iletişim çalışmalarıyla kutlamalara dahil oluyor.
Markaların öne çıkan 30 Ağustos filmlerine göz atmak için TIKLAYIN.
Amazon’un CEO’sundan çalışanlara ultimatom; “Ofise dönün yoksa…”
Pandemi döneminde evden çalışmaya geçen şirketlerde ofise dönüş sancısı yaşanmaya devam ediyor. Amazon CEO’su Andy Jassy’nin cevapsız çağrıları da bunun en büyük örneği… Ancak Jassy bu durumdan sıkılmış görünüyor. Zira son çağrısı gemileri yaktığını gösteriyor…
Amazon CEO’su Andy Jassy Mayıs ayından beri çalışanlarına ofise dönün çağrısı yapıyordu zaten. Çalışanlar bu çağrıya olumsuz yanıt vererek dilekçe imzaladı ve yürüyüş düzenleyerek greve gittiler.
Ancak uzaktan çalışmanın artık sürdürülemeyeceğine inanan Jassy son açıklamasında “ofise dönüşün herkes için zorunlu olduğunu” vurguladı.
Insider Temmuz ayında Amazon’un ofise dönmeyen çalışanlara “gönüllü istifayı” dayatacağını öne sürüyor.