Kobi sahibi girişimcilere 3 işi geliştirme stratejisi
Kobi sahibi girişimciler için klasik iş stratejileri her zaman yararlı olmuyor, öyle değil mi? Etrafınızdaki girişimcilere başarılarının sırrını sorduğunuzda büyük iş yerlerini başarıya ulaştıran sistemlerin yakınından bile geçmediklerini görürsünüz. Bu bilgi doğrultusunda kobiler için 3 iş stratejisini şöyle sıraladık…
1-Rakiplerinizin fiyatlarına eşdeğer olmaya ya da onları geçmeye çalışmayın
Fiyat Walmart, Amazon ve Target gibi perakendecilerde ve daha birçok kategorideki büyük şirketlerde önemli bir kıstas olabilir. Ancak kobiler bu büyük alanda fiyat konusunda rekabet edemeyeceklerinin farkındalar.
Bunun yerine kobiler fiyatlarının dışında öne çıkabilecekleri başka müşteri deneyimleri tasarlamalı. Elbette fiyat her türlü iş yerinin müşterileri üzerinde bıraktığı etkiye katkıda ya da zararda bulunacaktır, ancak diğer deneyimler de satın alma sürecine dahil olunca fiyatın yeri silikleşmeye başlar.
2-Uzun süreli etki bırakan bir müşteri servisi sağlayın
Parker, Colorado merkezli cupcake dükkanı Nomelie Cupcakes, ortak kuruculardan Soumya Sen’in kelimeleriyle “iyi müşteri servisi vermedikleri ve ürün kalite kontrolünün eksikliği” yüzünden iyi bir durumda değildi. Avantika Sen ortağı ve eşi Soumya ile işlerini müşteri merkezli bir hale getirerek iyileştirmeye karar verdi. Avantika’nın da açıkladığı gibi amaçları “olabilecek en iyi müşteri servisini” sunmaktı. Bunu sağlamak için Nomelie’nin cupcakelerin ötesine geçmesi gerekiyordu ve bu yüzden yeni bir misyon yüklenerek kısa sürede büyük toplumsal etkinliklerin adresi haline geldi.
Sen ailesi iş yapmayan bir dükkanı tekrar hayata getirmenin yolunun sadece lezzetli cupcakelerden değil, harika bir müşteri servisi sunmaktan geçtiğini belirtiyor. Sonuçlara bakınca da haklı olduklarını görebiliyoruz. Cupcake dükkanları toplumsal etkinlikler ve iyi müşteri servisi söz konusu olduğunda mahallelerinde değişmez bir yere sahip oldu. Duvarların ötesinde Nomelie denilince artık insanların aklına içtenlik geliyor. Bunun yanı sıra satışları da artmaya devam ediyor…
3-Müşterilerinizi tekrar tekrar size getirecek bir sadakat programı geliştirin
Küçük ya da büyük fark etmeksizin şirketler bir sadakat programı oluşturduklarında kârlarını arttırmak için daha fazla fırsat ediniyorlar. Bu programlar dijital, mobil, hatta geleneksel bir şekilde kağıtla hazırlanabilir, ancak burada asıl önemli olanın sizin ve müşterileriniz için anlamlı bir program yürütmek olduğunu unutmayın. U.S. Small Business Administration’ın da belirttiği gibi anahtar adım ulaşımı ve kullanması kolay bir program yaratmak.
Bunun yanı sıra sadakat programınıza bültenleriniz ve sosyal medya hesaplarınız gibi diğer pazarlama eforlarınızdan daha fazla yatırım yaparsanız daha çok dikkat çekip müşterilerinizle sürdürülebilir bir ilişkiye adım atmış olursunuz.
Son olarak, sizi bir kobi girişimine iten faktörün ne olduğunu düşünün. Sattığınız ürün ya da servise duyduğunuz tutku mu? Toplumun ihtiyaçlarını karşılamayan bir niş içerisinde bu talebi karşılama isteği mi? Nedeniniz her neydi ise, bu nedenin sizi yönetmesine ve itelemesine izin vermeyi unutmayın. Bu sizi daha akılcı, konsantre ve farklı olmaya iter. Rakiplerinizin ne yaptığını bilmenin önemi yadsınamaz bir gerçekken asıl önemli olanın bu bilgiyi şirketiniz adına karar verirken susturup kendinize odaklanmayı unutmamalısınız.
Kaynak: forbes.com