Şişecam’dan “Gururla”…
100 yıllık Cumhuriyet’in 88 yılına eşlik eden Şişecam, Türkiye Cumhuriyeti’nin 100’üncü yılını, Cumhuriyet’in kuruluş felsefesinin ve gelişiminin izlerini cam eserlere yansıttığı Gururla Koleksiyonu ile kutluyor.
Paşabahçe Mağazaları’nda tarih ve sanat tutkunlarının beğenisine sunulan Gururla Koleksiyonu sınırlı sayıda üretilen 26 farklı üründen oluşuyor. Türkiye Cumhuriyeti’nin 1923’te tam bağımsızlığa kavuşmasının üzerinden geçen 100 yılın anısına hazırlanan Gururla Koleksiyonu’ndaki cam eserlerin tamamı müzeler, arşivler ve çeşitli koleksiyonlardaki tarihsel objelere, belgelere, fotoğraflara ve tarihi bilgilere dayanarak özel olarak tasarlandı. Gururla Koleksiyonu’nun her bir objesi tarihte önemli bir olaya işaret eden etkileyici bir hikâyeye sahip.
Sadece 2023 adet üretilen koleksiyon eserlerinden bazıları…
Yankı Gramofon: Cumhuriyet Müzesi’nde sergilenen bir gramofondan ilham alınarak tasarlanan gramofon; Cumhuriyet aydınlanmasının sesini, sözünü, nostaljik bir yaklaşımla camın saflığı ile birleştirerek müzik severlerle buluşturuyor. Akıllı telefonlarla uyumlu olan eser, favori çalma listesini şık ve anlamlı bir gramofonda dinlemek isteyenlere unutulmaz bir deneyim sunuyor.
İstiklal Mikrofon: Atatürk’ün 1933 yılında Ankara Hipodromu’nda yapılan Cumhuriyet töreninde 10.Yıl Nutkunu okuduğu mikrofondan esinlenerek geliştirilen bu eser, Türk milletinin özgürlük ve bağımsızlık aşkını yansıtan özel bir ürün. El imalatı camdan üretilen eserin üzerindeki rölyef desenlerin tümü, el işçiliğiyle yapıldı ve eser 24 ayar altın ile dekorlandı.
1935 Şekerlik: Türkiye’nin ilk şişe ve cam fabrikasının temelleri Ulu Önder Mustafa Kemal Atatürk’ün direktifleriyle, 1934’te dönemin Başbakanı İsmet İnönü ve Ekonomi Bakanı Celal Bayar tarafından Beykoz Paşabahçe’de atıldı. 1935’te Paşabahçe Fabrikası’nda üretilen camdan ilk şekerlik ise Atatürk’e hediye edildi. 1935 Şekerlik, Atatürk’e hediye edilen Paşabahçe Fabrikası üretimi ilk şekerlikten ilham alınarak tasarlandı.
Halkımız “Cumhuriyet Değerlerini Taşıyan Markalar”ı belirliyor