Türkiye Kart yıl sonunda 6 ilde kullanılmaya başlayacak | Son 24 saatin gündemi
Ulaşım ve ödeme işlemlerini tek kartta birleştiren Türkiye Kart’ın Konya’daki pilot uygulaması başarıyla tamamlandı. Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, “Türkiye Kart vatandaşlarımızın ulaşım ve ödeme işlemlerini kolaylaştıracak” dedi.
Türkiye Kart ile ulaşım, para transferi ve alışveriş ihtiyaçları tek bir kartla karşılanabilecek. PTT kanalları, bankalar, devlet kurumları, online kanallar, mobil uygulama ve anlaşmalı iş yerleri üzerinden yükleme işlemleri yapılabilecek.
Bakan Uraloğlu, “İlk adımı Konya’da attık. Kayseri, Yozgat ve Gümüşhane’de belediyeler ile sözleşme süreçleri de tamamlandı. Proje kapsamında amacımız, şehir içi toplu taşıma hizmetlerinin sunulduğu ulaşım sektöründeki tüm paydaşların dahil olacağı bir takas, switch, mahsuplaşma ve operasyon merkezinin kurulması ile Türkiye Kart’ı her alanda devreye sokmak. Türkiye Kart’ın ulaşım araçları, para transferleri, alışveriş ve birçok ihtiyaçlarda tek kart olarak kullanılabilmesini sağlamak” ifadelerini kullandı.
Bakan Uraloğlu, Türkiye Kart projesinin ulaşım sektörüne önemli bir dönüşüm getireceğini, vatandaşların daha kolay, hızlı ve etkili bir şekilde ulaşım ve ödeme işlemlerini gerçekleştirebileceklerini ifade etti. Türkiye Kart’ın yıl sonunda 6 ilde kullanılmaya başlaması bekleniyor.
Fenerbahçe Şükrü Saraçoğlu stadının adı “Atatürk Stadyumu” oluyor…
Fenerbahçe Kulübü geride bıraktığımız hafta sonunda Olağanüstü Tüzük Tadili Genel Kurulu’nu Ülker Spor ve Etkinlik Salonu’nda gerçekleştirildi. 89 maddenin görüşüldüğü olağanüstü genel kurula 8 bin 582 kişi katıldı. Olağanüstü Tüzük Tadili Genel Kurulu’nda son olarak “Ülker Stadyumu, Fenerbahçe Şükrü Saracoğlu Spor Kompleksi’nin isminin değiştirilmesinin görüşülmesi ve isim değişikliği konusunda Yönetim Kurulu’na yetki verilmesi” üyelerin oylarına sunuldu. Salonda yer alan üyeler, oy birliğine vardı.
Fenerbahçe’de stat isim değişikliği için üyeler tarafından Yönetim Kurulu’na yetki verildi. Gençlik ve Spor Bakanlığı’ndan izin alındıktan sonra stadın ismi “Atatürk Stadyumu” olarak değişecek.
Spor kulüplerinin en büyük gelir kalemlerinden birisi de elbette stadyumlarının isim sponsorlarından geliyor. Fenerbahçe Spor Kulübü aldığı bu yeni kararla birlikte stadyumuna isim sponsoru almaktan vazgeçtiğini de taahhüt etmiş oluyor…
Gün boyu kaç kez telefon ekranına bakıyoruz?
Küresel bir araştırmaya göre, 18-47 yaş arası akıllı telefon kullanıcılarının yüzde 89’u günde ortalama 144 kez telefonlarına bakıyor. Bu, her 2 dakikada bir telefonunu kontrol ettiği anlamına geliyor.
Söz konusu veriler, insanların akıllı telefonlarına ne kadar bağımlı olduğuna dair büyük bir farkındalık sağlar nitelikte…. Zira her 10 kişinin günlük telefona bakma süresi 5 saati aşıyor. Bu kişilerin dörtte biri ise günün en az 3 saatini ekrana bakmakla geçiriyor.
Araştırma, insanların telefonlarına ne zaman daha çok baktıklarını da ortaya koyuyor. Buna göre yüzde 69’luk bir kitlenin tuvaletteyken elinden telefon düşmüyor. Kullanıcıların yüzde 60’ı ise aynı evde olduğu kişilerle farklı odalardan mesajlaşmayı tercih ediyor.
Ayrıca her ne kadar uzmanlar uyarsa da yüzde 75’lik bir kitle uyandıktan 3 dakika sonra telefona bakma ihtiyacı hissediyor. Şarjı yüzde 20’nin altına düştüğünde endişelenen yüzde 47’lik bir kitle de mevcut.
İklimi hangi markalar koruyor?
“Kutuplar kadar” uzaklardan duyduğumuz iklim krizi alarmı çoktandır kulaklarımızı sağır edecek kadar yakınımızda çalıyor. Mevsim aralıklarında ezberler bozuluyor, her yeni yaz döneminde sıcaklık rekoru yeniden ve yeniden kırılıyor. Küresel olarak ısınıyoruz ve bu tehlikeye karşı tek başımıza mücadele etmemiz mümkün değil! Peki, küresel ısınmayla ilgili kimler elini taşın altına koyuyor? FM Halkla İlişkiler, İçerik ve İletişim Danışmanlık Kurucu Ortağı Fülay Yaşa Keskin’in liderliğiyle iklim krizini mercek altına alırken, Türkiye’nin İklim Koruyucuları’na da “Bilime Dayalı Hedefler Girişimi” verileriyle ışık tutuyoruz.
“İklimin Koruyucuları”na yakından bakmak için TIKLAYIN!
Zenginlik bağırır servet fısıldar!
Daha sessiz lüks peak yapmamışken Steve Jobs, Jeff Bezos, Mark Zuckerberg ve Acun Ilıcalı gibi isimlerin kapsül gardıropları vardı. Düz, dikkat çekmeyen ancak pahalı parçalar… Tek bir eksik vardı: Zarafet! Elbette sessiz lüks trendinin yükselişinin ardında farklı sosyolojik ve ekonomik değişimler yatıyor. Bunlardan biri, küresel ekonomik krizin ardından artan tasarruf bilinci… İnsanlar artık daha fazla para harcamak yerine, daha değerli ve daha uzun ömürlü ürünlere yatırım yapmak istiyor.
Bir diğer faktör ise, sosyal medya platformlarının insanların lüks yaşam tarzlarını sergilemelerine olanak tanıyarak, lüks tüketimi daha ulaşılabilir hale getirmesi… Bu durum, aynı zamanda aşırı tüketim ve gösterişçiliğin artmasına da neden oldu.
Sessiz lüks trendi, bu iki faktörün bir tepkisi olarak ortaya çıktı. İnsanlar, aşırı tüketim ve gösterişçilikten uzak, daha zarif ve daha sofistike bir lüks anlayışı arayışına girdikçe sessiz lüks akımı güç kazandı…