“Müşteri deneyimini en iyi yöneten markalar” A.L.F.A. Awards’ta ödüllendirilecek..
Marketing Türkiye’nin 23 Mayıs Pazartesi günü SALT Galata’da gerçekleştireceği Deneyim Tasarımı & Yönetimi Zirvesi’nin hemen ardından açıklanacak olan ve “Müşteri deneyimini en iyi yöneten markalar”ın ödüllendirileceği A.L.F.A. (Actionable, Leader, Fast, Ambitious) Awards için geri sayım başladı.
Sikayetvar.com’da yer alan gerçek şikayetleri baz alan ve araştırma metodolojisi Method Research Company tarafından geliştirilen “A.L.F.A. Awards”ta 25 sektörde müşteri deneyimini en iyi yöneten markalar ödüllendirilecek. Ödül törenine sayılı günler kala “A.L.F.A. Awards”ta ilk üçe girmeyi başaran markalar açıklandı… Dilerseniz ilk üçe giren markalara geçmeden önce A.L.F.A. Awards’ın temelini oluşturan “A.L.F.A. Endeksi”nin metodolojisine bir göz atalım…
Yarışmanın metodolojisi
A.L.F.A. Awards’ta, şikayetvar.com’a gelen şikayetlere yönelik olarak markaların gerçekleştirdiği şikayet yönetimleri temel alınıyor. Sikayetvar.com, şikayetçi müşterilere yönelik yılda 400 anket gerçekleştiriyor ve bu anketler Müşteri Deneyimi Endeksi’ni oluşturuyor. A.L.F.A. Awards’ta markalar Müşteri Deneyim Endeksi baz alınarak 200 puan üzerinden ölçümleniyor. İlk 100 puanda şikayet yönetimi ölçülüyor. Bu parametreyi İrtibat Hızı (yüzde 10), Şikayet Süreci (yüzde 25), Çözüm Hızı (yüzde 15), Sonuçtan Memnuniyet (yüzde 10) ve Teşekkür Oranı (yüzde 40) oluşturuyor. İkinci parametrede ise şikayeti yönettikten sonra müşteri algısının ne kadar değiştiği ölçümleniyor. Burada Memnuniyet (yüzde 30), Bağlılık (yüzde 40) ve Tavsiye Etme (yüzde 30) kriterleri değerlendirmeye alınıyor. Ardından bu iki parametrenin ortalaması alınarak markaların A.L.F.A. Awards’taki puanı ortaya konuyor.
İşte A.L.F.A Awards’ta ilk üçte yer alan markalar…
İlki geçtiğimiz yıl gerçekleştirilen A.L.F.A. Awards’ta bu sene 25 farklı sektörde 25 ödül dağıtılacak. Ayrıca tüm sektörler arasında en yüksek ortalamaya sahip marka ise “Büyük Ödül”ün sahibi olacak. Bugün itibariyle ilk üçte yer alan markaların açıklandığı A.L.F.A. Awards’ın birincileri 23 Mayıs Pazartesi günü SALT Galata’da gerçekleşecek olan Deneyim Tasarımı & Yönetimi Zirvesi’nin hemen ardından yapılacak ödül töreniyle açıklanacak.
(Aşağıdaki sıralama herhangi bir dereceyi temsil etmemektedir. Markalar alfabetik olarak sıralanmıştır.)
Atıştırmalık: Eti Gıda, Torku (Konya Şeker), Ülker
Akaryakıt: BP, Opet, Shell
Ayakkabı: Deichmann, Divarese, Hotiç
Bankacılık: HSBC, ING Bank, TEB
Beyaz Eşya: Arçelik, Beko, Vestel
Departman Mağazacılık: Boyner, Tchibo, YKM
Dijital Platform: D-Smart, Teledünya, Türk Telekom
İçecek: Coca-Cola, Erikli Su, Pepsi
Elementer Sigorta: Aksigorta, Eureko Sigorta, Generali Sigorta
Hayat Emeklilik: Allianz Yaşam ve Emeklilik, Garanti Emeklilik, Metlife Emeklilik ve Hayat
Giyim: DeFacto, Koton, LCW
Hava Ulaşım: Anadolu Jet, Onur Hava Yolları, Sunexpress Havayolları
Isı Sistemleri – Kombi: Baymak, Bosch Isı Sistemleri, Vaillant
İletişim: Türk Telekom, Turkcell, Vodafone
İnternet Servis Sağlayıcılar: Superonline, TurkNet, Uydunet
Kargo: MNG Kargo, Sürat Kargo, UPS Türkiye
Katılım Bankacılığı: Albaraka Türk, Kuveyt Türk, Türkiye Finans
Mobilya: Modalife Mobilya, Mudo Concept, Tepe Home
Online Ticaret: 1v1y.com, Hizlial.com, Morhipo.com
Otomotiv Üst Segment: Audi, BMW, Mercedes
Otomotiv: Dacia, Renault, Seat
Tekno Market: Gold Teknoloji, Media Markt, Teknosa
Televizyon: Philips TV, Samsung, Vestel
Ulusal Zincir Market: Carrefour SA (Market), Migros, Kipa
Discount Marketler: A101, Bim, Şok
Deneyim Tasarımı & Yönetimi Zirvesi’ne hazır mısınız?
Şirketler için büyük rekabet avantajı yaratan, ürünün tasarımından satış sürecinin bitimine kadar bilimsel bir yaklaşımla yönetilmesi gereken deneyim tasarımının önemi her geçen gün artıyor. Bu gerçekten yola çıkan pazarlama sektörünün lider dergisi Marketing Türkiye, 23 Mayıs Pazartesi günü SALT Galata’da gerçekleştireceği Deneyim Tasarımı & Yönetimi Zirvesi’yle iş dünyasını gerçek hayatta “müşteri deneyimi” olgusu etrafında bir araya getirmeye hazırlanıyor.
Sponsorluk ve bilet satışı için:
Duygu Tanışan
[email protected] – 0212 211 11 12-123
Basın ve halkla ilişkiler için:
Hilal Dereli
[email protected] – 0536 379 29 94